pralka brudzi - jakies rady?

1. Data: 2010-04-12 18:37:05

Temat: pralka brudzi - jakies rady?
Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

pytanko

od czasu do czasu po praniu na jakiejs rzeczy sa niewiadomego pochodzenia
plamy, wygladaja troche jak przebarwienia, ale mam wrazenie ze to smar czy
jakas podobna substancja

pralka nie przecieka i poza ta, bardzo zadka przypadloscia jest calkowicie
sprawna

pomyslalem aby ja "przeprac" bez ubran jakims detergentem, czy czyms takim,
pytanie czym?

jakies pomysly, rady?

2. Data: 2010-04-12 18:54:55

Temat: Re: pralka brudzi - jakies rady?
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie w pralce jeden z grubych węży gumowych zrobił się jakiś taki lepki,
jakby go coś rozpuściło i on powodowal plamy podobne do opisywanych. Dość
łatwo było go znaleźć, bo wyczuwało się to dotykiem.
Smar w pralce może być jedynie w łożyskach i to w symbolicznej ilości, a
łożyska są uszczelnione, więc raczej to nie smar.
Sprawdź węże.
Co do prania oczyszczającego to przede wszystkim nalej dużo więcej wody, niż
pralka sama ciągnie i proszku tez nie żałuj. Program na 90 stopni. Można też
dorzucić tabletkę taką jak do zmywarki albo dolac Domestosa, żeby pranie
było bardziej alkaliczne i lepiej rozpuszczało.
Jacek

3. Data: 2010-04-12 19:24:53

Od: Lisciasty <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Kwi, 20:37, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> jakies pomysly, rady?

Ja musiałem kupić na szybko uzywaną pralkę, okazało się że długo stała
i ćwoki nawet jej nie otworzyli, w środku był tragiczny syf i
zaczynało pleśnieć. Wrzuciłem 1 kg soli, odpaliłem najdłuższy cykl
prania i najwyższą temp., po czym powtórzyłem z samą wodą i pomogło.

Pzdr.
L.

4. Data: 2010-04-13 07:53:01

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za podpowiedzi, chyba zaczynam sie domyslac co to moze byc

5. Data: 2010-04-13 11:26:53

Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakies pomysly, rady?

Moja też brudzi, dwie poprzednie też brudziły. Najgorzej to widać na
czarnych bawełnianiych ciuchach. Nie znaleźliśmy sposobu.

6. Data: 2010-04-14 06:41:34

Od: LEPEK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

jagr pisze:

> Moja też brudzi, dwie poprzednie też brudziły. Najgorzej to widać na
> czarnych bawełnianiych ciuchach. Nie znaleźliśmy sposobu.

Taki rdzawy nalot gdzieniegdzie?
Ja podejrzewałem jedne jeansy, a konkretnie rdzewiejące nity w nich.
Skojarzyłem dopiero, jak się ich pozbyłem - problem zniknął, a pamiętam,
że plamy pojawiły się najpierw na nich (też czarne były).

Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

7. Data: 2010-04-15 06:50:32

Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
> Skojarzyłem dopiero, jak się ich pozbyłem - problem zniknął, a pamiętam,
> że plamy pojawiły się najpierw na nich (też czarne były).

Nie, nie rdzawe, ale siwe. Coś jakby rozpuszczona guma z uszczelek

8. Data: 2010-04-15 08:57:36

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zmienić proszek do prania, "wyprać" pralkę - bez wsadu, program z
gotowaniem.

Ania

9. Data: 2010-04-15 09:15:24

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha" <c...@t...pl> wrote in message
v.googlegroups.com...
Zmienić proszek do prania, "wyprać" pralkę - bez wsadu, program z
gotowaniem.

Ania

Witam!

Założyłbym filtr z wkładem fosforanowym.

10. Data: 2010-04-15 11:00:37

Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze dodam, że ostatnio zastosowałem płyn do prania zamiast proszku (do
czarnych rzeczy). I plamy były również.
Niektórzy twierdzą, że "gryzą się" proszek (albo płyn) do prania z płynem do
płukania. Ale czy to prawda?

drewno kominkowe
Wasze opinie o pufach
Jaki dzwonek bezprzewodowy? /na baterie czy na 230 V/
Gonty bitumiczne na płaskim dachu
Fitr do czajnika