powiekszone wezly chlonne - wyniki krwi

1. Data: 2005-02-20 19:25:55

Temat: powiekszone wezly chlonne - wyniki krwi
Od: "Piotr M" <a...@m...kota.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Blisko od 2 miesięcy ma powiększone węzły chłonne na szyi po lewej stronie
(3-4). Jeszcze tydzień temu powiększone były tylko 2. Węzły mnie nie bolą
nawet po ich naciskaniu. Powiększenie węzłów zauważyłem w trakcie
przeziębienia - ból gardła, katara, nie wysoka gorączka. Przeziebienie
minęło - węzły pozostały -za to stałem się bardzo zmęczony, przekrwione
oczy, senność niezleżnie od czasu snu, a teraz niedawno ból głowy (wcześniej
nigdy mnie nie bolała), ból karku, i dolnej cześci krzyża oraz stawów w
nogach, pod wieczór stan podgorączkowy ok 37 C. Nie jestem pewien ale chyba
od dłuższego czasu miałem na szyi po lewej stronie drobny guzek.
W tamtym tygodniu zrobiłem sobie morfologię - oto wyniki

WBC 6,75 x10A3/ul
NEUT# 3,21 x10A3/ul
NEUT% 47,6 %
LIMF# 2,68 x10A3/ul
LIMF% 39,7 %
MONO# 0,69 x10A3/ul
MONO% 10,2 %
EO# 0,15 x10A3/ul
EO% 2,20 %
BASO# 0,02 x10A3/ul
BASO% 0,30 %
RBC 4,86 x10A6/ul
HGB 14,7 g/dl
HCT 42,7 %
MCV 87,9 fL
MCH 30,2 pg
MCHC 34,4 g/dl
RDW-SD 38,4 fL
RDW-CV 13,0 %
PLT 237,0 x10A3/ul
PDW 12,6 fL
MPV 10,4 fL
P-LCR 28,3 %
Odczyn Biernackiego (OB) 2 mm/1h
BIOCHEMIA
Transaminaza alaninowa (ALT) 130 U/L
Transaminaza asparaginianowa (AST) 61 U/L
Cholesterol całkowity 192 mg/dl
Kreatynina 1,1 mg/dl
Potas 3,8 mmol/l
Sód 142 mmol/l
Glukoza 95 mg/dl
HDL cholesterol 36 mg/dl
Triglicerydy 178 mg/dl
Kwas moczowy 6,4 mg/dl

Na podstawie norm mogę stwierdzić że mam podwyższony poziom monocyty oraz
ALT i AST. Nigdy nie miałem wczesniej problemów z watrobą. Zrobiłem sobie
USG jamy brzusznej które wykazało nieznaczne powiększenie śledzionej. 3 dni
temu zrobiłem sobie test na obecność mononukleozy - wynik był ujemny. (test
lateksowy).
Byłem u laryngologa - nic nie stwierdził - polecono mi spropbowania srebra
koloidalnego. Zamierzam jeszcze przeprowadzić test na taksoplazmozę -
(właśnie wówczas mialem kontakt z kotem rodziców, który może wychodzić na
dwór - ale kot jest szczepiony i ma 15 lat)

Jesli będzie ujemny wynik na taksoplazmozę - zastanawiam się czy iść do
lekarza chorób zakaźnych czy może onkologa.
Jak narazie (oby jak najdłużej) nie stwierdziłem u siebie typowych objawów
przy występowaniu chłoniaka:
- waga nie spadła - nawet wzrosła
- brak bólu węzłow chłonnych po spożyciu alkoholu.
- brak nocnych potów
- brak podwyższonej podatności na swędzenie (chyba).
pozdrawiam sedecznie
Piotr

2. Data: 2005-02-20 19:41:25

Temat: Re: powiekszone wezly chlonne - wyniki krwi
Od: Mariusz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najprawdopodobniej ziarnica zlosliwa.
Mowie najprawdopodbniej. Mialem to i objawy podobne.
Ale to juz musi wykazac badanie.

Popros w onkologii o biopsje tego guzka.
Czym predzej to tym lepiej.
Mariusz

3. Data: 2005-02-20 19:44:15

Od: Mariusz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dodam ze to typowa choroba ktora
wiekszosc lekarzy w Polsce nie potrafi rozpoznac.

4. Data: 2005-02-20 19:58:42

Temat: Odp: powiekszone wezly chlonne - wyniki krwi
Od: "looca" <l...@p...precz.ze.spamem.fm> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co czytałem na temat ziarnicy to podobno daje ona podobne objawy
poczatkowe tak jakk opisane wyzej objawy chłoniaka. Nie wiem czy to
prawda bo czytałem to nie w ksiazce med. a serwisie medycznym
"eskulap",ale chyba jest mimo wszystko kompetentne źródło,choc wszystko
jest mozliwe.
Pozdrawiam
Looca

5. Data: 2005-02-21 07:52:50

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najprawdopodobniej ziarnica zlosliwa.
> Mowie najprawdopodbniej. Mialem to i objawy podobne.

