potrzebuje rady

21. Data: 2002-11-18 12:18:38

Temat: Re: potrzebuje rady
Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:arajtn$eom$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> napisał w
> wiadomości news:arae38$hlq$1@news.tpi.pl...

> (jeżeli
> 1000

> chlebem, cukrem, słodyczami, wafelkami, ciastami. Jedz dużo warzyw,
owoców.

> Nie mogę się z tym zgodzić.
> Dieta optymalna wybitnie od powyższych rad odstaje.
> "Jedz dużo owoców i warzyw" - jest hasłem niemal wszystkich innych diet -
> tylko NIE diety optymalnej. Udzielaj rad bardziej konkretnych.

Piszę aby zastosowała mądre rady z różnych diet. Np DO ma zwiększony udział
tłuszczu względem węglowodanów a to jest bardzo dobry pomysł podobnie jak w
diecie ketogenicznej. To jest mądry pomysł. Niejedzenie owoców, co też radzi
DO to głupota. Zwłaszcza dla kogoś, kto chce dobrze wyglądać.

Jedz więcej owoców, to także dobra rada wynikająca z innych diet np
wegetariańskiej.

Można te dwie (i inne) rady połączyć i korzystać z zalet wszystich diet.
Niestety taka dieta nie ma chwytliwej nazwy.

Strona domowa http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/
Nasza sieć http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/

22. Data: 2002-11-18 12:21:36

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:arakk7$me2$1@news.gazeta.pl...
> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:arajtn$eom$1@news.onet.pl...

> Przeciez syn Kwasniewskiego, bedacy rzekomo na tej samej diecie co szarzy
> czytacze ksiazek ojca Jana, zjada codziennie duzo owocow.

Marcin, słowo "dużo" jest pojęciem względnym...
Nawet tu na grupie dla jednych ilość 54 kilogramów ciała
a) jest to bardzo MAŁO
b) jest wagą optymalną
c) jest to bardzo DUŻO
d) jest O WIELE ZA DUŻO
e) jest wybitną NADWAGĄ
Liczy się konkretna ilość i w konkretnym osobniczym przypadku,
czyli parę innych czynników występujących z tym enigmatycznym
pojęciem "dużo" - jednocześnie.

23. Data: 2002-11-18 13:18:19

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> napisał w
wiadomości news:aram5k$kia$1@news.tpi.pl...

> [...]

> tłuszczu względem węglowodanów a to jest bardzo dobry pomysł podobnie jak
> diecie ketogenicznej. To jest mądry pomysł. Niejedzenie owoców,

Przecież to NIEPRAWDA, że na DO nie je się owoców.
Twój lakoniczny opis Diety optymalnej na Twojej stronie jest conajmniej
nierzetelny.

> Można te dwie (i inne) rady połączyć i korzystać z zalet wszystich diet.
> Niestety taka dieta nie ma chwytliwej nazwy.

Przecież ludzie nie robią nic innego, jak właśnie łączą te różne rady chcąc
korzystać tylko z zalet wszystkich diet, tylko, że z tego wszystkiego
wychodzą
w sumie same wady: złe samopoczucie, nadwaga, choroby, frustracja i następne
poszukiwania.
Minusów od plusów jakiejś całości, nie da się oddzielić, rzecz w tym, by
wybrać taką całość, która ma najmniej minusów... jak w życiu... : )

Krystyna

24. Data: 2002-11-18 15:19:26

Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:arapbq$t13$1@news.onet.pl...

> Przecież to NIEPRAWDA, że na DO nie je się owoców.

Je się ale mało. Warzyw też nie najwięcej. Z punktu widzenia np wegetarian
można powiedzieć....

> Twój lakoniczny opis Diety optymalnej na Twojej stronie jest conajmniej
> nierzetelny.

Niestety, rzetelny opis sugerowany przez niektórych byłby niczym innym niż
wychwalaniem jej ponad inne. Nieentuzjastyczne wypowiedzi na temat DO są
zdaniem jej fanów mało rzetelne.

> [...]
> wychodzą
> w sumie same wady: złe samopoczucie, nadwaga, choroby, frustracja i

Łączą je niewłaściwie ale tylko niektórzy. Większość (w moim otoczeniu) daje
sobie z tym radę i nie musi się uciekać do ekstremów.

> poszukiwania.
> Minusów od plusów jakiejś całości, nie da się oddzielić, rzecz w tym, by
> wybrać taką całość, która ma najmniej minusów... jak w życiu... : )

A ja wolę taką, która ma najwięcej plusów. :-)

25. Data: 2002-11-18 22:30:45

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ar8oo6.3vg9sgd.1@roses.of.many.colours...
> Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> wrote in

> Chyba za dużo białka, jak na DO? Po 'optymalnemu':
> 'przebiałczenie murowane!'

Nie pisałem już mian.
Ma być: B = 20 gram
20 gram x 4 kcal/gram = 80 kcal, a nie białka.

W całym dniu wychodzi 32 gramy białka. Jak dla laski, która chce jeszcze się
odchudzić, to wystarczy.

