potrawy z WOKA

1. Data: 2007-10-08 08:44:22

Temat: potrawy z WOKA
Od: "ostryga" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy lubicie potrawy z woka? Jak ajest wasza najlepsza potrawa?
I wreszcie najważniejsze - gdzie można prawdziwego WOKA kupić?

pozdr
o.

2. Data: 2007-10-08 08:46:32

Temat: Re: potrawy z WOKA
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ostryga" <z...@v...pl> wrote in message
> [...]
>
> Czy lubicie potrawy z woka? Jak ajest wasza najlepsza potrawa?
> I wreszcie najważniejsze - gdzie można prawdziwego WOKA kupić?

A są woki nieprawdziwe?

3. Data: 2007-10-08 09:43:05

Od: "mati" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

barac mistrz

4. Data: 2007-10-08 15:04:25

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** ostryga <z...@v...pl> wrote:

> I wreszcie najwa?niejsze - gdzie mo?na prawdziwego WOKA kupi??

Prawdziwy wok (kawał blachy z uchwytem po prostu) jest dosyć kłopotliwy w
utrzymaniu w domu jak nie masz zamiaru z niego korzystać często. Żeliwny albo z
pokrywą teflonową powinien Ci wystarczyć, chociaż nie ma to jak dobrze
przejarany wok. :)

--
+ ' .-. .
, * ) )

5. Data: 2007-10-09 17:42:16

Od: "ostryga" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
> albo z
> pokrywą teflonową powinien Ci wystarczyć, chociaż nie ma to jak dobrze

Właśnie o taki wok mi chodzi. Te teflonowe nie są ponoć "prawdziwe".
Czy ktoś może polecic jakieś miejsce, gdzie można kupić takiego przejarany
wok?
Albo nowy wok, ale bez pokrywy teflonowej?

Bede wdzieczna za wszelkie wskazowki. :)

pozdr
o.

6. Data: 2007-10-09 17:49:21

Od: "ostryga" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ostryga" <z...@v...pl> napisał w wiadomości

> Właśnie o taki wok mi chodzi. Te teflonowe nie są ponoć "prawdziwe".
> Czy ktoś może polecic jakieś miejsce, gdzie można kupić takiego przejarany
> wok?

oczywiście - "takiego przejaranego woka". ;))

7. Data: 2007-10-09 18:17:31

Od: makdarek <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
widziałem takie za kilkanaście zł w Auchan

darek

8. Data: 2007-10-09 18:45:41

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ostryga pisze:
> [...]
> wok?
> Albo nowy wok, ale bez pokrywy teflonowej?
>
> Bede wdzieczna za wszelkie wskazowki. :)

IKEA

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

9. Data: 2007-10-09 20:17:37

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** makdarek <m...@p...gazeta.pl> wrote:

> witam, widziałem takie za kilkanaście zł w Auchan

Stalowego bez pokrywy najlepiej z odkręcanymi drewnianymi uchwytami?

--
+ ' .-. .
, * ) )

10. Data: 2007-10-09 20:23:00

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** ostryga <z...@v...pl> wrote:

> W?a?nie o taki wok mi chodzi. Te teflonowe nie s? pono? "prawdziwe".

No na pewno nie dają efektu przejaranego woka. :)

> Czy kto? mo?e polecic jakie? miejsce, gdzie mo?na kupi? takiego przejarany
> wok? Albo nowy wok, ale bez pokrywy teflonowej?

Przejarany tzn. UŻYWANY wok, na którym wytworzyła się naturalna pokrywa.
Normalnie (tradycyjnie) nowego woka przepala się kilkakrotnie olejem. Tzn. na
dużym ogniu podgrzewasz olej aż zaczyna dymić i się spalać tworząc powłokę.
Czynność powtarzasz kilka razy. W domu to jest masakra bo zadymisz całe
mieszkanie.

Niektórzy nacierają olejem (np. smalcem) i umieszczają w piekarniku, aż się
spali stworzy brązową powłokę. Tak kilka razy.

W ogóle na nowiutkim woku (takim stalowym) trzeba przesmażyć spore ilości
szczypiorku aby pochłonął stalowy aromat.

Takiego woka nie czyści się potem detergentami tylko wodą i szczoteczką
(najlepiej bambusową, choć to dużej różnicy nie robi) i po kilku użyciach
przepala ponownie. Dlatego jest to mało praktyczne.

--
+ ' .-. .
, * ) )

Jak zrobic bigos