potrawa jednogarowa

1. Data: 2002-05-15 08:32:56

Temat: potrawa jednogarowa
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tyle o tej kapuście gadacie, że nie wytrzymałam i też sobie ugotowałam. A
ponieważ całe życie robię kapustkę młodą na słodko, to tym razem zrobiłąm
inaczej.
A do jednego gara wrzucilam Kapustkę poszatkowaną, parę młodych ziemniaczków
z lekka pokrojonych, kiełbaskę w plasterkach. Do tego koncentrat pomidorowy,
pęczek koperku i sól. Gotowało się ze 40 minut, na koniec oczywiście
zasmażka.
Było tak pyszne, że zjedliśmy wszystko, choć planowałam na dwa dni ... ;-)
Pozdrawiam wszyskich kapuściarzy
AniaK

1. Data: 2002-05-15 08:42:58

Temat: Re: potrawa jednogarowa
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A do jednego gara wrzucilam Kapustkę poszatkowaną, parę młodych
ziemniaczków
> z lekka pokrojonych, kiełbaskę w plasterkach.

Te ziemniaki to wrzucilas surowe i dusily sie razem z kapusta? Jesli tak to
jaka byla potem ich konsystecja - rozmazaly sie w kapuscie czy mialy jakis
ksztalt?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-05-15 09:14:34

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jaka byla potem ich konsystecja - rozmazaly sie w kapuscie czy mialy jakis

Tak jest- surowe. Rozmazac sie nie rozmazaly, ksztalt i konsystencja
ugotowanego ziemniaka ;-)
AniaK

1. Data: 2002-05-15 10:18:51

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tak jest- surowe. Rozmazac sie nie rozmazaly, ksztalt i konsystencja
> ugotowanego ziemniaka ;-)
> AniaK

No to dzisiaj robie, nie ma bata. Tylko zasmazki nie umiem, kilka razy
probowalam, ale wychodzila klucha i sie poddalam. Wyjasnisz? Bardzo
prosze....;-)

******
m-gosia
******

1. Data: 2002-05-15 10:33:03

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to dzisiaj robie, nie ma bata. Tylko zasmazki nie umiem, kilka razy
> probowalam, ale wychodzila klucha i sie poddalam. Wyjasnisz? Bardzo
> [...]
Mi z zasmazki tez sie klucha robi, wiec mam inny sposob (bardziej
dietetyczny). Biore lyzke maki (albo wiecej, albo mniej, zalezy jak gesta
potrawa ma byc), wsypuje do sloiczka, dolewam wody (tez zalezy od ilosci
maki), zakrecam, a nastepnie energicznie wstrzasam i wlewam go gotujacej sie
potrawy mieszajac aby sie zagescilo, chwilke pobulgocze i juz :)

Magda

1. Data: 2002-05-15 12:14:01

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slonko" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
sie
> potrawy mieszajac aby sie zagescilo, chwilke pobulgocze i juz :)

Zasmazka dietetyczna nie jest, ale dodaje potrawie czegos takiego czego samo
zageszczenie maka nie da.
Smaczku, kolorku, zapachu - no nie wiem, czasem nie umiem bez zasmazki.
Jak robie? Klasycznie, sek tkwi chyba w szybkim laczeniu z potrawa. Sprobuj
jeszcze raz, z kapusta latwo sie laczy.
Na patelnie olej (ja winogronowy do wszystkiego uzywam, ale może byc inny),
nie powiem ile bo u mnie wszystko "na oko". Jak troszke sie podgrzeje to
sypie maka, mieszam przez chwila, nie za długo zeby nie było brazowe (takie
lekko zlotawe ma byc), a potem siup do gara z kapusta i szybko w tym garze
mieszam kopyscia. Jak na patelni zostalo, to lyche kapusty na patelnie,
rozmieszac szybko i siup z powrotem. Zadne kluchy sie nie robia. Moze za
duzo maki wrzucalas. Lepiej za malo wrzucic i ew.operacje powtorzyc jak za
malo geste, niz za duzo bo bedzie kit a nie klucha.
Przyjenmnej kapuchy zyczy AniaK

1. Data: 2002-05-15 12:19:55

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

m...@h...com wrote:

> No to dzisiaj robie, nie ma bata. Tylko zasmazki nie umiem, kilka razy
> probowalam, ale wychodzila klucha i sie poddalam. Wyjasnisz? Bardzo
> prosze....;-)

To proste. Kiedy zaczyna sie robic klucha dolewasz wiecej wywaru/wody i
energiczniej mieszasz rozprowadzajac zasmazke na patelni. Ma powstac gesty
rodzaj sosu.
barbara

1. Data: 2002-05-15 20:13:06

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Przyjenmnej kapuchy zyczy AniaK
>

> Nigdy by mi do glowy nie przyszlo, zeby zasmazke robic na oliwce. Ale
zrobilam i faktycznie EUREKA - wyszlo i kapustka nie byla taka wodnista.
Jestem bardzo zadowolona z rezultatu.

Pozdrawiam
******
m-gosia
******

1. Data: 2002-05-15 20:21:51

Od: "altf4" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@h...com> napisał w wiadomości

> No to dzisiaj robie, nie ma bata. Tylko zasmazki nie umiem, kilka razy
> probowalam, ale wychodzila klucha i sie poddalam. Wyjasnisz? Bardzo
> [...]
Moja zasmazka jest dietetyczna i najbardziej mi smakuje: Maka (monka) ilosc
dowolna wsypuje do gara o jak najwiekszej srednicy i praze na ostrym ogniu
stale mieszajac az bedzie lekko brazowa.Bez tluszczu!!Uwaga -latwo
przypalic!Jeszcze jedno - nadmiar mozna przechowac. Smakuje bosko i jest
nietluste.
Buziaczki
altf4

1. Data: 2002-05-16 07:41:32

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@h...com napisał(a) w wiadomości: ...

>No to dzisiaj robie, nie ma bata. Tylko zasmazki nie umiem, kilka razy
>probowalam, ale wychodzila klucha i sie poddalam. Wyjasnisz? Bardzo
>prosze....;-)

aha jak uzywam oleju, to zasmazka zawsze do wyrzucenia. A jak na margarynie
mi sie klucha robi, to po prostu dodaje margaryny i mieszam, az uzyskam
pozadana konsystencje. Sprobuj moze tak?

Margola

grzanki w salatce
kabaczek
Kurczak Cacciatore-P
SPAM/kupie Windows 98/2000/XP/Me oraz kazdego OFFICE`a
Pytanie o sery