pomoc-depr: internetowe grupy wsparcia?

1. Data: 2001-08-10 09:41:59

Temat: pomoc-depr: internetowe grupy wsparcia?
Od: "psychoLamer" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej,

szukam kontaktu z osobami zorientowanymi bądź zainteresowanymi

grupami wsparcia funkcjonującumi w i-necie
dot. depresji, ale nie tylko

jest coś takiego w naszej kochanej ojczyźnie?

Nie to żebym chciał się udzielac, bonobo nie czuję sie na siłach,
ale chętnie sam bym skorzystał.

Kto wie?

I wogóle czy to ma sens?
jak to funkcjonuje/powinno funkcjonować?

pls help.

psychoLamer

1. Data: 2001-08-10 09:47:00

Temat: Re: pomoc-depr: internetowe grupy wsparcia?
Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "psychoLamer" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Kto wie?
>
> I wogóle czy to ma sens?
> jak to funkcjonuje/powinno funkcjonować?

Jak znajdziesz to mi powiedz;).
Nie liczę już na help ale chętnie poczytam.
E.

1. Data: 2001-08-10 09:52:51

Od: "psychoLamer" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eva" >
> Jak znajdziesz to mi powiedz;).
> Nie liczę już na help ale chętnie poczytam.
> E.

Czy mam przez to rozumiec że to nie ma sensu? :(

Nie, ja tak nie myśle i będę szukał dalej,
a jak nie znajdę to sam taką grupę założe
(przy pomocy innych oczywiście- bo jestem cienki w tym temacie
i nie czuję się kompetentny nie mówiąc o odpowiedzialności)
Nie odpuszczę.

psychoLamer

1. Data: 2001-08-10 10:10:21

Od: eFranken <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć psycho:

> hej,
>
> szukam kontaktu z osobami zorientowanymi bądź zainteresowanymi

No to ja jestem osobą zainteresowaną.

> grupami wsparcia funkcjonującumi w i-necie
> dot. depresji, ale nie tylko

Dla mnie na razie formą substytutu w tej kwestii jest psp. Wiadomo
jednak, że nie każdy chce się wywnętrzać na bądź co bądź publicznym
forum (chociaż trzeba przyznać, że charakter i poziom psp mocno
odbiega w pozytyw od tego co zwykle spotyka się w tych ostatnich).

> I wogóle czy to ma sens?
> jak to funkcjonuje/powinno funkcjonować?

Myślę, że wspólnie powinniśmy się nad tym zastanowić. Wydaje mi się,
że skoro jest potrzeba to jest i sens a najlepszym sprawdzianem tej
formy będzie po prostu zorganizowanie czegoś takiego.

Ja z góry deklaruję swoje poparcie dla takiej inicjatywy i oferuję
swoją pomoc w organizacji.

miau

1. Data: 2001-08-10 10:33:49

Temat: Odp: pomoc-depr: internetowe grupy wsparcia?
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do wszystkich.

Była o tym mowa bodajże "porady internetowe", czy cosik takiego.

Przypomnę podstawową wadę internetu.
Łatwość ukrycia. Tak Wadę.

Ponieważ jest grupa ludzi, których bawi mieszanie w mózgach innym.
A skutki wymieszania, setce osób, naraz mogą być straszne :-((

Jeśli już, to proponowałbym namówić paru fachowców
do otworzenia strony internetowej, przy przychodni lub instytucie.
Tam gdzie każda porada będzie wiązała się z odpowiedzialnością.
Wtedy jest to telefon zaufania i może mieć konkretne zastosowanie.
A środkiem może lecieć sobie grupa, z rozwianymi pomysłami.
Każdy rozsądny "czubek" ;-)) będzie mógł weryfikować wiadomości.

Jest jeden problem :-(

Lekarze tak delikatnej dziedziny, nie chętnie ryzykują, publiczne zapisywanie
rozmów i swych porad. Odpowiedzialność to raz, dwa żyją z tego, trzy copyright.

I tu wszystko utyka, dopóki nie znajdzie się, fundacji (funduszy).
Czego Wam życzę, próbując łyżką otworzyć drzwi, bo ktoś klamkę urwał :-)
eTaTa

A ha od razu. Grupy wsparcia oparte na współpracy np. jak na tej grupie.
Też muszą mieć prowadzącego specjalistę.
Pozdry

1. Data: 2001-08-10 11:00:39

Od: eFranken <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

eTaTa - eChild wrote:

> Przypomnę podstawową wadę internetu.
> Łatwość ukrycia. Tak Wadę.