Pozdrawiam
Leszek

26. Data: 2002-11-19 04:55:50

Od: "Vipi" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W całym dniu wychodzi 32 gramy białka. Jak dla laski, która chce jeszcze się
> odchudzić, to wystarczy.

32g to za malo dla __kobiety__, ktora wazy 54kg i jest w dolnym przedziale
BMI... 50-60g jest chyba wlasciwsza dawka, przy cwiczeniach nawet wiecej.

Pozdrawiam,
Vipi

27. Data: 2002-11-19 08:46:48

Od: "aimk" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

leeloo <l...@o...pl> napisał(a):
> Czesc
> Moglby mi ktos poradzic jakas "sensowna" diete. Chodzi mi o to zeby bylo to
> tak ok 1000 ckal dziennie

a chcesz schudnac czy przytyc ? (wbrew pozorom nie brakuje emotikonki)

bo jezeli chcesz przytyc tzn. wpierw zrzucic np. 10 kg zeby zyskac 15 kg
chwile pozniej to wybierz diete 1000 kcal.

Jezeli chcial(a)bys schudnac poto zeby schudnac na troche dluzej (albo 'na
dobre') to zainteresuj sie dieta Montignaca lub Optymalna, gdzie wazne jest
co jesz i w jakich polaczeniach a nie ilosc kalorii. Z wlasnego doswiadczenia
moge powiedziec ze chudne, glodny nie chodze, nic mi nie brakuje a jestem na
Montignacu.
Pozdrawiam. Aimk

28. Data: 2002-11-19 09:40:52

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie pisałem już mian.
> Ma być: B = 20 gram
> 20 gram x 4 kcal/gram = 80 kcal, a nie białka.

I tak się nie zgadzają te wyliczenia. Napisałeś:
'3 żółtka na 30 gram masła + kromka 70 gram chlebka, takiego czarnawego
z kostki krojonej na chyba 7 części. Można dostać taki rodzaj, który ma
ok. 30% węglowodanów.
B = 12 gram x 4 kcal = 48 kcal'

czyli tu wg. Ciebie mamy 12g białka...

Dalej:
'Karkówka 150 gram
ziemniaki gotowane 100 gram
surówka z buraczków czerwonych 150 gram'

i tu wg. Ciebie jest tylko 8g białka, co jest bzdurą. Te 8g to będzie w
samej surówce ;-), natomiast _sama_ karkówka ma więcej niż 5% białka.

Całe to liczenie na DO można OKDR, jeśli tak liczycie (i nie
ściemniaj o wartościowości białka, przyswajalności, ważeniem przed i
po przygotowaniu, bo wg. lek. K liczy się zawartość w produktach).

> W całym dniu wychodzi 32 gramy białka. Jak dla laski, która chce
> jeszcze się odchudzić, to wystarczy.

Chyba zagłodzić. :-/ Białka powinno być _przynajmniej_ o połowę
więcej. Oczywiście zakładam, że jest to osoba o normalnej aktywności, a
nie leżąca w łóżku staruszka.

--
/**** Materia jest plastyczna w obliczu Umysłu. ****\
\**** P.K.Dick ****/

29. Data: 2002-11-19 18:58:49

Od: "Zenon Z." <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ard4fk.3vgadkf.1@roses.of.many.colours...
> [...]
> ściemniaj o wartościowości białka, przyswajalności, ważeniem przed i
> po przygotowaniu, bo wg. lek. K liczy się zawartość w produktach).

Po co manipulujesz informacją Leszka (chyba, że cosik kiepsko kumasz?)

Tak dla przypomnienia:
B = 12 gram x 4 kcal = 48 kcal
T = 45 gram x 9 kcak = 405 kcal
W = 23 gram x 4 kcal = 92 kcal
Razem 545 kcal.

Można na tym "dojechać" do obiadokolacji:

T = 30 x 9 = 270
W = 15 + 10 = 25 x 4 = 100
Razem kcal = 450 + 545 = 995 :)

Pozdrówka

30. Data: 2002-11-19 22:57:16

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zenon Z." <z...@w...pl> wrote in news:are1p9$1bt$1@news.tpi.pl:

> Po co manipulujesz informacją Leszka (chyba, że cosik kiepsko
> kumasz?)

Zamierzeniem moim nie była manipulacja. Po prostu nie wziąłem pod
uwagę pierwszej tabelki. :-/ Przepraszam.

> Karkówka 150 gram
> ziemniaki gotowane 100 gram
> surówka z buraczków czerwonych 150 gram
>
> B = 20 x 4 = 80
> T = 30 x 9 = 270
> W = 15 + 10 = 25 x 4 = 100
> Razem kcal = 450 + 545 = 995 :)

Ta część, odseparowana i z taką ostatnią linią wyglądała mi na
podsumowanie całości dziennego bilansu.

--
/**** Muszą nas policzyć przed wstąpieniem do UE. ****\
|**** Za 10 lat zobaczymy ilu to przeżyło. ****|