potrawy z kielbasa

1. Data: 2004-11-27 12:38:18

Temat: potrawy z kielbasa
Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jakie proste ale pomyslowe potrawy
mozna zrobic z kielbasy?
cos innego niz smazonka z cebula... ;)

natalia

1. Data: 2004-11-27 13:42:36

Temat: Re: potrawy z kielbasa
Od: "A.L." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia wrote:
> jakie proste ale pomyslowe potrawy
> mozna zrobic z kielbasy?
> cos innego niz smazonka z cebula... ;)

Mozna zrobic chili con carne z kielbasa, albo fasolke po bretonsku... Nie
jest to tak proste, jak usmazenie kielbasy z cebula, ale tez nie bardzo
pracochlonne.
Ania
Moje aukcje: http://tinyurl.com/4t9sc

1. Data: 2004-11-27 14:00:12

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> jakie proste ale pomyslowe potrawy
> mozna zrobic z kielbasy?
> cos innego niz smazonka z cebula... ;)
W czasach dość kryzysowych moja mama przerabiała mi zwyczajną w następujący
sposób:
Kiełbasę pokroić na kawałki wielkości 5-7 cm, naciąć podłużnie, ale nie
rozcinać do końca. W nacięcie kapnąć keczupem, wsadzić w to cebulę i
plasterek sera (tak na sztorc), całość spiąć dwiema wykałaczkami (w poprzek)
i na patelnię z plantą czy co kto tam woli (dawniej to był smalec).
Podsmażyć, w międzyczasie można nieco przykryć, żeby się lekko poddusiło,
podsmażyć tak, aby spód był chrupiący (kiełbasa musi mieć "zjadliwą" skórkę,
bo obieranie tego nie wchodzi w grę). Podawać z keczupem :).

Pozdrawiam
Atunia

1. Data: 2004-11-27 14:10:35

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozna zrobic chili con carne z kielbasa, albo fasolke po bretonsku... Nie
> jest to tak proste, jak usmazenie kielbasy z cebula, ale tez nie bardzo
> pracochlonne.

a jak dokladnie robi sie fasolke po bretonsku?

pozdrowienia
natalia

1. Data: 2004-11-27 14:12:30

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podsmażyć tak, aby spód był chrupiący (kiełbasa musi mieć "zjadliwą" skórkę,
> bo obieranie tego nie wchodzi w grę). Podawać z keczupem :).

slyszalam cos o kotletach schabowych z kielbasy
nie bardzo to widze...
ktos jadl?

natalia

1. Data: 2004-11-27 15:04:26

Od: "A.L." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia wrote:

> a jak dokladnie robi sie fasolke po bretonsku?

Wklejam z archiwum przepis Magdy (slonko). Ja robie podobnie, tylko nie
zageszczam maka, bo fasola rozgotowujac sie nadaje odpowiednia gestosc.

Fasolka po bretońsku

40 dag fasoli "Jasiek"
1-2 cebule
5 dag boczku
10 dag kiełbasy
2 łyżki koncentratu pomidorowego
1 łyżka mąki
słodka papryka, sól, pieprz, cukier

Fasolkę wypłukać w zimnej wodzie, namoczyć na noc. Następnego dnia ugotować
w tej samej wodzie, w której sie moczyła. Na patelni podsmażyć boczek,
kiełbasę, cebulę (wszystko pokrojone w kostkę) i dodać do gotującej się
fasolki. Dodać koncentrat pomidorowy. Doprawić do smaku papryką, solą,
pieprzem i cukrem (potrawa ma mieć słodko - winny smak). Na koniec zagęścić
potrawę zasmażką z łyżki mąki.

1. Data: 2004-11-27 15:08:41

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> slyszalam cos o kotletach schabowych z kielbasy
> nie bardzo to widze...
> ktos jadl?

A nie chodziło tu o kotlety z mortadeli? Zdaje się, że w dziale kiełbas
zazwyczaj to leżało (istnieje nadal?). I owszem, robiło się jak schabowe,
dało się zjadać, ale nigdy za tym nie przepadałam.

Atunia

1. Data: 2004-11-27 16:16:48

Od: "fuksa" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A.L. wrote:
> [...]
> ugotować w tej samej wodzie, w której sie moczyła. Na patelni
> podsmażyć boczek, kiełbasę, cebulę (wszystko pokrojone w kostkę)

Papryka też nie zaszkodzi.

> dodać do gotującej się fasolki. Dodać koncentrat pomidorowy.

Albo pomidorki bez skórki :)

Doprawić
> do smaku papryką, solą, pieprzem i cukrem (potrawa ma mieć słodko -
> winny smak). Na koniec zagęścić potrawę zasmażką z łyżki mąki.

Majeranek też nie zaszkodzi :)

1. Data: 2004-11-27 22:03:55

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Natalia" wrote in message
> jakie proste ale pomyslowe potrawy
> mozna zrobic z kielbasy?
> cos innego niz smazonka z cebula... ;)
> natalia

Np. kielbase/parowki z jablkami w piwie.
Kroisz kielbase/parowki na nieduze kilkucentymentrowe kawalki, duuzo cebuli
na polplasterki, kwasne jablka (np. antonowki) na osemki (wycinac tylko
srodek, skorka zostaje). Kielbase/parowki obsmazasz na rumiano, sypiesz
cebule i zrumieniasz lekko, obkladasz jablkami, podlewasz piwem, posypujesz
majerankiem, przykrywasz i dusisz na malym ogniu. zadnej soli, pieprzu,
nic... tylko majeranek.
Jablka rozapadaja sie na papke, cebula prawie tez, mieso przechodzi smakami,
cudnie pachnie majerankiem i jest boskie :-))) Do popijania oczywiscie piwo
;)

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2004-11-28 13:20:39

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cudnie pachnie majerankiem i jest boskie :-))) Do popijania oczywiscie piwo

wielkie dzieki, tylko jablka beda inne, nie antonowki,
lepsze zielone czy czerwone jablka?
nigdy nie robilam nic podobnego, z piwem

a propos potraw z kielbasa
wczoraj zrobilam leczo,
wyszlo b dobre
mniam

natalia

Szybkie pytanko o zapiekanke z makaronem
zupa czosnkowa z ziemniakami
Re: szukam domu dla 3 letniej suczki cocer spaniel
bakłażan- pomoc
kotlety z kaszy gryczanej - pytanie