potrzebny zarastacz :)

1. Data: 2006-10-21 15:50:44

Temat: potrzebny zarastacz :)
Od: "profimal" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
mam taki oto problem:
jest płot ok 200 m, za płotem sąsiad ma bajzel nie z tej ziemi mydło i
powidło - tu garaż, tam stary kiosk obok kupka złomu z tyłu resztki fermy
itp
do tej pory mi to nie przeszkadzało bo to daleko za domem miałem a co nie na
oku to i nie przeszkadza, ale za 2 lata bedę tam miał postawione domki
agroturystyczne i poza widokiem na jego bajzel pozostałe strony to widok na
piekny las. Chcę aby ten widok jak najszybciej zniknął za czymś zielonym co
urośnie możliwie szybko i sprawnie do wysokości minimum 2m i nie zrujnuje
mojej kieszeni - jedyne co wymagam to szybkie rośniecie a walory estetyczne
no coż...jeżeli nie bedą to pokrzywy to ok - mogę zasadzić na szerokość do
1,5 m - za wszelkie rady będę wdzięczny

2. Data: 2006-10-21 16:21:46

Temat: Re: potrzebny zarastacz :)
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ehdflk$cqh$1@atlantis.news.tpi.pl profimal

> Chcę aby ten widok jak
> najszybciej zniknął za czymś zielonym co urośnie możliwie szybko i
> sprawnie do wysokości minimum 2m i nie zrujnuje mojej kieszeni -

Hejka. Tuje, świerki lub jałowiec Skyrocket. :-)
Pozdrawiam radykalnie Ja...cki

3. Data: 2006-10-21 16:26:36

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "profimal" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
estetyczne
> no coż...jeżeli nie bedą to pokrzywy to ok - mogę zasadzić na szerokość do

Zimozielone nie musi być? Pnącza - winobluszcz, powojniki z tych bardziej
botanicznych, np. tangucki.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

4. Data: 2006-10-21 17:59:29

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 Oct 2006 17:50:44 +0200, profimal napisał(a):

> [...]
> no coż...jeżeli nie bedą to pokrzywy to ok - mogę zasadzić na szerokość do

Jaki to las? W sensie gatunków...
I jaka gleba, ile światła?

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

5. Data: 2006-10-21 18:01:00

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 Oct 2006 18:26:36 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

> Użytkownik "profimal" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zimozielone nie musi być? Pnącza - winobluszcz, powojniki z tych bardziej
> botanicznych, np. tangucki.

Na 200 m?
Co 50 cm jedno pnącze x 10 zł/szt plus podpory.

Pozdrawiam,
Marta z wizją rachunku

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

6. Data: 2006-10-21 18:06:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

> Na 200 m?
> Co 50 cm jedno pnącze x 10 zł/szt plus podpory.

"jedyne co wymagam to szybkie rośniecie "

Nic o kosztach nie było mówione...

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net

7. Data: 2006-10-22 06:58:50

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> estetyczne no coż...jeżeli nie bedą to pokrzywy to ok - mogę zasadzić na
> szerokość do 1,5 m - za wszelkie rady będę wdzięczny

Posadz najlepiej rodzime krzewy/male drzewa.
Trzmielina, kruszyna, czeremcha, deren swidwa, rozne wierzby. Rosna szybko.
Z innych krzewow nie do zdarcia i szybko rosnace: deren bialy, jasminowiec,
pecherznica.
Trzy ostatnie oraz wierzby mozesz latwo mnozyc przez sadzonki zdrewniale co
obnizy koszty.
Rosliny te dobrze rosna na przyklad na glebach pogorza karpackiego. Jesli u
Ciebie jest gleba bielicowa, rezultat bedzie gorszy.
Wazne tez, ile swiatla beda mialy - w zaleznosci od tego beda geste lub
przejrzyste a takze tempo wzrostu bedzie rozne.
Dobrym rozwiazaniem jest takze strzyzony zywoplot modrzewiowy - modrzew
rosnie szybko a w szkolce lesnej mozna go kupic za grosze.

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2006-10-22 07:02:32

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości

> Dobrym rozwiazaniem jest takze strzyzony zywoplot modrzewiowy - modrzew
> rosnie szybko a w szkolce lesnej mozna go kupic za grosze.

Zapomnialem dodac: olsza czarna - szybko rosnie, daje odrosty, tania w
szkolkach lesnych.
Aby miala tylko 2 metry, trzeba ja bedzie przycinac.

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2006-10-22 08:03:10

Od: "profimal" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl> napisał

> Jaki to las? W sensie gatunków...
> I jaka gleba, ile światła?

las iglasty sosny i inne....nie znam sie na drzwach....
dobrze naświetlone od południa
co do gleby to raczej kiepskie V klasa leży wsjo odłogiem

10. Data: 2006-10-22 08:59:34

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Oct 2006 08:58:50 +0200, Bpjea napisał(a):

> [...]
> Dobrym rozwiazaniem jest takze strzyzony zywoplot modrzewiowy - modrzew
> rosnie szybko a w szkolce lesnej mozna go kupic za grosze.

Pomysł na żywopłot mieszany jest fajny, ale trzeba uwzględnić tempo wzrostu
roślin i wiele innych czynników. To jest coś z czym ja walczę - zakłądajac
takowy opierałam się głownie na wiedzy ksiażkowej, nie mając większego
doswiadczenia. W efekcie mam teraz sporo pracy z cieciem i przesadzaniem
kilkuletnich krzewów.
A jeśli żywopłot jednolity to rugosa lub któraś z dzikich rodzimych róż,
ewentualnie grab powinien sobie poradzić.
Tanio, szybko a efekt znakomity.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

Pokuta w postaci "Roku w ogrodzie" :)
Termokompostownik- jak wygląda i kiedy jest gototowy kompost
Brunnera macrophylla
bardziej mnie wkurza pan-slavista czy ci, co mu odpowiadają...
Kobea - jak pozyskać nasiona