Re: posłanie dla nadwrażliwych

From: J-23 <k...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: posłanie dla nadwrażliwych
Date: Mon, 2 Jun 2008 13:11:13 -0700 (PDT)
<10o25kecfr75c.16bvo2iltqrxn$.dlg@40tude.net>
<0...@l...googlegroups.com>
<17a8jne4dkbaq$.rpl8vjkbxtoq.dlg@40tude.net>
<6...@k...googlegroups.com>
<1f3snmh9tuwu$.g4bscdyvlmfc$.dlg@40tude.net>

On 2 Cze, 17:21, "i...@g...pl" <i...@g...pl> wrote:

> Podobnie dr Mengele - wyniki jego badań służą naukowcom dziś :->
> Jednak należy mieć świadomość, na czym oparł swoje rewelacje. Nic nie
> zwalnia od tej świadomości. Zatem w moich zarzutach dot. Miłosza nie
> skupiaj się akurat na whisky, lecz na jego "walczącej" turystyce - to o nią
> mi chodzi, kiedy odnoszę się do niego z dezaprobatą, whisky przy tym to
> betka, najmniej znaczący (choć jednak...) szczegół...
> Jak to się mówi słowami poetki: "łatwo chwalić kwiaty, lecz BYĆ kwiatem..."
> Łatwo się Miłoszowi wierszyki pisało, za które mu nagroda kapnęła, oj,
> [...]

Jakie rewelacje naukowe, odkryte przez dr.Mengele, sluza naukowcom
dzisiaj? Chyba tylko historykom. A ze Milosz pisal na obczyznie to ma
jakies znaczenie dla wartosci artystycznej jego poezji? Byli pisarze
polscy co nawet nie pisali w j.polskim, a do tego na obczyznie np:
Jozef Conrad Korzeniowski; Isaac Bashevis Singer...i paru jeszcze. A
wielka emigracja: Mickiewicz; Slowacki; Chopin, ten szczegolnie wart
napietnowania, bo byl bogaty - i oni tam w Paryzu, w salonach, a
Polska w potrzebie byla.
O RM nawet nie chce sie wypowiadac, bo nie mieszcze sie w kanonie
typowego adresata przeslan ideowych o.Dyrektora. To nie do mnie on
nadaje swoje tresci! Zakres poruszanych w tymze radiu problemow i
tematow nie interesuje mnie w ogole. To prawda ze w duzym stopniu
obraz psychologiczny Twojej osoby, pasuje mi do stereotypowej
sluchaczki RM.

J-itede