pralka - najlepszy producent

31. Data: 2006-09-07 20:45:22

Temat: Re: pralka - najlepszy producent
Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 7 Sep 2006 22:43:19 +0200, g...@b...pl napisał(a):

dodam jeszcze, że jeśli ktoś jest zainteresowany mogę polecić dobry sklep z
rewelacyjnymi cenami w KRAKOWIE
bardzo idą klientowi na rękę, ściągnęli mi nawet czajnik z niemiec, który w
polsce wogóle nie był dostępny :)))

32. Data: 2006-09-07 20:48:30

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przed zakupem przetrzepałam forum/grupy dyskusyjne/opinie
> znajomych/sprzedawców i ta firma wypadła najlepiej

Rodzice kupując lodówkę elektroluxa znaleźli ten sam model produkowany w
trzech różnych krajach. Jakość najtańszej, chyba węgierskiej pozostawiała
wiele do życzenia. Najdroższa i najlepiej wykonana była bodajże Fińska, była
droższa od węgierskiej o 60 %. Szukając sprzętu kierujemy się cenami a nie
krajem produkcji, stąd jednym pralki chodzą 15 lat a drugim 5

Tomek

33. Data: 2006-09-07 21:56:22

Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

nie podpowiem Tobie konkretnego modelu, bo nie w tym rzecz.
sa, poszukasz, pomyślisz, znajdziesz, zobaczysz która jest "ładniejsza" (też
sposób na wybór ;)
jak zauważyłeś jestem bardzo zadowolony z drugiego już aristona, co nie
oznacza, że nie może być lepszych pralek...

> 3 osoby - raz w tygodniu pranie

kup pralkę minimum o wsadzie 5kg.
ja chętnie kupiłbym pojemniejszą (gospodarstwo 2 osobowe), ale wnęka mnie
ograniczyła do pralki typu
slim, gdzie najlepszym wynikiem jest właśnie 5kg.
są na rynku pralki "przyjmujące" 6, 7,5 oraz 8 kg wsadu, ale nie są to już
"slimy".
z tego co wiem na pewno oferuje je elektrolux (zobacz na www), amica (8kg i
1400 obrotów!), czy ariston (kilka pralek o takiej ładowności w ofercie).
pojemniejsze pralki - tylko przykłady:
http://www.electrolux.pl/node111.asp?ProdID=32302
http://www.electrolux.pl/node111.asp?ProdID=32298
http://www.electrolux.pl/node428.asp?Products=33158 (7kg/1600!)
http://www.ariston.pl/ariston/productsheet_v0.do?pro
ductId=33585PL
(8,5/1400!)

po co większa ładowność? otóż czasem potrzeba wyprać coś większego, jak np.
kołdrę. jedna kołdra wejdzie do pralki ład.5kg, ale na tym koniec. do
większej pralki włożysz taką samą kołdrę, ale już mniej męczysz urządzenie.
albo włożysz tą kołdrę plus poduszki - ekonomika prania.
ponadto większe/pojemniejsze pralki na pewno jako obliczone na większe wsady
będą trwalsze, mają mocniejsze silniki czy układ przeniesienia napędu.
piorąc to samo co w pralce ład.5kg mniej ją zużywasz, ma większy zapas mocy.
ale coś za coś - te pojemniejsze, zwłaszcza ośmio kilogramowe są większe -
dlatego sprawdź, jeśli chcesz pralkę ulokować we wnęce lub między jakimiś
innymi przedmiotami.

3 osoby - domyślam się że 2+1. dziecko będzie rosnąć, a może będzie kiedyś
2+2. większa pralka - rzadsze pranie, mniej prądu przez to jak i mniejsze
zużycie wody na mniejszej ilości prań. kalkuluj ;)

obroty:
wybierz automat, który ma możliwość wirowania 1000 lub więcej obr/min.
1000 to minimum, optymalnie 1200.
ale pralki (amica czy ariston) z 1400obr/min też są, i powalają na lepsze
osączenie prania, odwirowanie, co czasem może mieć znaczenie (przy dużej
wilgotności powietrza, lub kiedy trzeba szybko prać bo już trzeba używać
wyprane ciuchy.
miałoby to też znaczenie jeśli masz małe mieszkanie i mało miejsca do
wieszania prania, ale ty masz domek i suszarnię, więc masz lepiej/wygodniej
;)

