poród

1. Data: 2002-03-20 12:55:16

Temat: poród
Od: JanC <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

witam,
mam pytanie dotyczace samego porodu, otoz moja zona po ostatnim usg
przed kilkoma dniami dowiedziala sie ze dziecko jest ulozone miednicowo
i co gorsza nie ma juz szans zeby sie odwrocilo glowka w dol co w
konsekwencji oznacza brak szans na porod naturalny.. no wlanie....ale
czy aby na pewno ?
czy nie powinna zona zglosic sie do szpitala ( porod wg lakarza
najpozniej za tydzien ) i pod obserwacja i opieka fachowcow sprobowac
wymusic poprawne ustawienie sie dziecka ? slyszalem ze czasami dziecko
przyjmuje odpowiednia pozycje przed samym porodem..

co radzicie ?

pozdrawiam,
Janek

2. Data: 2002-03-20 13:38:18

Temat: Re: poród
Od: "Beata" <b...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy aby na pewno ?
> slyszalem ze czasami dziecko
> przyjmuje odpowiednia pozycje przed samym porodem..

Radze posluchac lekarzy. Dziecko nie odwróci sie tuz przed porodem, bo jest
zbyt duze w stosunku do macicy. Jesli Twoja Zona jest pierworódka (rodzi
pierwszy raz) to musi to byc cesarskie ciecie.
Nie ma innego wyjscia, nikt nie poprowadzi takiego porodu droga naturalna
Kolejne dzieci mozna rodzic z polozenia miednicowego, choc jest to znacznym
obciazeniem dla Matki i plodu.
Nie filozofuj, wazne, zeby dziecko urodzilo sie zdrowe.
Pozdrawiam. Beata

PS. Zdawalam egzamin z ginekologii i poloznictwa dwa miesiace temu....
zapewniam, nic nie zmienilo sie w tej materii :-)))))

3. Data: 2002-03-20 17:01:19

Od: Ania Stelmach <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata wrote:

> Radze posluchac lekarzy. Dziecko nie odwróci sie tuz przed porodem, bo jest
> zbyt duze w stosunku do macicy. Jesli Twoja Zona jest pierworódka (rodzi
> pierwszy raz) to musi to byc cesarskie ciecie.

Ja tak rodzilam. Nic strasznego. Planowa cesarka jest lepsza niz
nieplanowa - zona zdazy sie psychicznie przygotowac.

Pozdrawiam
slimaczek
i Krzys, 2.10.2001

--
http://slimaczek.w.interia.pl

4. Data: 2002-03-20 21:09:59

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Beata wrote:

> [...]
> pierwszy raz) to musi to byc cesarskie ciecie.
> Nie ma innego wyjscia, nikt nie poprowadzi takiego porodu droga naturalna

Qoo, doprawdy?

> [...]
>
> PS. Zdawalam egzamin z ginekologii i poloznictwa dwa miesiace temu....
> zapewniam, nic nie zmienilo sie w tej materii :-)))))

Polecam lekture: Martius "Operacje w poloznictwie i perinatologii" str 170.
Radzilbym wystrzegac sie stawiania tak stanowczych zalecen, zwlaszcza swiezo po
egzaminie.
Pozdro i gratuluje zdanego egzaminu.
W.Gawel
( ginekolog, jakby co) ;-))

5. Data: 2002-03-21 01:41:18

Od: "paola" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A wogole to jaka to roznica jaki porod, w koncu efekt jest ten sam. Sama nie
rodzilam ale przypuszczam ze cesarski jest przyjemniejszy nawet ;)

6. Data: 2002-03-21 08:08:11

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
str 170.
> Radzilbym wystrzegac sie stawiania tak stanowczych zalecen,
O kolego, nie postponujcie koleżanki tak ostro ;-) przecież co oddział
to inne zasady ;-))
Dla naprzykładu w Warszawie na Starynkiewicza, też zalecają cesarskie
cięcie... ale juz na Karowej, nie zawsze ;-))
Ale fakt, jak mawiają mądrzy profesorowie - w medycynie jak w kinie,
wszystko może się zdarzyć...
Pozdro
Massai

7. Data: 2002-03-21 08:49:24

Od: "GosiaL" <G...@L...com> szukaj wiadomości tego autora

> A wogole to jaka to roznica jaki porod, w koncu efekt jest ten sam. Sama
nie
> rodzilam ale przypuszczam ze cesarski jest przyjemniejszy nawet ;)

Sądzisz ? Przyjemniejszy w narkozie czy w znieczuleniu zewnątrzoponowym ?

