prąd - czym podtrzymać?

1. Data: 2006-02-08 10:23:25

Temat: prąd - czym podtrzymać?
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Problem: regularnie, kilka-kilkanaście dni w miesiącu energetyka robi
niespodzianki. Na przykład nie ma prądu przez kilka godzin. Albo leci cykl
wyłączeń/spadków[1] co pięć minut na pięć minut, i tak fafnaście razy. Albo
coś w ten deseń. Efekt łatwy do przewidzenia - po którymś z kolei wyłączeniu
kocioł się zapotwietrza i wracamy do zimnego domu, o odroczonym uruchomieniu
czegokolwiek można zapomnieć, a ja na widok migającego zegarka na kuchence
zaczynam dostawać piany na pysku. Co lepsza elektronika (sztuk obie ;) rzecz
jasna stoi na UPS-ach, ale trudno by mi było stawiać takowy pod każdym
urządzeniem. Pytanie: czy istnieje coś, co ma w miarę przyzwoite gabaryty,
kosztuje w miarę przyzwoite pieniądze, nie wymaga przeróbki całej instalacji
i utrzyma 2-3 włączone, raczej spore urządzenia podczas tych krótkich
wyłączeń?

[1] BTW, jak zmajstrować albo gdzie wypożyczyć/kupić maszynkę do monitoringu
napięcia w sieci? Coś, co przez całą dobę, powiedzmy co minutę, zmierzy
napięcie i wypluje z siebie efekty w jakiejś human readable formie?

Pozdrawiam
H. (ostro wpieniona niemożnością wleźcia do gorącej wanny po trzech
godzinach odśnieżania ;>)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

2. Data: 2006-02-08 11:17:32

Temat: Re: prąd - czym podtrzymać?
Od: "Cacek" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:dscgre$jbq$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> Albo coś w ten deseń
> H. (ostro wpieniona niemożnością wleźcia do gorącej wanny po trzech

rozumiem Twoj bol. Tu niestety pozostaje tylko reklamowanie lub jakis maly
agregat/ falownik+akumulatory. W kazdymz tych dwoch przypadkow jest to
raczej kosztowne, niestety nie znam nawet orientacyjnych cen. Rozwiazania
takie stosowane sa chosby przy urzadzeniach telekomunikacyjnych, ktore
wymagaja bezprzerwowego zasilania.
Najgorsze jestto, ze nie mozna powiedziedz w ZE, ze albo poprawia jakosc
swiadczenia uslugialbo zmienisz uslugodawce..:-((

ps.
dziwi mnie ogolny trend, ktory panuje w naszum kraju juz od ladnych paru
lat... chodzi mi o nagonke na Telekomunikacje, o umozliwienie wejscia coraz
to wiekszej konkurencji itd itp.
Nikt natomiast nie mowi nic o energetyce - monopol jak byl tak i jest .
Podwyzki cen sa cigle. Bez telefonu mozna spokojnie zyc - bez pradu juz
gorzej... Wszyscy placa az milo i cicho siedza.
Wiem, ze OT ale tak mi sie jakos zebralo... :-)

pozdr
jacek

3. Data: 2006-02-08 11:21:56

Od: "Marek S." <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niespodzianki. Na przykład nie ma prądu przez kilka godzin. Albo leci cykl
> wyłączeń/spadków[1] co pięć minut na pięć minut, i tak fafnaście razy.

trzeba sprawę zgłosić do zakładu energetycznego - pisemnie reklamację.

> [...]
uruchomieniu
> czegokolwiek można zapomnieć, a ja na widok migającego zegarka na kuchence

A nie można tak ustawić automatyki kotła, żeby się nie załączał po
przywróceniu zasilania?
Albo dorobić taki prosty układ sterowania ze stycznikiem - napięcie
odłączone stycznik
riozłącza obwód, napięcie załączone stycznik ciągle rozłączony - interwencja
użytkownika (włączenie)

> [...]
instalacji
> i utrzyma 2-3 włączone, raczej spore urządzenia podczas tych krótkich

To musiałby być naprawde duży UPS taki trójfazowy np. 2000 W na fazę.
Drogie toto. Mozna kupić używane za nieduże pieniądze ale - akumlatory do
wymiany.

> [...]
> napięcia w sieci? Coś, co przez całą dobę, powiedzmy co minutę, zmierzy
> napięcie i wypluje z siebie efekty w jakiejś human readable formie?

Ha, nie jest to takie proste.
najbardziej efektywnym urządzeniem w warunkach domowych jest
licznik elektroniczny, mierzący moce prądy i napięcia.
Ale takie urządzenie jest drogie i wymaga odpowiedniego oprogramowania.

Prostsze i tańsze jest nabycie karty pomiarowej do komputera i rejestracja
napięcia.

A co do wypożyczenia - być może Zakład Energetyczny na wniosek właściciela
zainstaluje odpowiedni rejestrator.

MS

4. Data: 2006-02-08 11:27:07

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska napisał(a):

> [...]
> coś w ten deseń. Efekt łatwy do przewidzenia - po którymś z kolei wyłączeniu

?!!! Jakim cudem ?!!!

A mnie takowoż zdażają się pady zasilania, no może 2-3 razy w roku, ale
po czymś takim kocioł wstaje bez ę/ą. Ogólnie temat wielokrotnie
wałkowany na pl.misc.elektronika, pl.misc.budowanie. OIDP do zasialnia
kotła wystarczy UPS, tyle że nieco większejszy.

> [...]
> jasna stoi na UPS-ach, ale trudno by mi było stawiać takowy pod każdym

Wystarczy wyodrębnić żądany fragment sieci i podpiąć pod jednego UPSa
odpowiedniej mocy. Jak masz instalację w peszlu ( a chyba masz, OIDP )
nie powinno być problemu.

