Re: pralka czy pralko suszarka?

From: "Antekant" <A...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: pralka czy pralko suszarka?
Date: Sun, 27 Nov 2005 22:48:25 +0100

Użytkownik "Niunia" <
[...]

> Zastanawiam sie czy lepiej sprawuje sie tradycyjna pralka czy tez pralko
> suszarka?
> Moze mam jakies uprzedzenie do urzadzen wielofunkcyjnych i >
> czy rzeczywiscie pralko suszarki sa tak rewelacyjne?
> no i ktora firme polecacie?

> jesli chodzi o pralke to czytalam w archiwum ze
> pralko suszarka?

Też miałem ten problem niedawno - pralka,czy pralko-suszarka?
Za przemawialo:

1. mozliwosc suszenia w sytuacji braku balkonu,
2. pralko-suszarki dzis to nie to co dawniej, sa duzo lepsze, dobrze
wykonuja swoja robote, nie katuja bielizny jak sie je wlasciwie
obsluguje - w gre wchodzila dobra firma (Bosch, Siemens)
3.jesli chodzi o parametry prania to pralko-suszarki sa pod tym wzgledem
bez zarzutu (szybka wirowka itd.)

przeciw przemawialo:

1. bardzo wysokie zuzucie wody i wysokie energii - przy suszeniu. Przy
praniu klasa energetyczna i zuzucie wody na poziomie A. W USA
pralko-suszarki sa bardzo popularne bo tam koszty energii sa niewielkie.
I to wszystko.

Pralko-suszarka o ktorej intensywnie myslalem to Siemens, w cenie ok 2900
zl. w sklepie (cena katalogowa, raczej teoretyczna, ok 3500 zl). W koncu
zdecydowalem sie na pralke Siemmensa z m. in. szybka wirówką (1200).
Pranie wychodzi prawie suche.
Wczoraj te pralko-suszarke Siemensa, ktora chcialem kupic ,widzialem
Saturnie (W-wa) za 2450 zl. Spadek w ciagu tygodnia o 500 zl. Czyli jest
teraz w cenie slabszych firm (Indesit, Candy).
W Polsce to urzadzenie nie bardzo sie przyjmuje stad mozna je kupic.