czyli weź 1200 obrotową, ale i 1000 spełni rolę. masz większe fundusze, to
weź szybszą niż 1200 ;)
pralka mająca 1000 obrotów wystarczy choćby dlatego, że jeśli cokolwiek
będziesz musiał mocniej dosuszyć, to można puścić samo dodatkowe wirowanie
"na 1000" po całym praniu. (często praktykowane przez moją żonę - dodatkowe
wirowanie np. po praniu poszew z kory, pledów)

regulacja obrotów:
ważne żeby miała możliwość wyłączenia wirowania, co chyba dziś jest
standardem, ale sprawdzaj, pytaj o to.
regulacja wirowania tez istotna, nie wsztsko możesz wirować z prędkością
odrzutowca ;) czasem są potrzebne tryby wirowania delikatnego, np 400 czy
600 obrotów/minutę do rzeczy gniotliwych lub kocy czy innej wełny.
warto, żebyś miał wpływ podczas prania na obroty, możliwość ich "skręcenia"
lub wyłączenia - wyłączyć czasem trzeba, kiedy włożysz coś ciężkiego,
"zbitego" bo pralka może zacząć "skakać" wskutek niewyważenia materiału.

> domek jednorodzinny - mam gdzie suszyć

już wyżej wspomniałem o szybkości wirowania a propos tego ;)

> toaleta

też już pisałem. sprawdź ile masz miejsca i jak duża pralka wejdzie. jeśli
masz możliwość nie tylko finansową, ale i gospodarujesz miejscem to weź
większą pralkę, pojemniejszą i szybszą.
duże pralki są też cichsze. ja na mojego drugiego już aristona (43 cm
głębokości) nie mogę narzekać, jest cichy, to jednak pierwszy ariston,
normalnogabarytowy był/jest do dziś cichszy, jest wręcz trudno słyszalny.

> zdecydowanie normalne ciuchy

raz na jakiś czas moja małżonka pierze kołdry. i tu objawia się słabość
mojego aristona "slim" - ma po prostu płytszy bęben i trudniej w niej
"upakować" taką kołdrę. poprzednia pralka, "głęboka" przyjmowała bez
problemu kołdrę i dwa jaśki lub jedną poduchę, a w "slim" tylko kołdra - i
to mimo tej samej nominalnej ładowności.
podobnie z pranymi od czasu do czasu butami sportowymi (tenisówki,
"adidasy") - poprzednia pralka prała je nie tylko ciszej, ale i mniej
uderzały/skakały po bębnie.

programator:
patrz tez na to, kto będzie pralkę obsługiwał.
jeśli miała by to być osoba starsza, lub nie "łapiąca" szybko dzisiejszych
"cudów i komórek" to nie kupuj jej pralki z ciekłokrystalicznym
wyświetlaczem i guzikologią. dla starszej, "zachowawczej" osoby lepszy
będzie mechaniczny programator, pokrętło. chodzi jedynie o filozofię
nastawiania, bo nie ukrywajmy - wnętrze i sterowanie jest już w każdej
pralce bardzo zaawansowane i mnóstwo tam elektroniki, czujników i układów
scalonych

34. Data: 2006-09-07 23:42:52

Od: "Grek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

z góry przepraszam za być może głupie pytanie, ale czy Ariston to jest to
samo, co Indesit?

na stronach Aristona znalazłem:

----
"Firma Indesit Company Polska Sp. z o.o. ma przyjemnosc poinformowac Panstwa
o mozliwosci wykupienia przedluzonej gwarancji dla produktów marki Ariston
Indesit.
Oferujemy nastepujace pakiety przedluzonych gwarancji:"
----
a w sklepie Mars jest producent Indesit i producent Ariston sugeruje to że
to inne firmy:
http://www.mars.net.pl/?op=kat,020010001&o=cena_r&n=
&s=6

to w końcu jak to jest?

pozdrawiam
Gregor

35. Data: 2006-09-08 08:24:45

Od: Beniamin <w...@n...spamuj.mnie.na.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grek napisał(a):
> [...]
> ----
> a w sklepie Mars jest producent Indesit i producent Ariston sugeruje to że

