powielszony wezel chlonny

1. Data: 2006-03-26 12:39:42

Temat: powielszony wezel chlonny
Od: "irena" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Prosze odpowiedzcie mi czy powiekszony, bolacy wezel chlonny pod pacha jest
oznaka stanu zapalnego w organizmie, czy moze sygnalizuje cos gorszego.
Czy wezly moga sie, od czasu do czasu, powiekszac jesli ktos ma problemy ze
stawami?

2. Data: 2006-03-26 17:58:31

Temat: Re: powielszony wezel chlonny
Od: "Sebastian Biały" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "irena" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> oznaka stanu zapalnego w organizmie, czy moze sygnalizuje cos gorszego.
> Czy wezly moga sie, od czasu do czasu, powiekszac jesli ktos ma problemy

Witam serdecznie!
W którym miejscu pod tą pachą?
Jeśli na części pachy od strony kończyny górnej, a masz jakieś problemy ze
stawem np łokciowym - to powiedzmy, że jakaś komponenta tego ZAPALONEGO
stawu moży być przyczyną powiąkszenia tego węzła.
Węzły powiększają się zwykle w związku z jakimś lokalnym stanem zapalnym -
tzn w miejscu, z którego limfa spływa do danej grupy węzłów chłonnych. W
obrębie piersi może występować okresowe stwardnienie (to nie dotyczy węzłów,
lecz samego gruczołu sutkowego, który może być jednak różnego kształtu) w
związku z menstruacją - na krótko przed nią. Tak jednak stwardnienia po
menstruacji w kilka dni ustają. Jeśli to jednak faktycznie węzeł - to
"migiem" do ginekologa i chirurga (najlepiej do obu, by wykluczyć możliwość
pomyłki jednego z nich)
Pozdrawiam - SEbastian

3. Data: 2006-03-27 15:46:50

Od: "irena" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za zainteresowanie moim problemem.
Otoz jesli podniose reke do gory, to zgrubienie i bolesnosc wyczuwam
bardziej u gory, tj. wyzej dolka pachowego.
A wlasnie lokiec tej reki boli mnie przeokropnie, ciezszych rzeczy nie moge
utrzymac w reku, natomiast staw srodkowego palca, tej samej reki, mi sie
zacina, szczegolnie rano po przebudzeniu, doslownie strzela.
USG piersi i ginekologa zaliczylam rok temu.

4. Data: 2006-03-27 19:01:19

Od: "Sebastian Biały" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zacina, szczegolnie rano po przebudzeniu, doslownie strzela.
> USG piersi i ginekologa zaliczylam rok temu.

Witam / toznów ja.
Rok czasu - to bardzo dużo, przez ten czas można się "przekręcić", USG jest
badaniem nieinwazyjnam - więc możesz je spokojnie powtórzyć, sądzę nawet ,
że należy.
Czy to USG rok temu było spowodowane podobnymi podejrzeniami? Jeśli tak - to
lepiej na zimne dmuchać
Jeśli ten węzeł pojawił się dopiero po stwierdzeniu przez Ciebie tych
dolegliwości z łokciem i którymś ze stawów środkowego palca - to być może ma
to coś wspólnego właśnie z tym, jeśli nie...
Z gruczołu sutkowego limfa spływa do tzw węzłów Sorgiusa, które znajdują się
przy bocznej krawędzi miąśnia piersiowego większego (co nie znaczy, że
gdzieś wyżej nic już być nie może). Węzły, o których pisałem znajdują sią na
żebrowej części dołu pachowego, by być spokojniejszą - Twój węzeł musiałby
się znajdować na ramiennej części dołu pachowego, a obok mięśnia piersiowego
(tego fałdu mięsnego który namacasz jako idący pod skosem ku górze aż do
ramienia (barku) ) nic nie znajdziesz. Jeszcze spokojniej - jeśli DODATKOWO
znajdziesz podobny węzeł na ramieniu - tuż na łokciem od przyśrodkowej
(wewnętrznej) części ramienia.
Pozdrawiam - Sebastian

5. Data: 2006-03-28 20:13:34

Od: "irena" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian Biały" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
DODATKOWO
> znajdziesz podobny węzeł na ramieniu - tuż na łokciem od przyśrodkowej

Na tym faldzie skornym, idacym do gory skosem, nic nie wyczuwam. Gdy
przesune palce troche do tylu, nie obnizajac ich, to wlasnie czuje malutkie
juz zgrubienie, ktore juz nie boli prawie nic. Bolesnosc byla w piatek i
sobote, potem coraz mniej. Nad lokciem nie moge wyczuc nic, bo tam mam bol
od tego wlasnie lokcia.
Wiem, ze musze isc do lekarza, tylko jak sie pracuje, to jest z tym problem.
USG piersi nie wykazalo zadnych zmian.
Dziekuje bardzo serdecznie za informacje.

6. Data: 2006-03-29 17:59:43

Od: "Sebastian Biały" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> problem.
> USG piersi nie wykazalo zadnych zmian.
> Dziekuje bardzo serdecznie za informacje.

