Re: powitanie

From: Julka <s...@t...pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: powitanie
Date: Wed, 22 Sep 2004 09:58:43 +0200

Agnieszka_K wrote:

> Przy okazji mam pierwsze kilka pytań. Otóż mam zamiar zrobić szydełkowe
> firanki i zastanawiam się, jaka ta firanka ma być szeroka. Okno wraz z tymi
> kawałkami ścian po bokach, które mają być firanką zakryte, ma szerokość 170
> cm., wobec tego jakiej szerokości powinna być firanka, aby dobrze się
> prezentowała?

Witam :)
Jeśli firanka ma mieć jakiś ciekawy wzór to warto się zastanowić nad
nieukrywaniem go w fałdkach- wtedy powinno Ci wystarczyć niewiele więcej
niż szerokość okna. Taka firanka będzie i tak dość gruba, więc chyba nie
bardzo warto ją jeszcze marszczyć.
Jeśli chce się przymarszczyć normalne fabryczne firanki, to zwykle
potrzeba 1,5- 2 razy tyle co planowana szerokość, ale w tym wypadku
wydaje mi się, że to dużo za dużo.
Tak przy okazji- jeśli to mają być długie firanki o szerokości ok. 2m,
to możesz mieć spory problem z wyciąganiem się i nierównościami na
brzegach. Szydełkowe koronki są mimo wszystko dość łatwo rozciągliwe i
łatwo je zniekształcić, a ta będzie na dodatek ciężka, co tym bardziej
będzie ją "zachęcać" do zmiany kształtu. Może warto pomyśleć o
połączeniu szydełka i tkaniny?
Małą firankę możesz obejszeć tu:
http://inkubusnet.internetdsl.pl/robotki/podpatrzone
/podpatrzone.html
Po kliknięciu otworzy się większa wersja :)

pozdrawiam
Julita
--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl