pralka czy pralko suszarka?

11. Data: 2005-11-27 21:23:38

Temat: Re: pralka czy pralko suszarka?
Od: "Antekant" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:dmagoj$hke$1@inews.gazeta.pl...

> Och, jak nam przykro, temat pojawia się średnio raz na miesiąc, sama
> pisałam
> o tym ze trzy razy...

Znasz jakis temat, który nie pojawia sie na tej grupie
srednio-co-jakis-czas? Ja nie. Nie jest to dobry argument aby kogos
splawic.

12. Data: 2005-11-27 21:25:13

Od: "Antekant" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo jeżeli ktoś zadaje sobie trud, żeby wyczerpująco i obszernie o czymś
> napisać, z nadzieją, że komuś się to przyda, to drażni go lenistwo lub
> brak
> umiejętności u lameriady, której nie chce się tego nawet poszukać.

Moze ktos jest zupelnie nowy/a, pierwszy raz na usnecie? Nie przyszlo ci
to do glowy.

13. Data: 2005-11-27 21:48:25

Od: "Antekant" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Niunia" <
[...]

> Zastanawiam sie czy lepiej sprawuje sie tradycyjna pralka czy tez pralko
> suszarka?
> Moze mam jakies uprzedzenie do urzadzen wielofunkcyjnych i >
> czy rzeczywiscie pralko suszarki sa tak rewelacyjne?
> no i ktora firme polecacie?

> jesli chodzi o pralke to czytalam w archiwum ze
> pralko suszarka?

Też miałem ten problem niedawno - pralka,czy pralko-suszarka?
Za przemawialo:

1. mozliwosc suszenia w sytuacji braku balkonu,
2. pralko-suszarki dzis to nie to co dawniej, sa duzo lepsze, dobrze
wykonuja swoja robote, nie katuja bielizny jak sie je wlasciwie
obsluguje - w gre wchodzila dobra firma (Bosch, Siemens)
3.jesli chodzi o parametry prania to pralko-suszarki sa pod tym wzgledem
bez zarzutu (szybka wirowka itd.)

przeciw przemawialo:

1. bardzo wysokie zuzucie wody i wysokie energii - przy suszeniu. Przy
praniu klasa energetyczna i zuzucie wody na poziomie A. W USA
pralko-suszarki sa bardzo popularne bo tam koszty energii sa niewielkie.
I to wszystko.

Pralko-suszarka o ktorej intensywnie myslalem to Siemens, w cenie ok 2900
zl. w sklepie (cena katalogowa, raczej teoretyczna, ok 3500 zl). W koncu
zdecydowalem sie na pralke Siemmensa z m. in. szybka wirówką (1200).
Pranie wychodzi prawie suche.
Wczoraj te pralko-suszarke Siemensa, ktora chcialem kupic ,widzialem
Saturnie (W-wa) za 2450 zl. Spadek w ciagu tygodnia o 500 zl. Czyli jest
teraz w cenie slabszych firm (Indesit, Candy).
W Polsce to urzadzenie nie bardzo sie przyjmuje stad mozna je kupic.

14. Data: 2005-11-28 15:49:47

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pralko-suszarka ma powazną zaletę: mozna włożyć do niej brudy, a po jakimś czasie
(np. rano lub po powrocie do domu)
wyjąć wszystko nie tylko uprane, ale już wysuszone.
Z pralki do suszarki samo się nie przełoży, niestety...
JaC

\

15. Data: 2005-11-28 17:35:23

Od: Darek <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

666 wrote:
> [...]
(np. rano lub po powrocie do domu)
> wyjąć wszystko nie tylko uprane, ale już wysuszone.
> Z pralki do suszarki samo się nie przełoży, niestety...

Tyle ,że pralko-suszarka pozwala na suszenie połowy max. wsadu czyli nie
jest tak pięknie jak to wygląda. Poza tym mając osobną suszarkę możemy
zrównoleglić pranie i suszenie jeśli mamy tego większą ilość. Nie
wspominając o znacznie lepszym działaniu suszarki osobnej od zintegrowanej.

Minus to większy koszt i dodatkowy grat do postawienia choć można
kombinować z nadstawianymi na pralkach lub małym wiszącym Electroluxem.

--
Darek

16. Data: 2005-11-29 12:39:45

Od: m...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

no właśnie..
balkon mam wiec mam gdzie wieszac pranie a wysokie zuzycie wody i pradu jest
przeciez zbedne.
Chyba zostane przy zwyklej pralce.

a moze uzywasz tego modelu: Siemens model WXLP 1242 PL? wyglada OK.

Poza tym myslalam o ktorejs z tych:
Whirlpool model AWM 8123/L
Electrolux model EWF 1220
Bosch model WAA 24160BY
Siemens model WXLP 1242 PL

moze jest tu jakis uzytkownik ww modeli i chcialby sie podzielic doswiadczeniem?:)

Niunia

Kociol CO
Ja tez tak chce!!! ;)
automatyka wagowa - ile proszku ?