Wszystki zależy od konkretnej osoby. Moja koleżanka twierdzi, że nie
zdecyduje się na kolejną ciążę jeśli mąż nie załatwi jej cesarki. Ja,
pomimo, że poród miałam długi i trudny (jak tylko dziecko się urodzi
zapomina się o bólu) to, jeśli zdecyduję się na drugie dziecko, chciałabym,
żeby drugi poród był (jeśli tylko się da) również naturalny.

Pozdrawiam Gosia

8. Data: 2002-03-21 12:27:14

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janie, niesttey Cie nie pociesze. Karol tez byl odwrocony miednicowo, wiec
nawet nie ryzykowalam porodu naturalnego w trosce o jego zdrowie. Cesarke da
sie przezyc, byle nie fyrgac tak jak ja i nie czynic samodzielnie
wszystkiego - obidu, przewijania, kapania... (nienawidze, jak nie moge
wszystkiego zrobic sama!) Nie pozwol zonie od razu po powrocie do domu
wchodzic w role Zosi-Samosi. Malego dostalam dwie godziny po cesarce i
praktycznie po trzech dniach zajmowalam ise nim juz sama.

Margolka Sularczyk + Karol Andrzej "Lolek" (13.03.2002)

http://panda.bg.univ.gda.pl/~malgos

9. Data: 2002-03-21 13:20:46

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Massai wrote:

> O kolego, nie postponujcie koleżanki tak ostro ;-) przecież co oddział
> to inne zasady ;-))

Alez absolutnie nie jest to moim zamiarem. Wlasnie to , ze w medycynie
zasady sa inne na kazdym oddziale ostrzegam przed
wydawaniem jedynie slusznych i absolutnie pewnych opinii.
Sam pamietam, ze po I stopniu wydawalo mi sie, ze juz wszystkie rozumy
zjadlem a codziennosc szybko nauczyla pokory.
Pozdr,
W.Gawel

10. Data: 2002-03-21 15:14:57

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> PS. Zdawalam egzamin z ginekologii i poloznictwa dwa miesiace temu....
> zapewniam, nic nie zmienilo sie w tej materii :-)))))

Zapewniam Cie ze u mnie egzaminu bys nie zdala!
to co piszesz swiadczy o tym, ze nie doczytalas podrecznikow do konca, albo
nie czytalas ich wcale...

Polozenie posladkowe plodu nie jest BEZWZGLEDNYM wskazaniem do ciecia...
jest wiele klinik w tym kraju ktore uwazaja, ze jesli zachowane sa pewne
warunki (glownie prawidlowa budowa miednicy, wielkosc plodu w granicach
normy) to pacjentka moze rodzic silami natury... i wiele pacjentek tak rodzi
(przoduje w tym glownie rejon poznanski)
ciecie cesarskie nie jest spacerkiem po dropsy do szpitalnego kiosku jak sie
wydaje niektorym pacjentkom... to nie jest latwe i szybkie zalatwienie
porodu (usypiaja, tna, wyciagaja, zaszywaja, budza, a pacjentka cala
szczesliwa)... jest to powazna operacja brzuszna obarczona licznymi
powiklaniami az do smierci pacjentki wlacznie... i co to znaczy tak naprawde
byc "po cieciu cesarskim" i jakie to niesie za soba problemy w pozniejszym
zyciu sa w stanie ocenic dopiero pacjentki ktore sa kolo 40stki...
nie wymuszajcie ciec na lekarzach... to przyniesie wam wiecej szkody niz
pozytku...
i odradzam ciecie mimo, ze dla mnie (jako poloznika) latwiej i prosciej jest
zrobic ciecie (poltorej godziny czasu razem z pisaniem papierow) niz
prowadzic porod ktory czasami trwa kilkanascie godzin...

WaldiM

http://www.antykoncepcja.pl
http://www.londyn.org

Hidypen i Stelazine-pytanie o zastosowanie
Osady na rogowkach
rana w buzi
"Dretwienie" skory
stomatologia