Witam ponownie!Nie chcę się naprzykrzać, lecz właśnie dziś trafiła do mnie
pacjentka, która chyb 2 lata temu w maju miała USG i mamografię, a we
wrześni już ją musieli ciąć (w tym maju wszystko było jeszcze OK). Faktem
jest, iż w ciągu tych kilku miesięcy przeżyła śmierć matki, a stres też
sprzyja m.in. takim sprawom.
Pozdrawiam - Sebastian

7. Data: 2006-03-30 16:35:47

Od: "irena" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprzyja m.in. takim sprawom.
> Pozdrawiam - Sebastian
>
> A ja wlasnie prawie 4 miesiace temu pochowalam meza i od tego czasu
zauwazylam u siebie gorsze samopoczucie.
Juz wlasnie wzielam skierowanie od lekarza, jutro ide zrobic podstawowe
badania z krwi, na jutro rowniez jestem zarejestrowana do reumatologa z tym
lokciem - trzeba moze wziac jakies zabiegi na niego.
Jeszcze za zycia meza ( podczas jego choroby - rak jelita grubego) zaczelam
miec rowniez problemy z rownowaga. Robilam EEG glowy ( wyszly wolne fale w
czesci czolowej) oraz tomografie komputerowa - czesciowy zanik kory mozgowej
w czesci czolowej lewej.
Wczoraj p.doktor mowila, bym moze zrobila badanie na przeplywowosc naczyn w
czesci kark-glowa - na czym to badanie polega?
Dziekuje

8. Data: 2006-03-30 17:56:30

Od: "Sebastian Biały" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wczoraj p.doktor mowila, bym moze zrobila badanie na przeplywowosc naczyn
> czesci kark-glowa - na czym to badanie polega?

Witam znów!
To zwykłe badanie aparatem dopplerowkim działającym na zasadzie USG. Przy
pomocy ultradźwiąków określa się prędkość przepływu krwi w naczyniach
dogłowowych (najczęściej w tętnicych kręgowych (bo one biegną w takich
ciasnych otworkach w kręgach) i tętnicach szyjnych). Jeśli masz jakieś
zaniki kory mózgowej (poważna sprawa) to pewno masz jakieś dysfunkcje,
byćmoże w narządach zmysłów (może węch?, lub nieznaczne problemy z
poruszaniem jakimiś mięśniami? (to chyba lekko przesadziłem)). Tak czy owak
, problemy z równowagą i zaniki kory możnaby powiązać następująco:
- miałaś małe udary niedokrwienne (zatory), w których traciłaś równowagę,
być może na krótko też przytomność, lub byłaś "jakaś dziwna" według Twoich
odczuć, efektem tego są obumarłe fragmenty kory. ALE TO TYLKO TAKIE MOJE
MYśLENIE!!!
Jeśli dawano Ci leki rozrzedzające krew, choćby tylko aspirynę, lub jej
podobne - nie powinnaś tego wskazania lekceważyć, bo zagęszczanie krwi
(właściwe brak jej rozrzedzenia), może wwłaszcza w pewnym wieku, spowodować
udary niedokrwienne. Czasem warto lekarzy słuchać.
Pozdrawiam - Sebastian

9. Data: 2006-03-31 08:50:55

Od: "irena" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

spowodować
> udary niedokrwienne. Czasem warto lekarzy słuchać.

Jesli chodzi o moja glowe, a wlasciwie o zmysly, to powiem tak:
od pewnego czasu gorzej widze z bliska ( na dal ostrosc mam bardzo dobra),
gdy cos czytam, musze mrugac oczami, bo litery sie jakby rozjezdzaja. Jesli
zas chodzi o wech, to moj nos jest jakby ciagle zapchany tak u gory ( tu,
gdzie sa te kosci), a zatoki sa czyste, bo przeswietlalam.
Czasem pomagam sobie w oddychaniu ustami, bo wydaje mi sie, ze mi jest
duszno.
Zle sie czuje, gdy robie gwaltowne ruchy glowa lub galkami ocznymi, wtedy
jakbym "odplywala" ale za chwile wracam.
Czesto zdarzaja mi sie bole glowy w czesci czolowej i skroniowej, takie
klujace, raz z jednej, raz z drugiej strony, w pulsie. Trwa to nawet 2 dni.
Sprawdzilam - pomaga mi wtedy " Ibuprom zatoki"
Sa one i tak lagodniejsze niz kilka miesiecy temu, kiedy to robilam EEG i
tomografie, wtedy zaliczylam tez okuliste, bo bardzo bolalo mnie w
oczodolach, myslalam, ze to moze od oczu.
Jednym z lekow, ktore wtedy dostalam od neurologa, byl COAXIL, z drugiego
nie mam opakowania i nie pamietam nazwy.
Jesli chodzi o te aspiryne, to moze bym sprobowala sama, tylko nie wiem jaka
kupic i jak ja uzywac.Jesli mozesz mi na ten temat cos powiedziec, to bardzo
prosze.
A tak poza tym, to pozwole sobie podac moj nr gg, - 20 41 106.
Moze moglibysmy rozmawiac ta droga, jesli to Tobie nie sprawialoby klopotu -
oczywiscie.
z powazaniem Irena

Bol kregoslupa
Odwarstwienie Siatkówki