pralka - nietypowa

1. Data: 2003-09-30 10:35:10

Temat: pralka - nietypowa
Od: "Fiona" <k...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Po raz pierwszy na grupie.
Nie zagladalam do archiwum (bije sie w piersi).

Potrzebuje porady:
Mam malo miejsca w lazience a stoje przed problemem SZYBKIEJ wymiany pralki.
Jedyne co chcialabym zmienic w parametrach (oprocz udogodnien, kt. pojawily sie
w ostatnich 12 latach) to szerokosc (moze byc standardowej szerokosci; to chyba
60cm) i pojemnosc bebna. Dotychczas mialam 3,5kg - normalnie wystarcza, ale
koce, narzuty, spiwor jak dotad byly oddawane do pralni :(
Przy plytkich pralkach sa nawet 5kg bebny - choc standardem jest wciaz 3,5.

Reasumujac: jesli do wydania jest ok.1600zł to co mozna za to kupic waskiego z
duzym bebnem, ladowanego od przodu (nie zrezygnuje z polki na blacie pralki :D)
i o najlepszych parametrach?

Znana firma wydaje mi sie tylko siemens, no moze jeszcze zanussi,
ale sa drozsze...

Czy mam wydac o 700 zl wiecej placac tylko za logo?

Kto ma doswiadczenie w zakupie indesita, ardo, amiki, moze innych jeszcze i
zechce sie nim podzielic?

Czy takie bajery jak zraszanie i automatyczny dobor wody sa wazne?

Czy jest wyrazna roznica miedzy praniem odwirowanym z predkoscia 1000 i 1200
obrotow? (miejsca na suszenie tez nie za wiele).

Podzielcie sie wrazeniami, plz.
Dziekuje z gory za odpowiedz na kazde pytanie.

Pozdrawiam

Fiona

1. Data: 2003-09-30 10:54:47

Temat: Re: pralka - nietypowa
Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fiona" <k...@W...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3dd0.0000032f.3f795c5d@newsgate.onet.pl...
> Witam,
>
> Po raz pierwszy na grupie.
> Nie zagladalam do archiwum (bije sie w piersi).

Google google,
+ ze swiezych watek z wczoraj "praleczki - opinie".
Polecam tam indesita, ktorego mam , wsad 4.5 kg.
Narzuty i koce pierze bez problemu.

m.

1. Data: 2003-09-30 11:15:18

Od: "Fiona" <k...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Google google,
> + ze swiezych watek z wczoraj "praleczki - opinie".
> Polecam tam indesita, ktorego mam , wsad 4.5 kg.
> Narzuty i koce pierze bez problemu.

Zajrzalam do tego watku.
Mam wiec 4 modele, kt. obejrze w Euro i MM.
dziekuje.,

Pozwol, ze nadal podociekam:

Czy Twoje pranie jest mocno wilgotne po wyjeciu z pralki?
czy w tym Indesicie jest automatyczny dobor wody?

Troche sie boje programatora, w kt mam sama cos ustawiac :-/

Jak dla mnie powinien byc tylko jeden guzik: PLAY :D

Pozdrowki

Fiona

1. Data: 2003-09-30 11:29:50

Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fiona" <k...@W...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3dd0.0000035f.3f7965c6@newsgate.onet.pl...

> Czy Twoje pranie jest mocno wilgotne po wyjeciu z pralki?
> czy w tym Indesicie jest automatyczny dobor wody?

Niektore rzeczy są prawie suche, reszta wilgotna, ale nie tak rzeby z nich
obciekalo, nigdy nie obcieka chyba ze wylaczam opcje wirowania.
Wydaje mi sie ze w kazdej nowoczesnej pralce jest - Indesit tez ma. Automat.
czyli nie ma przycisku, ktory to reguluje.

> Troche sie boje programatora, w kt mam sama cos ustawiac :-/
Latwizna i czysta przyjemnosc.
Programator jest to pokretlo - chyba 11 programow w tym taki do firanek,
welny itd.
Ustawiasz program wciskasz start i pierze.
Jest elektroniczny wyswietlacz na ktorym widac jak dlugo pranie bedzie
trwalo, ile juz uplynelo czasu, na jakim etapie jest akurat (czy pranie
wstepne, czy plukanie, czy co tam jeszcze), kazdy program prania mozna
dowolnie modyfikowac np. obroty. od 400 do chyba 900 (lub 1000), temp.,
funkcje 'bez zagniecen', funkcje 'wybielanie' i kilka jeszcze, ktorych
teraz nie pamietam.
Wyswietlacz generalnie bardzo przyjemne urzadzonko.

m.

1. Data: 2003-09-30 11:54:17

Od: "Fiona" <k...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje, Maggie, za odpowiedzi.

Po przejrzeniu watkow z Googla mam niejakie rozeznanie co do parametrow:

- obroty min 800, ale takie tez wystarczaja, a dzieki malej ilosci pralka jest
cichsza

- klasa oszczednosci i maly pobor wody to mit (w pierwszym wypadku oszczednosc
60zl rocznie przy jednorazowym wydatku 500zl; w drugim - niedopiera)

- warto miec funkcje "bez zagniecen"

- niekonieczna jest funkcja plynnej regulacji obrotow; niewspolmiernie drogo do
wartosci tego bajeru

Nowe pytania:
-czy automatyczny dobor wody jest znaczaco lepsza funkcja od "polowy prania"?
-w jaka marke zainwestowac: znana, porzadna, niemiecka, czy np we wloska (od 12
lat uzywam Candy i pan mechanik smieje sie, ze nadaje sie juz do muzeum
techniki).
-Na ile obliczone jest zycie nowoczesnej pralki? Zwroca mi sie biezace
oszczednosci jesli wybiore model ze sredniowysokiej polki (2500zl)?

