posłanie dla nadwrażliwych

1. Data: 2008-05-30 10:44:08

Temat: posłanie dla nadwrażliwych
Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

prof Kazimierz Dąbrowski
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kazimierz_D%C4%85browsk
i_%28ur._1902%29
twórca teorii dezintegracji pozytywnej

"Kazimierz Dąbrowski był człowiekiem, który dążył do poznania tajemnicy
egzystencji i rozwoju ludzkiego różnymi drogami. Studiował polonistykę,
filozofię, psychologię, medycynę, a także teologię, Specjalizował się w
psychiatrii, psychopatologii, psychoanalizie, neurologii,
neuropsychiatrii, higieny psychicznej"

ceniony m.in. za:

"sformułowanie teorii dezintegracji pozytywnej, a w szczególności za
ukazanie pozytywnych aspektów zaburzeń psychicznych, jako mechanizmów
rozwojowych"

http://pl.wikiquote.org/wiki/Kazimierz_D%C4%85browsk
stąd np to:

"Empatia, miłość i przyjaźń to życzliwość i gotowość pomocy ludziom. Ale
nie mogą być one tożsame z ,,rzucaniem pereł między wieprze."

lub

"Warunkiem zdrowia psychicznego jest i to, że rodzice i ludzie dorośli
mają zrozumienie dla tych potencjałów i pozwalają je rozwijać. Mają
pozytywny stosunek do samodzielnego rozwoju dzieci i młodzieży, i do
rozwoju każdej jednostki."

a teraz deser:

Słowa: prof Kazimierz Dąbrowski
http://youtube.com/watch?v=0-LobtpF8H8

Bądźcie pozdrowieni Nadwrażliwi
za Waszą czułość w nieczułości świata
za niepewność -- wśród jego pewności
za to że odczuwacie tak jak siebie
samych zarażając się każdym bólem
za lęk przed światem, jego ślepą pewnością
która nie ma dna
za potrzebę oczyszczania rąk
z niewidzialnego nawet
brudu ziemi
bądźcie pozdrowieni

Bądźcie pozdrowieni Nadwrażliwi
Za Wasz lęk przed absurdem istnienia
I delikatność niemówienia innym
tego co w nich widzicie
za niezaradnosć w rzeczach zwykłych
i umiejętność obcowania z niezwykłością
za realizm transcendentalny
i brak realizmu rzeczowego
za nieprzystosowanie do tego co jest
a przystosowanie do tego co być powinno
za to co nieskończone-nieznane-
niewypowiedziane, ukryte w nas

Bądżcie pozdrowieni Nadwrażliwi
Za Waszą twórczość i ekstazę
Za Wasze zachłanne przyjażnie,
Miłośc i lęk, że miłość mogłaby
Umrzeć jeszcze przed Wami

Bądżcie pozdrowieni Nadwrażliwi
Za Wasze uzdolnienia-nigdy niewykorzystane
(niedocenianie Waszej wielkości nie pozwoli
poznać wielkości tych, co przyjdą do Was)
za to, że chcą Was zmienić
zamiast naśladować
ze jesteście leczeni zamiast leczyć świat
za Waszą boską moc zniszczoną przez
zwierzęcą siłę
za niezwykłość i samotność
Waszych dróg

Bądżcie pozdrowieni Nadwrażliwi

--
http://dokad.prowadzi.patrz.pl
tren hakker, tre Niro, t-ster

trener is nimi mnogoe smog sdelat'
trener is igracima
trener is kentakija
trener is šefom
trener is herr andrej pomahae
trener is
trener is´dzia bob mohylew na klaczy

sygnaturka moze mieć maksymalnie 4 wiersze, to co widzisz powyżej, to po
prostu kilka sygnaturek.

