pralka - siwamat 1246?

1. Data: 2004-09-20 13:48:21

Temat: Re: pralka - siwamat 1246?
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> wrote in message
news:cimmgf$72v$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Przez sito wstępnej selekcji przeszła z najwyższą notą (sporo
punktów
> karnych za cenę, ale cóż... ;). Teraz czas na ostrzeżenia i
rekomendacje

Ja rekomenduję z czystym sumieniem, jako posiadacz trochę starszego i
skromniejszego siwamata. Ten z tego co widzę jest nowocześniejszy
głównie w elektroniczne bajery, ale to nie powinno w niczym
przeszkadzać, a wręcz przeciwnie nawet ;-)

Tylko... naprawdę musisz mieć taki najdroższy model? Nie lepiej
ograniczyć się do tańszego Siwamata, a za resztę sobie coś kupic
jeszcze?

J.

1. Data: 2004-09-20 14:29:35

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem właśnie. Z tego, co widzę, one się różnią głównie
prędkością
> wirowania. Rzeczy łatwogniotliwych, a nadających się do prania w
pralce,
> właściwie nie mam, miejsca do suszenia też właściwie nie mam ;) więc
wysokie
> obroty byłyby jak najbardziej mile widziane. Ale upierać się nie
będę,
> jestem otwarta na propozycje :)

Powiem szczerze, że nie wiem, jak odwirowywuje 1200 obrotów. Sam mam
1000 i pranie odwirowane wychodzi niemal suche, różnica między 800 a
1000 jest bardzo duża. Jeśli podobnie duża różnica jest między 1000 a
1200 to może i warto?

Z tego co widzę w katalogu siemensa, z wymiarem max.44cm i obrotami od
tysiąca w górę są:
XS440 - tego mam, polecam, obecnie to już "stary model" ale cały czas
go robią i ma dobrą opinię, 44cm, 1000obr.
z nowszych: WXS 1146, WXS 1240, WXS1245
Więcej na ich temat tu:
http://www.siemens-agd.pl/produkty/przeglad_produkto
w/wyszukane.php?idpodgrupy=1

Niestety nie udało mi się stwierdzić czym się między sobą różnią
modele WXS 1245 i 1246, może ktoś zorientowany na grupie?...
WXS 1240 jest ciutke mądrzejszy, ciutkę głębszy, 44cm, cena zbliżona.
a WXS 1146 podobny do 1246 (i 1245), tyle że minimalnie szerszy (44 a
nie 40) i 1100 obrotów. I tańszy przy tym zdaje się...

J.

1. Data: 2004-09-20 14:35:04

Temat: pralka - siwamat 1246?
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przez sito wstępnej selekcji przeszła z najwyższą notą (sporo punktów
karnych za cenę, ale cóż... ;). Teraz czas na ostrzeżenia i rekomendacje
doświadczonych użytkowników, więc jeśli ktoś miał z nią (ewentualnie
zbliżonymi modelami) do czynienia, to ślicznie proszę o uwagi. Dla porządku
zaznaczę, że kluczowe wymagania są następujące: ładowana od przodu, płytka
(nie więcej niż 50cm), możliwie wysokie obroty przy wirowaniu, mile widziana
płynna regulacja tychże, przyzwoite zużycie wody i prądu, program skrócony.
Może być brzydka i głośna, i tak będzie stać w kotłowni. Za wszelkie
dodatkowe wskazówki będę wdzięczna niezmiernie, bom własnej pralki nigdy nie
miała, a w matczynej wolno mi tylko nacisnąć guziczek :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-09-20 15:03:05

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:cimn36$j85$1@news.mch.sbs.de...

1. Data: 2004-09-20 16:39:17

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:cimpgg$s9g$1@news.mch.sbs.de...
> [...] Niestety nie udało mi się stwierdzić czym się między
> sobą różnią modele WXS 1245 i 1246,

Jeden ma "program krótki", a drugi "intensywny". Rzecz jasna nie dam sobie
nic uciąć, że to nie jest to samo ;), ale żadnej innej różnicy nie potrafię
się dopatrzyć.

> WXS 1146 podobny do 1246 (i 1245), tyle że minimalnie
> szerszy (44 a nie 40) i 1100 obrotów. I tańszy przy tym zdaje się...

Tylko on akurat tego krótkiego programu nie ma, a na tym mi zależy (BTW, czy
ktoś ma może pojęcie, ile naprawdę ten "program krótki" trwa?). Dzięki Ci
serdeczne za syntezę, teraz będę się gryźć, czy te pół kilo wsadu robi mi
jakąś faktyczną różnicę i czy bajery w rodzaju opóźnionego startu i
zatrzymania wirowania[1] są warte tych x-stu złotych różnicy. Choć biorąc
pod uwagę, że zapewne w Zaprzyjaźnionym Punkcie uda mi się stargować cenę do
poziomu "sklepowego" takiej o klasę-dwie niższej[2]...