Tak jest. Jednak wada czasem staje się zaletą - równolegle.
Poczucie bezpieczeństwa pozwala się przemóc.
Spotykając się z lekarzem też tworzy się jakąś prywatną przestrzeń.
Lekarz nie wychodzi z pacjentem za drzwi i nie oprowadza po świecie.
Może jednak wskazać drogę.
Pacjent za drzwi wychodzi zawsze sam.

> Ponieważ jest grupa ludzi, których bawi mieszanie w mózgach innym.
> A skutki wymieszania, setce osób, naraz mogą być straszne :-((

Oczywiście nadzór musi być.

> Jeśli już, to proponowałbym namówić paru fachowców

Idealista?

> Jest jeden problem :-(

Chyba jednak nie. Powyższe wszyscy dobrze wiemy.
Gdyby nie to, nie byłoby tego wątku.

> A ha od razu. Grupy wsparcia oparte na współpracy np. jak na tej grupie.
> Też muszą mieć prowadzącego specjalistę.

Dobrze więc - kto chętny na to stanowisko?

miau

1. Data: 2001-08-10 11:24:26

Od: "psychoLamer" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eFranken"
> Tak jest. Jednak wada czasem staje się zaletą - równolegle.

tak jest zaletą.
wymieniłbym tu przede wszystkim łatwośc kontaktu.
jego dostępność i szybkośc, możliwość zasięgnięcia wielu opinii,
weryfikacji swoich poglądów, mozliwość działania w grupie...

poważnym ograniczeniem jest wiarygodność i kontakt "zwrotny".

Taka grupa nie ma racji byty bez tradycyjnych form terapii,
a i tu potrzebna jest bezpośrednia pomoc fachowców.

> Oczywiście nadzór musi być.

Ale czy takie formy pomocy, mimo ograniczeń, nie sa warte poparcia?
Zdaje sie że w swiecie istnieją, jak to sie sprawdza?
Kto to finansuje? (i jakie sa koszty)

> Dobrze więc - kto chętny na to stanowisko?

(To nie moze byc jedna osoba!)
Mam nadzieje że w 40mln narodzie znajdzie się kilku,
tylko gdzie ich szukać?

psychoLamer

1. Data: 2001-08-10 18:31:04

Od: "krzysztof\(ek\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eva" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> Jak znajdziesz to mi powiedz;).
> Nie liczę już na help ale chętnie poczytam.

I tym samym w leb wezmie jedno z podsatwowych zalozen grup wsparcia -
wzajemne zaufanie.

Nikt sie naprawde nie otworzy na grupie, ktora bedzie subskrybowac setki
osob tylko czytajacych, a nie udzielajacych sie.

krzysztof(ek)

1. Data: 2001-08-10 18:36:14

Od: "krzysztof\(ek\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> szukam kontaktu z osobami zorientowanymi bądź zainteresowanymi
>
> grupami wsparcia funkcjonującumi w i-necie
> dot. depresji, ale nie tylko

W internecie to mozesz sobie zalozyc co najwyzej internetowy telefon
zaufania.
Ale na pewno nie grupe wsparcia.

krzysztof(ek)

1. Data: 2001-08-13 00:49:28

Od: "Wojtop" <w...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik psychoLamer <i...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9l0a99$jad$...@n...tpi.pl...
> [...]
>
> grupami wsparcia funkcjonującumi w i-necie
> dot. depresji, ale nie tylko
>
> jest coś takiego w naszej kochanej ojczyźnie?

Miała być taka grupa AA. Nie wiem, czy jest, ale mogę sprawdzić.

> Nie to żebym chciał się udzielac, bonobo nie czuję sie na siłach,
> ale chętnie sam bym skorzystał.

Ja też

> I wogóle czy to ma sens?

Ja uważam, że tak. Wiem,że zdarza się, że na depresję chorują również osoby,
które z różnych względów nie mają możliwości korzystania z normalnych grup
(np. z ograniczoną możliwością poruszania się). Sądzę, że dla nich to byłaby
jakaś szansa terapii.

> jak to funkcjonuje/powinno funkcjonować?

Może zorganizować spotkanie kilku osób zainteresowanych i przedyskutować to?

> pls help.
>
> psychoLamer

Pozdrowienia
DW

RE :)uczucia dziecka
Czy to jest milosc czy to jest kochanie?
Opetanie porzadane...
Zoloft-działa?
draznik- popoludnie