Nie wiem jak to jest technicznie realizowane (chyba mają wspólną fabrykę
składającą sprzęt), ale ich infolinia tez sie przedstawia jako
Ariston-Indesit. Wygląda na to, że obie firmy połączyły się jakiś czas
temu, chociaż na rynku można nadal kupować modele firmowane Indesit i
Ariston

36. Data: 2006-09-08 08:26:58

Od: Beniamin <w...@n...spamuj.mnie.na.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja posiadam AVSF 129
> http://www.ariston.pl/ariston/productsheet_v0.do?pro
ductId=34047PL

> Widzę w internetowych sklepach cenę > 1500 zł. Ja płaciłem w Saturnie
> rok temu chyba koło 1400 albo mniej, bo była promocja na ten model. O
> ile pamiętam w porównaniu z pozostałymi Aristonami, które tam były
> dostępne jego normalna cena wypadała w górnej części stawki, ale było to
> i tak coś w okolicy 1500+eps. Całkiem możliwe, że teraz na rynku są
> dostępne lepsze/droższe modele - tą kupiłem głównie dlatego, że jest b.
> płytka (40cm) a 4.5 kg to i tak sporo do wsadzenia, chociaż przy zakupie
> miałem wątpliwość czy nie lepiej kupić jakąś na => 6kg.

> [...]

Sprostowanie - posiadam AVSF 109. Różnica taka, że maks wirowanie 1000 a
nie 1200 (i tak stopniowane co 100 od 400 lub możliwość zupełnego
wyłączenia). Kojarzę, że na tym też była różnica w cenia, a 1000 i tak
praktycznie nie wykorzystujemy - jak ustawie wirowanie > 700-800 to Żona
mnie bije i buntuje się podczas prasowania :)

Beniamin

37. Data: 2006-09-08 08:33:32

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beniamin" <w...@n...spamuj.mnie.na.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ariston-Indesit. Wygląda na to, że obie firmy połączyły się jakiś czas
> temu, chociaż na rynku można nadal kupować modele firmowane Indesit i

Firma nazywa się Merloni. I zakład mieści się np. w Łodzi.

38. Data: 2006-09-08 09:04:11

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 7 Sep 2006 09:59:16 +0200, na pl.rec.dom, Rycho napisał(a):

> Proszę uważać na firmę Bosch bardzo drogie części zamienne oraz centralny
> serwis, samo ustalenie ewentualnej usterki 100 zł !

Rycho nie strasz, mam troche urzadzen Boscha.... pralke cale szczescie (a
moze i nie) mam Mastercooka

39. Data: 2006-09-08 09:05:55

Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

> Firma nazywa się Merloni. I zakład mie?ci się np. w Łodzi.

dokładnie. w posiadanych przeze mnie instrukajcach i gwarancjach stoi:
merloni-ariston-indesit

imo to coś jak z boschem:

jest bosch który ma dwie linie narzędzi, niebieską profesjonalną i zieloną
dla majsterkowiczów i amatorów.
ale jest też skil - to też bosch, ale produkuje trochę tańsze narzędzia,
niemniej wcale niezłe i równie wytrzymałe.

merloni to (w dużym uproszczeniu) taki bosch: linia droższych produktów to
ariston, oraz trochę tańszy indesit.

btw oglądałem ostatnio lodówki w sklepach i indesit jest bardzo ładnie
zrobiony, patrząc na relację jakość/cena wg mnie są to bardzo interesujące
produkty.

40. Data: 2006-09-08 09:12:42

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rycho" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

> Proszę uważać na firmę Bosch bardzo drogie części zamienne oraz centralny
> serwis, samo ustalenie ewentualnej usterki 100 zł !

Hmm, nie wiem jak serwis. Mam parę lat pralkę boscha i na razie nie miałem
przyjemności ;)
Ale tu sobie poklikałem
http://fib.poznan.pl/catalog/index.php?cPath=1000000
_11000_11012
i nie widać jakiś szczególnych róznic w cenach częsci zamiennych.

obudowa lodówki - pytanie techniczne
Lodówka jak bumerang
brzydki zapach w szafkach
ruszt żeliwny - czyszczenie