Możesz mi wyjaśnić, na jakiej podstawie to mówisz ???
"Franka zabił samochód więc wiadomo, że przechodził na czerwonym świetle"

> Popros w onkologii o biopsje tego guzka.

Raczej należy poprosić o konsultację. Onkologa albo hematologa.
Chociaż masz rację, że wycięcie węzła może być podstawową metodą
diagnostyczną.

Pozdrawiam i życzę większego wyważenia opinii.

--
Krzysiek, EBP
Patriotyzm jest ostatnią ucieczką łajdaków

6. Data: 2005-02-21 07:55:45

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

looca napisał:
> [...]
> prawda bo czytałem to nie w ksiazce med. a serwisie medycznym
> "eskulap",ale chyba jest mimo wszystko kompetentne źródło,choc wszystko

W kwestii formalnej - ziarnica złośliwa wg współczesnych klasyfikacji jest
postacią chłoniaka.

--
Krzysiek, EBP
Kto Polakiem jest Prawdziwym wiernym Wierze Katolickiej

7. Data: 2005-02-21 08:52:57

Od: CosMo <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr M napisał(a):
> [...]
> (3-4). Jeszcze tydzień temu powiększone były tylko 2. Węzły mnie nie bolą

miałem podobnie... objawy identyczne - węzeł po prawej stronie szyji,
bezbolesny. Laryngolog polecił wyciąć. Dla pewności udałem się do
onkologa, tam też od razu zdiagnozowali mi prawdopodobieństwo ziarnicy.
Poszedłem na stół - patolog stwierdził, że są zmiany gruźliczopodobne.
Badania płuc, pobyt w klinice, od 2 miesięcy na chorobowym (z pracy to
już chyba wyleciałem :( ).
Diagnoza - sarkoidoza (dużo osób to teraz ma).

ale polecam onkologa od razu - i szybkie badanie patologiczne (ja miałem
czekać na wycięcie 3 miesiące!!). Najwięcej wyjaśni i wskaze drogę
postępowania.

zdrówka zycze

Cosmo

8. Data: 2005-02-21 10:29:16

Od: Mariusz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Diagnoza - sarkoidoza (dużo osób to teraz ma).

mojego wujka leczyli pare ladnych lat na gruzlice. Nie wspomne co
przeszedl ile kasy wydal.
Suam sumarum okazalo sie ze ma wlasnie sarkaidoze :)

I znow duzy minus dla lekarzy

9. Data: 2005-02-21 10:36:10

Od: Mariusz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof (Suzuki Kokushu) napisał(a):

> Możesz mi wyjaśnić, na jakiej podstawie to mówisz ???
> "Franka zabił samochód więc wiadomo, że przechodził na czerwonym świetle"

Napisalem ze najprawdopodobniej. Coraz wieej osob teraz na to choruje.
Co nie wyklucza ze moze byc inna choroba sarkaidoza. toksoplazmoza. ale
bez biopsji przy takich
wynikah krwi nic sie nie dowie. Przy niektorych chorobach hematologiczno
- onkologicznych mozna miec krew prawie super OB swietne i byc powaznie
chorym :)I kazdy lekarz powie ze nic nie widzi,
Ja jednak stawiam na irnice

10. Data: 2005-02-21 14:29:44

Od: "Zbigniew Rudzki" <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zlota mysl dla Piotra -- powiekszonych wezlow chlonnych sie nie leczy tylko
DIAGNOZUJE (tak jak pod zadnym pozorem nie mozna leczyc np. bolow krzyza,
uporczywej chrypki/kaszlu, krwiomoczu i paru innych objawow gdy nieznane sa
ich przyczyny). Zebys pod zadnym pozorem nie dal wcisnac sobie zwlaszcza
sterydow przed ustaleniem diagnozy!

Dosc istotne jest ktore dokladnie wezly sa powiekszone (dol szyi czy gora) i
jak bardzo (rozmiary najlepiej w oparciu o USG). Biopsja cienkoiglowa moze
(choc nie musi) sprowadzic diagnoze na manowce -- standardem pozostaje
wyciecie wezla. Powinno byc oczywiscie poprzedzone porzadna ocena kliniczna
(minimum to wywiad, bad. fizykalne, rtg klatki i USG brzucha + zrobiona juz
morfologia) oraz serologicznym wykluczeniem najczestszych przyczyn
infekcyjnego powiekszenia wezlow w naszych warunkach (toksoplazmoza, EBV,
CMV, HCV).

Oczywiscie Marcin, czy jak mu tam, plecie bzdury o tym ze ziarnica do
najczestsza przyczyna powiekszenia wezlow (ale jest to istotnie czesta
choroba i w tym sensie slusznie sieje niepokoj) i ze zapadalnosc na nia
wzrasta (akurat jest w miare stabilna, przynajmniej w tych krajach, gdzie
gromadzone sa rzetelne dane).

Zbyszek
patolog od wezlow i szpiku

Kosc ogonowa
Problem po laserowej korekcji wady wzroku
TK zamiast Gasrtoskopii? (pytanie do lekarzy)
Czkawka u 14 dniowego bobasa
KRZEM a nowotwory