2. Data: 2008-05-30 11:00:26

Temat: Re: posłanie dla nadwrażliwych
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tren R pisze:
> prof Kazimierz Dąbrowski
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Kazimierz_D%C4%85browsk
i_%28ur._1902%29
> twórca teorii dezintegracji pozytywnej

Aż się wzruszyłam!
Jak miło się tak zdiagnozować jako:
psychonerwicowiec z aktualnie mocno rozluźnioną jednością
psychofizyczną. ;-)

Ewa

3. Data: 2008-05-30 11:48:00

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Aż się wzruszyłam!
> Jak miło się tak zdiagnozować jako:
> psychonerwicowiec z aktualnie mocno rozluźnioną jednością
> psychofizyczną. ;-)

z tym mocnym rozluźnieniem należy mocno uważać... :)

4. Data: 2008-05-30 11:50:40

Od: Sky <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):
i_%28ur._1902%29

> Aż się wzruszyłam!
> Jak miło się tak zdiagnozować jako:
> psychonerwicowiec z aktualnie mocno rozluźnioną jednością
> psychofizyczną. ;-)

Poprawa samopoczucia to podstawa w terapii.
Byleś płaciła rachunki w gabinecie psychol-oga

5. Data: 2008-05-30 11:53:24

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tren R pisze:

> z tym mocnym rozluźnieniem należy mocno uważać... :)

Uważam, uważam, chociaż ciężko jest czasem. ;-)

Ewa

6. Data: 2008-05-30 11:55:22

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Sky pisze:

> Poprawa samopoczucia to podstawa w terapii.

Ano!

> Byleś płaciła rachunki w gabinecie psychol-oga

Nie wiem, czy prof. Dąbrowski ma swoich spadkobierców. ;-)

Ewa

7. Data: 2008-05-30 11:59:33

Od: Sky <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):

> Ano!

> Nie wiem, czy prof. Dąbrowski ma swoich spadkobierców. ;-)

Jak to?
Przecież jeden nam się tu właśnie objawił w "trenerskiej" skUrce ;P

8. Data: 2008-05-30 12:00:53

Od: Sky <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):

> Uważam, uważam, chociaż ciężko jest czasem. ;-)

Taaa...na przystojnych [z furą i komórą] nie ma silnych [bab] ;P

9. Data: 2008-05-30 12:01:40

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Nie wiem, czy prof. Dąbrowski ma swoich spadkobierców. ;-)

na pewno. biorcy spadku zawsze się znajdą :)

10. Data: 2008-05-30 12:09:02

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 30 Maj, 11:44, tren R <t...@p...pl> wrote:

> "Empatia, miłość i przyjaźń to życzliwość i gotowość pomocy ludziom. Ale
> nie mogą być one tożsame z "rzucaniem pereł między wieprze."

Przecież zawsze to mówię... że nie można pomagać każdemu, bezwarunkowo
i w cały świat... Trzeba mieć plan, znać wartość swojej pomocy - to
znaczy traktować ją jako DAR godzien i wręcz wymagający docenienia,
dany z serca, ale nie dla zyskania czyjejś czołobitności... Dając
pomoc "z sensem" zachowujemy wielki szacunek dla obdarowanych, ale i
dla samych siebie.
Nie można pomagać, uważając się za nic. "NIC" nie może zrobić niczego
wielkiego, ani niczego pięknego.

> [...]
> za to, że chcą Was zmienić
> zamiast naśladować
> ze jesteście leczeni zamiast leczyć świat

No właśnie, a co napisałam w wątku "Duma wariata"? - przecież o tej
właśnie nadwrażliwości, o tej właśnie odmienności, którą leczą,
zamiast nad nią głowę pochylić i pomyśleć, czy to nie resztka
normalności wśród nas... z której winniśmy czerpać, zamiast
unicestwiać "leczeniem", zmienianiem, agresją, nieakceptacją,
izolacją...
No to Wam przypomnę:

"Ludzie chorzy psychicznie to ci, których chorobą i cierpieniem jest
niewyobrażalna dla zdrowych nadwrażliwość."

Oraz:

"Skąd się wziął sposób postrzegania odmienności psychicznej od
większości jako nienormalności? - czyż tylko fakt pozostawania w
mniejszości takich osób świadczy za normalnością nas, większości?
Może
jest akurat odwrotnie, może to właśnie my, ustanawiający kryteria
powszechnie rozumienej prawidłowości psychicznej, jesteśmy godni
leczenia, a tamci to resztka normalnych na tym świecie, którą chcemy
usunąć?"

Płacz po stracie...
"dziennikarze" na usługach PiS
Wali mi się...
szwecja srecja - jak zwykle przoduje. czyli jest czubkiem
Kogo mam zastrzelić? ;)