porazenie piorunem

1. Data: 2001-06-18 13:52:23

Temat: porazenie piorunem
Od: "Asia" <a...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przed chwila przeczytal niniejsza notatke:
"Jedna osoba zginela a siedem zostalo w niedziele rannych na skutek
uderzenia piorunów.(...) Na miejscowym boisku w pilke nozna grali (...).
Nagla burza zmusila widownie do schronienia sie pod drzewami. W jedno z nich
uderzyl piorun i porazil cztery osoby - dziewczynke oraz ojca z dwoma
synami. Wszyscy zostali przewiezieni do szpitala. Najprawdopodobniej zycie
zawdzieczaja szybkiej interwencji lekarza, który takze byl na tym meczu."
I mam pytanie odnoszace sie do ostatnieg zdania: co takiego mogl zrobic ten
lekarz? opatrzyc oparzenia?... przetoczyc plyny (za pomoca swej podrecznej
aparatury...)

Asia

2. Data: 2001-06-18 13:57:30

Temat: Re: porazenie piorunem
Od: "loggy" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <a...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
ten
> lekarz? opatrzyc oparzenia?... przetoczyc plyny (za pomoca swej podrecznej

Zrobic masaz serca, sztuczne oddychanie....?

L.

3. Data: 2001-06-18 22:30:11

Od: Robert Pyzel <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 18 Jun 2001 15:52:23 +0200, "Asia" <a...@b...gnet.pl>
wrote:

[...]
>uderzyl piorun i porazil cztery osoby - dziewczynke oraz ojca z dwoma
>synami. Wszyscy zostali przewiezieni do szpitala. Najprawdopodobniej zycie
>zawdzieczaja szybkiej interwencji lekarza, który takze byl na tym meczu."
Zrobił dziewczynce zewnętrzny masaż serca i sztuczne oddychanie (było
w wiadomościach w TV), czym ocalił jej życie. Brawa dla tego pana.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
W wieku 90 lat adepci Tai Chi poruszają się tak samo szybko,

4. Data: 2001-06-19 09:47:55

Od: "Asia" <a...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aaa, to juz teraz wiem.. nie jestem lekarzem ale zadalam to pytanie takiemu
jednemu poczatkujacemu (no i niespecjalnie wiedzial co mi odpowiedziec -
miejmy nadzieje ze w podobnym wypadku to samo by zrobil).

Dziekuje bardzo za odpowiedzi
pozdrowienia
Aska

5. Data: 2001-06-19 22:21:45

Od: Robert Pyzel <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Jun 2001 11:47:55 +0200, "Asia" <a...@b...gnet.pl>
wrote:

> [...]
>jednemu poczatkujacemu (no i niespecjalnie wiedzial co mi odpowiedziec -
>miejmy nadzieje ze w podobnym wypadku to samo by zrobil).

Bywały przypadki, że porażonego piorunem zakopywano w ziemi "..żeby
elektryczność z niego wyciągneło". Każda pomoc lepsza od takiej.
P.S. Przyjęte jest odpowiadać pod listem.
--

Publiczny ZOZ a ZAMELDOWANIE !!!
Kleszcze?
lek na zacme