[1] Jestem podatna na marketing w tej kwestii, od kiedy teściowa uświadomiła
mnie, że odwirowane "do sucha" dziesięć metrów bieżących firan wymaga
prasowania. Brrr.
[2] Tak, wiem, gdzie jest pułapka ;)

Jeszcze raz dzięki, pozdrawiam
H. z dylematem
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2004-09-21 07:09:37

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko on akurat tego krótkiego programu nie ma, a na tym mi zależy
(BTW, czy
> ktoś ma może pojęcie, ile naprawdę ten "program krótki" trwa?).

program krótki trwa trochę krócej ;-) Różnica jest, ale nie jest
oszałamiająca. Gdzieś w domu mam rozpiskę z czasami prania do XS440,
ewentualnie wieczorem spojrzę.

> jakąś faktyczną różnicę i czy bajery w rodzaju opóźnionego startu i
> zatrzymania wirowania[1] są warte tych x-stu złotych różnicy.

Zatrzymanie wirowania jest akurat fajne, zwłaszcza do firanek (znaczy
się ja się nie znam, ale tak mi rodzicielka mówiła, że firanek nie
wirować, a najlepiej mokre, odcieknięte tylko powiesić na oknie). A
opóźniony start? Czy ja wiem?... Mi to niepotrzebne do niczego, ale
jeśli twój pracodawca w wymaganiach dla pracownika umieścił
wytłuszczonym drukiem takie pozycje jak "dyspozycyjność" i
"elastyczność", to może i Ci się przyda? ;-)

J.

1. Data: 2004-09-21 08:34:42

Od: barney <barney@[WON]adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam
> Hanka (z drugiej strony przejściówka z "programatorem" do gniazdka kosztuje
> pewnie ze 20zł...)

Do ekektronicznej pralki? Zapomnij.

barney

1. Data: 2004-09-21 08:38:49

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:ciok3i$65d$1@news.mch.sbs.de...
> [...] program krótki trwa trochę krócej ;-) Różnica jest,
> ale nie jest oszałamiająca. Gdzieś w domu mam rozpiskę
> z czasami prania do XS440, ewentualnie wieczorem spojrzę.

<prosi łapkami /> byłabym wdzięczna :)

> [...]
> pracownika umieścił wytłuszczonym drukiem takie pozycje
> jak "dyspozycyjność" i "elastyczność", to może i Ci się przyda? ;-)

Pracodawca mi się na szczęście do prania nie wtrąca, ale biorąc pod uwagę a)
mój tryb życia oraz b) fakt, że uprane ubrania z jakiegoś powodu nie lubią
siedzieć cały dzień w zamkniętej pralce, wygodniej byłoby mi jednak kazać
pralce, żeby się wzięła do roboty o piątej rano, niż włączać ją o północy i
nastawiać budzik na drugą ;)

1. Data: 2004-09-21 08:48:42

Od: barney <barney@[WON]adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Upewnię się - znaczy, nie zadziała? OK, dzięki za informację, to mi znacząco
> ułatwia decyzję ;)

No raczej nie, u mnie jak chcesz ustawic start to pralka musi byc
wlaczona do pradu, jak wylaczysz to musisz ustawiac od nowa.

barney

1. Data: 2004-09-21 09:28:44

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> <prosi łapkami /> byłabym wdzięczna :)

:-)))) Wybacz mojej rozgalopowanej wyobraźni, ale od razu stanął mi
przed oczami mój szynszyl, który na widok migdałka wykonuje gest
<prosi łapkami> połaczony z maksymalnym mozliwym (czyli niemal
niemożliwym) wysunięciem mordki pomiedzy pionowymi prętami klatki ;-)

> [...]
kazać
> pralce, żeby się wzięła do roboty o piątej rano, niż włączać ją o

O właśnie o to mi chodziło, w takim razie opóźniony start się przyda,
bo programator gniazdkowy niestety "se ne da". Choć w sumie... parę
razy mi się udało zapomnieć wyjąć w porę prania, rekordowe stało mokre
w pralce ponad dobę, za każdym razem wystarczyło potem odpalenie
samego płukania i jeszcze jednego odwirowania.

J.

Jakie wkrety do drewna klejonego i desek
Uciszyć sąsiada
Jak robic spoiny silikonowe?
Czym zrobic ostatnie wymalowanie scian?
kolejne wyzwanie