Pozdr
Fiona

1. Data: 2003-09-30 12:09:33

Od: "Ela:-\)" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!
tez mam pralke Indesit, kupila ja jakies 2 tygodnie temu i jestem bardzo
zadowolona. Najpierw dziwilo mnie to ze jak ona pierze ze wody nie widac(
mialam kiedys ardo, tam nabierala wode do polowy)
ale test pralka zdala, skarpetki, ktore cora nosi a chodzi bez kapci, po
calym dniu w przedszkolu i w domku sa doprane idealnie.
Mozna w pralce ustawiac temp. i oczywiscie obroty od 450 do 900, sprawdzalam
juz kazdy, 900 idealnie nadaje sie jak pierzemy dzinsy lub inne ciezkie
rzeczy, ma tez opcje bez zagniecen, pranie welny, plus 30 min "przepierka"
takie jak mamy rzeczy z jednego dnia przepocone to mozna szybciutko je
odswiezyc.
ja jestem bardzo zadowolona
pozdrowka
papa Ela

1. Data: 2003-09-30 12:14:02

Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fiona" <k...@W...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3dd0.0000039b.3f796ee8@newsgate.onet.pl...
> [...]
>
> - obroty min 800, ale takie tez wystarczaja, a dzieki malej ilosci pralka
Z wlasnych obserwacji - nie widze wielkiej roznicy w poziomie glosnosci na
400 i 500 obrotach.

> - klasa oszczednosci i maly pobor wody to mit (w pierwszym wypadku
oszczednosc
> 60zl rocznie przy jednorazowym wydatku 500zl; w drugim - niedopiera)
Nie wiem czy to az 500 zl roznicy - wole miec niz nie miec, a przy plynnej
regulacji obrotow, temp i czasu prania sama decyduje czy chce miec doprane
czy nie.

> - warto miec funkcje "bez zagniecen"
Bardzo warto, zwlaszcza, przy bluzkach koszulowych.

> - niekonieczna jest funkcja plynnej regulacji obrotow; niewspolmiernie
drogo do
> wartosci tego bajeru
Twoje zdanie. Za ok. 1300 zl mam wszystko co potrzebuje i nie potrzebuje.

> Nowe pytania:
> -czy automatyczny dobor wody jest znaczaco lepsza funkcja od "polowy
prania"?
Hmm, chyba lepiej zeby sama dobierala wode. Nie musisz sie wtedy martwic,
czy masz ubran na pol prania czy juz na cale.

> -w jaka marke zainwestowac: znana, porzadna, niemiecka, czy np we wloska
(od 12
> lat uzywam Candy i pan mechanik smieje sie, ze nadaje sie juz do muzeum
> techniki).
Tu Ci nie pomoge, mozesz trafic na idealnie niepsujacy wloski model jaki i
na psujacy. Kwestia szczescia.
Dosc istotna sprawa - dlugosc gwarancji.

> -Na ile obliczone jest zycie nowoczesnej pralki? Zwroca mi sie biezace
> oszczednosci jesli wybiore model ze sredniowysokiej polki (2500zl)?
Nie widzialam takich wyliczen nigdzie, ale przypuszczam ze max. 10 lat.

m.

1. Data: 2003-09-30 12:45:18

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zadowolona. Najpierw dziwilo mnie to ze jak ona pierze ze wody nie widac(
> mialam kiedys ardo, tam nabierala wode do polowy)

Tak, tylko koc uzywany na plazy i wstepnie wytrzepany po praniu w polarze
nie mial ani ziarenka piasku, tak go "przeplukalo" a po praaniu w tym
nowoczesnym Indesicie z koca sypie sie tak jak przed praniem - malo
wody :(

Cos za cos, nastepnym razem wypiore ten koc w programie do praania
delikatnego, tam nalewa pol bebna wody.

MarcinP

1. Data: 2003-09-30 12:55:51

Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nie mial ani ziarenka piasku, tak go "przeplukalo" a po praaniu w tym
> nowoczesnym Indesicie z koca sypie sie tak jak przed praniem - malo

Wszystko zalezy od programu.
W tych w ktorych jest funkcja prania wstepnego pralka tez sie ladnie
napelnie przynajmniej u mnie, w tych bez prania wstepnego, daje tylko tyle
wody, zeby wsiakla w ubrania.
A w tym programie do firnaek, to faktycznie mozna wszystko utopic :)

m.

1. Data: 2003-09-30 13:37:34

Od: "Fiona" <k...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba faktycznie przekonaliscie mnie do Indesita.

W kazdym razie od ogladania wlasnie tego modelu zaczne przechadzke po Euro i MM.

Jesli macie jakies uwagi in minus - dzielcie sie nimi, bo we czwartek bedzie za
pozno :D

Pozdrawiam i dziekuje
Fiona

Płyta Ceramiczna - AutoFocus
Lekkie OT - rtęć
Gazeta Darmowych Ogłoszeń
Meble Forte
Jeden czy dwa agregaty? Wysoka czy niska? Za szkalnymi pólkami czy bez? Itp. Itd.