potrzebuje rady

1. Data: 2002-11-16 17:09:45

Temat: potrzebuje rady
Od: "leeloo" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Moglby mi ktos poradzic jakas "sensowna" diete. Chodzi mi o to zeby bylo to
tak ok 1000 ckal dziennie
Bede wdzieczna

2. Data: 2002-11-16 17:53:31

Temat: Re: potrzebuje rady
Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "leeloo" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czesc
> Moglby mi ktos poradzic jakas "sensowna" diete.

Każdy uważa swoją za sensowną. Uważa do czasu, aż się na niej nie
"przejedzie".

Chodzi mi o to zeby bylo to
> tak ok 1000 ckal dziennie

Jeżeli to ma być dieta nie rujnująca organizmu, to tylko opty :)

Pozdrawiam
Leszek

3. Data: 2002-11-16 18:37:55

Od: "Vipi" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi mi o to zeby bylo to
>
> Jeżeli to ma być dieta nie rujnująca organizmu, to tylko opty :)

opty-menu 1000kcal w wersji light ... ;-)

sniadanie:
3 jajka na 2 lyzkach masla, kawa ze smietanka ~ 500kcal

drugie sniadanie:
kielbasa 100g ~ 350kcal

zostalo 150kcal na obiad, podwieczorek i kolacje... czyli po pol plasterka
zoltego sera.

pozdrawiam,
Vipi

4. Data: 2002-11-16 19:16:18

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vipi" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> drugie sniadanie:
> kielbasa 100g ~ 350kcal

Kiełbasa nie jest opty.

Proponuję tak:
śniadanie:
3 żółtka na 30 gram masła + kromka 70 gram chlebka, takiego czarnawego z
kostki krojonej na chyba 7 części. Można dostać taki rodzaj, który ma ok.
30% węglowodanów.
B = 12 gram x 4 kcal = 48 kcal
T = 45 gram x 9 kcak = 405 kcal
W = 23 gram x 4 kcal = 92 kcal
Razem 545 kcal.

Można na tym "dojechać" do obiadokolacji:

Karkówka 150 gram
ziemniaki gotowane 100 gram
surówka z buraczków czerwonych 150 gram

B = 20 x 4 = 80
T = 30 x 9 = 270
W = 15 + 10 = 25 x 4 = 100
Razem kcal = 450 + 545 = 995 :)

Powodzenia

Pozdrawiam
Leszek

5. Data: 2002-11-16 19:19:53

Od: "Jollen" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> "przejedzie".
>
> Chodzi mi o to zeby bylo to
>
> Jeżeli to ma być dieta nie rujnująca organizmu, to tylko opty :)

Leeloo
Proponuje cobys poczytala archiwum grupy, a wtedy sama zdeyduj: dieta czy
odzywianie wg ...
Sama zaplatalam sie w pulapke diet, mam optymalnego tate i wiem, ze MM to
cos czego szukalam

pozdrawiam

i przemyslanej decyzji zycze. Jollen

6. Data: 2002-11-16 19:22:06

Od: "lucky5000" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

3 jajka moga byc, ale bez masla, kawa tez, ale bez smietanki - w ten sposob
zaoszczedzilismy sporo kalorii, a mozemy zjesc dodatkowo kawalek ciemnego
pieczywa i jeszcze cos zostanie na obiad.

co to za drugie sniadanie: kielbasa??? i tyle kalorii, zamiast zjedz 2
banany, a bedzie o polowe mniej kalorii.

a na obiad jakas rybka, soja, indyk ew. kurczak
no i oczywiscie starczy jeszcze cos na kolacje.

na masle, smietankach i zoltym serze daleko nie zajedziesz.

pozdrawiam
lucky

7. Data: 2002-11-16 23:48:03

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "leeloo" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> Moglby mi ktos poradzic jakas "sensowna" diete. Chodzi mi o to zeby bylo
> tak ok 1000 ckal dziennie

1000 kcal to raczej nie jest sensowna dieta, potrzeby biezace organizmu sa
sporo wieksze, nawet uwzgledniajac zapasy w tkance tluszczowej (masz
nadwage?). Takie drastyczne ograniczenie ilosci kalorii niesie ze soba
ryzyko niezbilansowanej diety - przy odrobinie szczescia nie dostarczysz
sobie odpowiednich ilosci aminokwasow, witamin i mineralow. Napisz jaka
prace wykonujesz, czy cwiczysz dodatkowo, jesli tyjesz - jaki jest przyrost
masy w przeciagu np. miesiaca czy roku.

Pozdro,
Cooler

8. Data: 2002-11-17 00:28:50

Od: "Vipi" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na masle, smietankach i zoltym serze daleko nie zajedziesz.

O nie, ja tak nie jem, jestem na diecie niskotluszczowej (T:15%,B:25%,W:60%) a
wymyslone-opty-menu mialo T:82%,B:16%,W:2%. Chcialem tylko pokazac szybkosc z
jaka tluszcz dobije do 1000kcal. Ale dzieki za rade, moze inni skorzystaja:)

Pozdrawiam,
Vipi

9. Data: 2002-11-17 00:47:07

Od: "Vipi" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiełbasa nie jest opty.
> ziemniaki gotowane 100 gram

Ziemniaki sa ok a kielbasa nie?

> Razem kcal = 450 + 545 = 995 :)

Tylko 2 posilki, tylko 50g weglowodanow, prawie nic do zjedzenia, wspolczuje...

Vipi

10. Data: 2002-11-17 05:56:11

Od: "Vipi" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moglby mi ktos poradzic jakas "sensowna" diete. Chodzi mi o to zeby bylo to
> tak ok 1000 ckal dziennie

Polecam niskotluszczowa, ogranicza sie kalorie przez 5 dni i przez 2 nastepne
je normalne porcje (lub wieksze). Dobor posilkow wedlug indeksu glikemicznego i
unikajac tluszczow nasyconych. Wiecej na:
http://www.sover.net/~timw/zigzag.htm
Oczywiscie cwiczenia obowiazkowo.
Wiecej informacji i linkow znajdziesz na stronie:
http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/dieta/faqdieta.htm
Sprawdz sobie tez:
http://www.room42.com/nutrition/basal.shtml

albo...