pralka wywala różnicówkę

11. Data: 2010-07-11 17:50:04

Temat: Re: pralka wywala różnicówkę
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"SALAMON" <s...@p...beztego.fm> wrote in message
news:i1cvvv$gfs$1@inews.gazeta.pl...

> Możesz rozwinąć swą teorię?

Prąd upływu jest różny, gdy przekroczy ustawiony próg różnicówki ta
zadziała.

12. Data: 2010-07-11 20:31:11

Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> "Maxi" <M...@o...p> wrote in message
>
> Może być uszkodzona grzałka blisko jednego końca - w zależności od tego
> czy uszkodzenie będzie bliżej "fazy" - wyrzuca lub bliżej "zera" - nie
> wyrzuca...

Wybacz, rózne czasami ciekawe rzeczy piszesz, ale tu niestety jesteś w
całkowitym błedzie.
Poczytaj jak działa róznicówka i dojdziesz do wniosku, że jej to rybka z
której strony jest upływ.

Pozdrawiam.

--
Irokez

13. Data: 2010-07-11 20:37:24

Temat: Re: pralka wywala różnicówk
Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

> Wybacz, rózne czasami ciekawe rzeczy piszesz, ale tu niestety jesteś w
> całkowitym błedzie.
> Poczytaj jak działa róznicówka i dojdziesz do wniosku, że jej to rybka z
> której strony jest upływ.

On ma rację. Przebicie bliżej fazy -> większa różnica potencjałów między ową
fazą a ziemią -> większy prąd upływu -> większa szansa na zadziałanie
różnicówki. I na odwrót.

J.

PS:
Koniec świata, już drugi raz przychodzi mi bronić Panslavisty...

14. Data: 2010-07-11 20:47:40

Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

> On ma rację. Przebicie bliżej fazy -> większa różnica potencjałów między
> ową fazą a ziemią -> większy prąd upływu -> większa szansa na zadziałanie
> różnicówki. I na odwrót.

Ale róznicówka nie mierzy potencjału tylko róznicę prądu wpływającego i
wypływającego.
I jest jej rybka czy wypływa 100mA po stronie fazy czy po stronie neutralnej
do PE.
Weź sobie żarówkę, oblicz rezystorek dla tych 30mA i potrenuj przez ten
rezystor L do PE i N do PE.

--
Irokez

15. Data: 2010-07-11 21:12:04

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ale róznicówka nie mierzy potencjału tylko róznicę prądu wpływającego i
> wypływającego.

No i właśnie o ten prąd się rozchodzi. O jego wartość konkretnie.

> Weź sobie żarówkę, oblicz rezystorek dla tych 30mA i potrenuj przez ten
> rezystor L do PE i N do PE.

Weź sam. Albo nawet nie bierz, spróbuj na początek policzyć ów rezystorek
dla 30mA. Jakie napięcie przyjmiesz do obliczeń? I dlaczego?

J.

16. Data: 2010-07-11 22:43:23

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Irokez" <n...@e...pl> wrote in message
> [...]
> całkowitym błedzie.
> Poczytaj jak działa róznicówka i dojdziesz do wniosku, że jej to rybka z

Nie rozumiesz, że jeżeli różnica prądów jest mniejsza niż 30 mA to nie
wyrzuca? A zero jest pływające i jeżeli pojawi się nierównowaga w sieci, to
gdy ta nierównowaga spowoduje popłynięcie prądu większego niz 30 mA to wtedy
wyłączy... Te 30mA to jeden z poziomów na jakie budowane są wyłączniki
różnicowe.

17. Data: 2010-07-12 06:01:44

Od: SALAMON <s...@p...beztego.fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-11 19:50, Panslavista pisze:
> "SALAMON"<s...@p...beztego.fm> wrote in message

> Prąd upływu jest różny, gdy przekroczy ustawiony próg różnicówki ta
> zadziała.

Jak działa różnicówka, to ja wiem, wytłumacz mi, czemu prąd upływu ma
być różny w różnych miejscach uszkodzenia (bliżej fazy lub zera) tego
samego elementu (grzałki)?

SALAMON

18. Data: 2010-07-12 06:07:25

Od: SALAMON <s...@p...beztego.fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-12 00:43, Panslavista pisze:
> "Irokez"<n...@e...pl> wrote in message

> Nie rozumiesz, że jeżeli różnica prądów jest mniejsza niż 30 mA to nie
> wyrzuca?
Wyobraź sobie, że różnicówka 30mA *może *zadziałać już od 15mA, a *musi*
przy 30 mA.
> [...]
> wyłączy... Te 30mA to jeden z poziomów na jakie budowane są wyłączniki

Dalej nie wyjaśniłeś, czemu prąd upływu na uszkodzonej grzałce ma mieć
różne wartości w zależności od miejsca uszkodzenia (bliżej fazy, lub
bliżej zera)

SALAMON

19. Data: 2010-07-12 06:27:47

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak działa różnicówka, to ja wiem, wytłumacz mi, czemu prąd upływu ma być
> różny w różnych miejscach uszkodzenia (bliżej fazy lub zera) tego samego
> elementu (grzałki)?

Wątkodawca zapodał dwa różne gniazda do których podłączał inkryminowane
urzadzenie. Punktem odniesienia jest zero - które jak wiemy pływa z różnych
powodów, powoduje to zmiany napięcia względem punktu upływności. Póki te
zmiany nie spowodują wygenerowania prądu 30 czy 100mA różnicówka nie
spracuje. W przeciwnym przypadku wyłączy urządzenie wskutek wolnej zmiany
napięcia lub długiego impulsu zakłócającego... Ta grzałka poddana analizie
to dwie oporności połączone w szereg z odczepem (upływnością) - w
analizowanym przypadku zalożono odwrotne połączenia drugiego gniazda.

20. Data: 2010-07-12 06:28:52

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>

> Dalej nie wyjaśniłeś, czemu prąd upływu na uszkodzonej grzałce ma mieć
> różne wartości w zależności od miejsca uszkodzenia (bliżej fazy, lub

Jeżeli nie piszę zbyt jasno to sam pogłówkuj.

wentylacja - wentylator
Re: zapchał się odpływ w wannie
Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
Klej przenika przez wykladzine PCV?
Jajowar...?