powietrze z piwnicy

1. Data: 2007-07-19 11:47:32

Temat: powietrze z piwnicy
Od: P4trykx <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W związku z upałami przyszedł mi do głowy taki pomysł.
Mieszkam domu bliźniaku takiej kostce 2 piętra z piwnicą, niestety
podczas upałów jest starsznie gorąco mimo tego że dom jest zaizolowany
styropianem. Piwnica jest w 2/3 pod ziemią.
Jedyne chłodne miejsce to piwnica, tam utrzymuje sie temperatura ok 20
st. przy 35st na zewnątrz.

Pomyślałem że możnaby zrobic taka wentylacje z wentylatorem która
tłoczyłaby powietrze z piwnicy do reszty domu(albo chociaż do jednego
pokoju).

Czy są jakieś przeciwskazania do takiej instalacji ?

--
Patryk

2. Data: 2007-07-19 15:35:06

Temat: Re: powietrze z piwnicy
Od: "Dolby" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Jak piwnica jest sucha to czemu nie ? Czytałem i oglądałem zdjecia rury
zakopanej w ziemi na głębokości 1,5m
Wlot w zacienionym miejscu w ogrodzie a wylot z wentylatorem w mieszkaniu.
Podobno się sprawdziło.

3. Data: 2007-07-19 15:42:36

Od: Mariusz <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Jul 2007 11:47:32 -0000, P4trykx <p...@g...com>
wrote:

>W związku z upałami przyszedł mi do głowy taki pomysł.
[...]

A nie byłoby lepszym rozwiązaniem wstawienie klimatyzatora?

Pozdrawiam

Mariusz

4. Data: 2007-07-19 16:28:59

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:f7o0kb$6v$1@nemesis.news.tpi.pl
użytkownik *Dolby* napisał(a):

[...]
Człowieku! Poczytaj sobie coś o budowie postów wysyłanych na grupy
dyskusyjne, choćby tutaj http://alt.forall.pl/usenet/?id=2 zanim coś
napiszesz i wyślesz.

--
Big Jack
//////

5. Data: 2007-07-19 18:23:38

Temat: [OT] Re: powietrze z piwnicy
Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 7/19/2007 6:28 PM, Big Jack wrote:

> Człowieku! Poczytaj sobie coś o budowie postów wysyłanych na grupy
> dyskusyjne, choćby tutaj http://alt.forall.pl/usenet/?id=2 zanim coś
> napiszesz i wyślesz.

Powinieneś napisać: "Człowieku! Zmień sobie przeglądarkę newsów na taką,
która potrafi cytować posty z kodowaniem quoted-printable". :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

6. Data: 2007-07-19 18:54:14

Temat: Re: [OT] Re: powietrze z piwnicy
Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:f7oag6$l22$3@nemesis.news.tpi.pl
użytkownik *Michal Sobkowski* napisał(a):

> Powinieneś napisać: "Człowieku! Zmień sobie przeglądarkę newsów na
> taką, która potrafi cytować posty z kodowaniem quoted-printable". :-)

Niekoniecznie. Nawet jak OE podeprze przez OEPT lub OEQF to też będzie
dobrze. Ale powinien zacząć od _dobrego_ skonfigurowania samego OE,
odpowiedniego cytowania, etc. Ja jakoś sobie radzę z OE i nie odczuwam
potrzeby zmiany, a posty mam nadzieję że są dobrze zbudowane (mniejsza o
treść ;) )

--
Big Jack
//////

7. Data: 2007-07-19 19:05:56

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

P4trykx pisze:

> Czy są jakieś przeciwskazania do takiej instalacji ?

Wilgoć, i "piwniczny" zapach.

Dlatego może skołuj sobie jakiś prosty rekuperator. powietrze do
rekuperatora wciągaj z piwnicy a wlot niech bedzie gdzieś tam... Po
prostu powietrze z zewnątrz będzie świeższe. Na takim czyms może
skrapalc się woda.

Inny pomysł jeśli masz studnie - użyć "wodnego chłodziwa" Znacznie
chłodniejsze niż piwnica.

8. Data: 2007-07-19 19:13:52

Od: "bispierre" <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"P4trykx" <p...@g...com> a écrit dans le message de news:
1...@r...googlegroups.com
[...]

Istnieje tez rozwiazanie w stylu "studnia kanadyjska"
Jest to cos co opisuje jeden z grupowiczow, z tym ze dlugosc polaczenia domu
z pobraniem powietrz wynosi okolo 25-50 m a glebokosc, minimum 1,5m
Opisy mozna znalesc tutaj (ale w jezyku francuzkim):
http://www.ideesmaison.com/Le-puits-canadien-ou-puit
s.html
http://www.fiabitat.com/puits-canadien.php
http://www.eole-fr.com/puits_canadien.htm
http://brico.ecolo.free.fr/puits-proven.php
w lecie chlodz a w zimie doprowadza ciepleszj powietrze niz na zewnatrz co
daje oszczendnosci w ogrzewaniu

Pierre

9. Data: 2007-07-19 19:47:51

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:469fb701$0$21181$426a34cc@news.free.fr
użytkownik *bispierre* napisał(a):

[...]

No żesz qr... mać! Następny. Plaga jakaś, czy co?

--
Big Jack
//////

10. Data: 2007-07-19 20:46:37

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 7/19/2007 9:47 PM, Big Jack wrote:

> No żesz qr... mać! Następny. Plaga jakaś, czy co?

Tak, plaga, i to już od kilku miesięcy, czyli od czasu kiedy Google
Groups zaczęło domyślnie kodować posty w q-p. Nauczyłem się już z tym
żyć - klawisz "n" ("następny post"), bo prowadzić śledztwa, co jest
tekstem własnym, a co cytatami, to mi się nie chce.

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/