pompa do wody???

1. Data: 2001-05-23 16:54:53

Temat: pompa do wody???
Od: "bari" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

Na ogrodku nie mam wody ani studni. Niedaleko jest strumien z ktorego mozna
nosic wode. Ale mam juz serdecznie dosyc noszenia. Postanowilem zrobic sobie
pompe do wody. Poniewaz nie mam tam takze pradu poszukalem i znalazlem
silnik spalinowy. Nie wiem jakie ma parametry, ale oceniam go na okolo 4-5
KM (30-35ccm). I tu sie zaczynaja schody. Zbiegalem sklepy, hurtownie i
supermarkety w poszukiwaniu pompy wodnej ale bez silnika napedowego.
Znalazem tylko jedna oferte, ale sadzac po srednicy rur byla stanowczo za
wielka, cena tez byla niezla - 750PLN.
Moze mi cos podpowiecie. Skad wziasc jakas pompe, ktora nadawala by sie do
podlewania ogrodka, zraszania trawnika itp.
Jedyny warunek jest taki, ze zrodelko jest kilka (4 moze 5) metrow ponizej
poziomu ogrodka.

pozdrawiam
bari

2. Data: 2001-05-24 05:45:04

Temat: Re: pompa do wody???
Od: "Kempes" <k...@m...dmp.corp> szukaj wiadomości tego autora

"bari" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> podlewania ogrodka, zraszania trawnika itp.
> Jedyny warunek jest taki, ze zrodelko jest kilka (4 moze 5) metrow

Na giełdzie samochodowej albo na autozłomie poszukaj pompy wodnej od
samochodu Żuk (Warszawa, Nysa) Urządzenie prawie nie zniszczalne to
pewinie znajdziesz. Wałek z pompy należy połączyć z wałkiem z
silnika. Przy 1400-2000 obr/min może być bardzo duże ciśnienie,
które potrafi rozerwać węże gumowe. Na wyjści wody z pompy w króćcu
należy wykonań otwór ok. fi 5mm który będzie służył jako przelew -
zawór bezpieczeństwa. Gdyby otwór był za duży można przytkac go
metalową opaską zaciskową. Na końcu węża polecam zastosować
szybkozłączkę ze stopem wodnym i kran kulowy. Łatwo regulować
strumień wody, trwały i tani.

a może tak pompę wodna od pralki automatycznej? - chyba za mała
wydajność i na pewno za mała wysokość podnoszenia - ale to tez jakiś
pomysł (sąsiad wykorzystuje z powodzeniem taką w oczku wodnym).

Pozdrawiam
i życzę powodzenia w majsterkowaniu

Robert

Przymrozki?