polip

1. Data: 2002-07-13 18:12:16

Temat: polip
Od: "Beata Karp" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo prosze o odpowiedz w nastepujacej sprawie: czy polip wychodzacy z
macicy do pochwy, uszypułowany moze byc nowotworem zlosliwym?
Pozdrawiam
Beata

2. Data: 2002-07-14 14:18:44

Temat: Re: polip
Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szansa tego jest taka jak wygrania 6 w totku.
pozdr tolo

3. Data: 2002-07-14 14:27:29

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tolo" <t...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> Szansa tego jest taka jak wygrania 6 w totku.

To znaczy czego?...

Polip wychodzacy przez szyjke do pochwy moze byc uszypulowanym
miesniakiem, ale moze byc takze czyms zupelnie innym. Tak czy inaczej
mysle, ze bez pobrania tego tworu w calosci i badania histopatologicznego
pewnosci nie bedzie.
Oczywiscie WaldiM wie lepiej, ale raczej nie powinno sie zostawiac sprawy
w spokoju, tak, jak Twoj post wydaje sie sugerowac.

Pozdrawiam,

m.

4. Data: 2002-07-15 15:17:45

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polip jest polipem a nie mięśniakiem tak jak piszesz. A swoją drogą ciekawe
czym jeszcze może być jeśli nie polipem czy nawet mięśniakiem / przyjmując,
że internet to domena młodych osób, szansa na to, że jest to mięśniak jest
znikoma/? Ryzyko tego że jest to zmiana złośliwa jest mniej więcej takie jak
podałem.

Również nic nie sugerowłem odnośnie postępowania. Od tego jest prowadzący
lekarz, a dla wszystkich mających jakiekolwiek pojęcie w temacie jest ono
oczywiste.
pozdr tolo

5. Data: 2002-07-15 17:44:16

Od: "Beata Karp" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

I juz po wszystkim....nie mam juz polipa , jestem po zabiegu, czuje sie
dobrze i lekarze z ktorymi rozmawialam twierdzili widzac to cos ze nie
wyglada to groznie, ze ich zdaniem to jest zwykly polip. No a ja mam 34 lata
wiec nie wiem czy jestem za mloda czy za stara na mięsniaki:))
Ale czekam na wyniki i denerwuje sie mimo wszystko. Moze lekarze tylko tak
mowili zebym sie nie denerwowala bo mowilam im ze jestem w stresie.......
Pozdrawiam
Beata

Użytkownik tolo <t...@b...wroc.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:agup32$s9e$...@o...biskupin.wroc.pl...

6. Data: 2002-07-16 12:48:50

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

> Polip jest polipem a nie mięśniakiem tak jak piszesz.

Polip to okreslenie _morfologiczne_, a miesniak - histopatologiczne. Guz -
morfologiczne, gruczolak - histopatologiczne. Moge zrozumiec, ze w
'slangu' pod pojeciem 'polip' mozna rozumiec 'polip gruczolowy', ale nie
wszyscy sa ginekologami. Za stwierdzenie 'polip to polip a nie miesniak' -
oblal bym patomorfologie bez dwoch zdan.

> [...]
> jest to mięśniak jest znikoma/? Ryzyko tego że jest to zmiana
> złośliwa jest mniej więcej takie jak podałem.

Pytanie brzmialo: Czy polip moze byc nowotworem zlosliwym?
Skad mogles wiedziec, ze chodzi o polip u piszacej?

> Również nic nie sugerowłem odnośnie postępowania. Od tego jest
> prowadzący lekarz, a dla wszystkich mających jakiekolwiek pojęcie w
> temacie jest ono oczywiste.

Przepraszam, troche sie zagalopowalem. Co nie zmienia faktu, ze Twoja
odpowiedz nie byla do konca taka, jakiej oczekiwal bym zadajac takie
pytanie...

Pozdrawiam

m.

7. Data: 2002-07-17 15:37:46

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wszyscy sa ginekologami. Za stwierdzenie 'polip to polip a nie miesniak' -
> oblal bym patomorfologie bez dwoch zdan.

polip jest określeniem morfologicznym i histopatologicznym.

> Pytanie brzmialo: Czy polip moze byc nowotworem zlosliwym?
> Skad mogles wiedziec, ze chodzi o polip u piszacej?

Bo zawarła to w swoim pytaniu. Jesli usłyszała od lekarza o polipie to
trudno sądzić żeby był to np. mięśniak. Rzadko kiedy są trudności z
jednoznacznym określeniem charakteru zmiany. Oczxywiście pewność można
uzyskać dopiero po zbadaniu hist-pat.

> Przepraszam, troche sie zagalopowalem. Co nie zmienia faktu, ze Twoja
> odpowiedz nie byla do konca taka, jakiej oczekiwal bym zadajac takie
> pytanie...

Odpowiadając założyłem / myślę ze słusznie/, że głównym problemem
pytającego jest strach przed możliwością nowotworu złośliwego i w tym
kontekście odpowiadałem.

pozdr tolo

8. Data: 2002-07-17 16:43:01

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
[...]
> polip jest określeniem morfologicznym i histopatologicznym.

Szkoda, ze Suzuki wyjechal na wakacje... :)
Moze WaldiM sie wypowie?...

Ale wracajac do meritum - w porzadku, w zasadzie masz racje. Proponuje EOT
i pozdrawiam.

m.

Zmetnienie cialka szklistego
antykoncepcja a solarium