> [1] BTW, jak zmajstrować albo gdzie wypożyczyć/kupić maszynkę do monitoringu
> napięcia w sieci? Coś, co przez całą dobę, powiedzmy co minutę, zmierzy
> napięcie i wypluje z siebie efekty w jakiejś human readable formie?

Dla mnie nie stanowi to problemu, mogę Ci monitorować i raz na sekundę,
tylko daj mi swoje wolty, o tu na stół :) Zaś ogólnie - nawet jak
będziesz miała czarno na białym co i jak, to w ZE niewiele zdziałasz.
Maszynkę do monitorowania powinien mieć każdy bardziej
zaawansowany/zasobny elektryk/elektronik - wystarczy miernik uniwersalny
z interfejsem do PCta.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

5. Data: 2006-02-08 11:27:59

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wyłączeniu
> kocioł się zapotwietrza i wracamy do zimnego domu, o odroczonym

Jaki kocioł? Niektórym wystarczy ups na elektronikę i sterowanie.
Innym potrzeba zasilania pompy, a ta wymaga sinusoidy, czyli zwykły UPS nie
wchodzi w grę.

www.tatarek.com.pl

http://www.fideltronik.com.pl/pl_products/p_ares500r
.html

jak poprosisz www.google.pl to znajdą Ci wiele innych o pożądanych
parametrach.

Pozostaje pytanie, czemu kocioł się zapowietrza. Ale bez bliższych danych
nie ma odpowiedzi.
Po wznowieniu dostawy prądu większość powinna ruszyć.

pozdrawiam Piotr

ps. z tym pytaniem to lepiej pl.misc.budowanie

6. Data: 2006-02-08 11:32:34

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

P...@o...pl napisał(a):
/.../

Się mi jeszcze przypomniało: na pl.mis.elektronika kiedyś kombinowali
tak: mały, tani UPS na krótkotrwałe pady zasilania, zaś na długotrwałe -
odpalany automatycznie generator spalinowy. OIDP kaRkulacje wychodziły
całkiem zachęcająco.

7. Data: 2006-02-08 11:40:13

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <P...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...] ?!!! Jakim cudem ?!!!

Mnie się pytaj. Nieno, przepraszam, dokonałam skróta myślowego pt. "wyłącza
się awaryjnie jak w przypadku zapowietrzenia", diabli wią, z jakiego powodu
naprawdę. Nie zawsze, ale parę razy się zdarzyło po takiej dłuższej serii
krótszych wyłączeń.

> [...]Jak masz instalację w peszlu ( a chyba masz, OIDP )
> nie powinno być problemu.

Mam, ale akurat na parterze - czyli tam, gdzie te ważniejsze klocki -
cokolwiek głupio zrobioną (pisałam coś kiedyś o znajomych elektrykach? no
właśnie), w związku z czym musiałabym tego upsa ustawić na podłodze pod
drzwiami wejściowymi albo lekko rozbebeszyć ściany.

> [...] tylko daj mi swoje wolty, o tu na stół :)

Czekaj, skoczę po wiaderko :>

> Zaś ogólnie - nawet jak będziesz miała czarno na białym
> co i jak, to w ZE niewiele zdziałasz.

Ja tak bardziej w celach poznawczych. Dawno nie sprawdzałam, ale IIRC umowę,
ZE się przejmie, jak będzie przerwa w dostawie dłuższa niż 24h ;-/

> Maszynkę do monitorowania powinien mieć każdy bardziej
> zaawansowany/zasobny elektryk/elektronik - wystarczy miernik uniwersalny
> z interfejsem do PCta.

Dzięki, postaram się od kogoś wysępić.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

8. Data: 2006-02-08 11:43:26

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek S." <m...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...] A nie można tak ustawić automatyki kotła, żeby się nie
> załączał po przywróceniu zasilania?

Można (znaczy, nie wiem, czy akurat automatykę, ale mogę go zwyczajnie
wyłączać wychodząc). Tylko wtedy będzie zimno :)

> [...] Prostsze i tańsze jest nabycie karty pomiarowej do komputera
> i rejestracja napięcia.

Po czym guglać? :)

> A co do wypożyczenia - być może Zakład Energetyczny na wniosek
> właściciela zainstaluje odpowiedni rejestrator.

Mwahaha...

Przprszm. Po dwóch latach użerania się z ZE oddaliśmy kontakty z nimi w
outsourcing. Outsourcing użerał się przez kolejne półtora, na szczęście
skutecznie. Ja nie chcę rozmawiać z ZE ;-/

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

9. Data: 2006-02-08 11:46:52

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr_boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości
> [...] www.tatarek.com.pl

> [...]

Dzięki.

> Pozostaje pytanie, czemu kocioł się zapowietrza.

Ponownie przepraszam - może się nie zapowietrzać, tylko objawy podobne,
znaczy wyłączenie awaryjne. Nie robi tego wystarczająco często (na
szczęście), żebym mogła wykryś jakąś regularność.

> ps. z tym pytaniem to lepiej pl.misc.budowanie

W praktyce zapewne tak, niemniej jakoś siedzi we mnie purystyczny stosunek
do opisów grup ;)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

10. Data: 2006-02-08 11:48:02

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak: mały, tani UPS na krótkotrwałe pady zasilania, zaś na długotrwałe -
> odpalany automatycznie generator spalinowy. OIDP kaRkulacje wychodziły

Dzięki, odguglam.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

piekarnik Electrolux EOB9710
zmywarka Whirpool
Energia
zwrot vat 22- 7 %
ściana pomalowana duluxem - jak zmyc brud )