pralka tradycyjna, czy od ładowana od góry?

51. Data: 2006-05-11 15:49:31

Temat: Re: pralka tradycyjna, czy od ładowana od góry?
Od: ytorkin <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> ew. poszukaj w archiwaliach starych dyskusji na ten temat, pamiętam, że
> on to dość konkretnie uzasadniał.

Może czasy się zmieniły? I teraz różnic takich nie ma?

Ja mam jeszcze kilka zalet górnoładowanej:
1. Nic nie ma prawa wylecieć z takiej pralki. Mi w bocznoładowanej
pralce zawsze gineły skarpeki (wpadały w tę szczeline przy wejściu), a
żonie stringi.

2. Łatwiej jest włożyć ręke do pralki górno ładowanej bo wystarczy się
schylić. W bocznej trzeba się schylić i jeszcze przekręcić. Bowiem
wejście jest nisko i z boku. Dlatego rozładowanie górnoładowanej pralki
jest dużo wygodniejszej. U mnie w domu zawsze był problem kto wyciągnie
rzeczy z pralki. Odkąd jest górnoładowana to dyskusji jakby mniej.

3. Zajmuje mniej miejsca.

I to wszystko:)

Pozdrawiam,
Arek

52. Data: 2006-05-11 16:26:42

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ytorkin wrote:

> Może czasy się zmieniły? I teraz różnic takich nie ma?

Bez przesady, pisząc o archiwaliach nie miałem na myśli postów z
czasów początków usenetu :-) Zayzayer pisał to o jak najbardziej
współczesnych pralkach.

> [...]
> problem kto
> wyciągnie rzeczy z pralki. Odkąd jest górnoładowana to dyskusji

Mam kontakt z jedną i z drugą pralką i nie potwierdzam, mi
osobiście o wiele łatwiej sie wyciąga pranie z bocznoładowanej.
Dodatkowo pozostaje kwestia ergonomii podnoszenia ciężarów -
górnoładowana wymusza podnoszenie ich w niezdrowy dla kręgosłupa
sposób. No i przede wszystkim właśnie to, że wymusza wyjmowanie
wszystkiego do góry, podczas gdy z bocznoładowanej po prostu się
wywala.

> 3. Zajmuje mniej miejsca.

Znaczy 40x60 zajmuje mniej miejsca niż 60x40?

J.

53. Data: 2006-05-11 17:30:21

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:44631a36$1@news.home.net.pl
Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl>
Było:

> Potraktuje to jako żart.

Podczas wyjmowania prania opieram się na pralce jedną ręką a drugą wyciągam
rzeczy. Ręka opierająca jest złożona przez co de facto opieram się klatką
piersiową ...
Od ~1998 mam problemy z wypadniętym krążkiem

> A co to ma do rzeczy? Dzieci nie macie? My pierzemy kołdry w
> pralce. Takie duże i grube.

Z kołder to praliśmy tylko te z wielbłądziej wełny... Puchowe (zimowe)
jeżdżą do zakładu.

> A u znajomych....

Nie mam pojęcia, nie sakrżyli się ;-) Ale w tak wielkiej łazience rdza
pewnie nie może znaleźć drogi do pralki.

Suuuper: http://www.maxior.pl/?p=index&id=18410&0 :D

http://www.popieramjow.pl/jow.php

54. Data: 2006-05-11 19:22:52

Od: "Madoniowie" <m...@k...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

art_c napisał:
[----]

Witam

Burza wprawdzie ustała już wczoraj, ale chciałbym dorzucić swoje trzy
grosze. Oprócz wymienionych zalet, na ładowanej od frontu można przy pomocy
specjalnej podstawki postawić suszarkę. Ale ja bym kupił ładowaną od góry i
nie ryzykował dożywotniego (pralki) wypominania, że zła.

Przemek

55. Data: 2006-05-11 19:40:36

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> [...]
> podnoszenie ich w niezdrowy dla kręgosłupa sposób. No i przede wszystkim
> właśnie to, że wymusza wyjmowanie wszystkiego do góry, podczas gdy z

..i co..leza sobie tak wywalone? ;-)
chyba mniej przyjemne jest podnoszenie ciezarow z poziomu podlogi :-)
niz z poziomu midnicy :-)

--
Pozdrawiam - T0SIA

56. Data: 2006-05-11 19:54:02

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

T0SIA wrote:

> ..i co..leza sobie tak wywalone? ;-)

Nie, wraz z całą miednicą w której lądują wędrują tam, gdzie mają
zawędrować. Miednica ma uszy i co ważniejsze nie trzeba się po
nią wyciągać łukiem (grzbietowym) :-)

J.

57. Data: 2006-05-11 21:40:10

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ytorkin" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> 2. Łatwiej jest włożyć ręke do pralki górno ładowanej bo wystarczy się
> schylić. W bocznej trzeba się schylić i jeszcze przekręcić.

Dobrze, że nie trzeba wejść do środka.
I.

58. Data: 2006-05-12 06:25:43

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> writes:

> Nie, wraz z całą miednicą w której lądują wędrują tam, gdzie mają
> zawędrować. Miednica ma uszy i co ważniejsze nie trzeba się po nią
> wyciągać łukiem (grzbietowym) :-)

Aha, i lżej jest podnieść całą miednicę mokrych szmat niż wyciągać je
z pralki po jednej.

MJ

59. Data: 2006-05-12 08:39:04

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11.05.2006, o godzinie 23.40.10, na pl.rec.dom, Marchewka napisał(a):

> Dobrze, że nie trzeba wejść do środka.

Nie trzeba, ale można. ;)
Ja i tak wolę ładowaną z góry. :)

*Habeck*