polenta...???

1. Data: 2001-04-27 15:08:27

Temat: polenta...???
Od: "cytryna" <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie!
kupilam sobie dzisiaj nowy numer "sol i pieprz"
i jest tam taki fajny przepis z baklazanem......
wszystko jasne do momentu w ktorym pojawia
sie polenta, ktora nalezy dodac do bulionu.....
czy ktos wie co to takiego???
pozdrowionka
cytryna

1. Data: 2001-04-27 16:25:37

Temat: Re: polenta...???
Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cytryna
> Chyba chodzi tu o kaszkę kukurydzianą-to z kuchni włoskiej ale i wschodniej
a robi się to tak:na 1 litr osolonej wody wrzucić 2 szkl. kaszki
kukurydz.,gotować na małym ogniu przez ok.30min./lubi się przypalać/
potem przełożyć do formy wysmarowanej oliwą i zapiec w piekarniku aż będzie
zupełnie gęsta, kroić nożem w grubą kostkę, podaje się do zup zamiast np klusek
niewypiekaną jak puree ziemn. do mięs i ryb
chyba kiedyś w Polsce robilo się coś takiego z manny?
pozdr-ewa

1. Data: 2001-04-27 16:47:24

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Polenta robiona jest z maki kukurydzianej.
A to przepis:
http://www.bellaonline.com/views/externalLink.jsp?ex
ternalUrl=http://custom.
bellaonline.com/food_and_wine/italian_recipe_baspole
nta.shtml&siteUrl=http:/
/www.bellaonline.com/food_and_wine/food/italian/subj
ects/sub957735345789.htm
&endSection=Gnocchi%20And%20Polenta

pzdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-04-27 17:03:16

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze przepisy:
http://www.polenta.net/Recipe1.html
http://italianfood.miningco.com/food/italianfood/lib
rary/rec/blr0081.htm

1. Data: 2001-04-30 07:15:50

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

cytryna wrote:

> wszystko jasne do momentu w ktorym pojawia
> sie polenta, ktora nalezy dodac do bulionu.....
> czy ktos wie co to takiego???

a ja slyszalam ze to pacia z ugotowanej kukurydzy :) tzn. ugotowana i
zmielona kukurydza.
ale pewnie nazwa obejmuje rowniez i to cos z kaszki i to z maki; albo tez
mozna tych dwoch rzeczy uzywac zamiast polenty.

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl