Re: pralka wywala różnicówkę

From: "Panslavista" <p...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: pralka wywala różnicówkę
Date: Mon, 12 Jul 2010 08:27:47 +0200

"SALAMON" <s...@p...beztego.fm> wrote in message
news:i1eb49$j7c$1@inews.gazeta.pl...

> Jak działa różnicówka, to ja wiem, wytłumacz mi, czemu prąd upływu ma być
> różny w różnych miejscach uszkodzenia (bliżej fazy lub zera) tego samego
> elementu (grzałki)?

Wątkodawca zapodał dwa różne gniazda do których podłączał inkryminowane
urzadzenie. Punktem odniesienia jest zero - które jak wiemy pływa z różnych
powodów, powoduje to zmiany napięcia względem punktu upływności. Póki te
zmiany nie spowodują wygenerowania prądu 30 czy 100mA różnicówka nie
spracuje. W przeciwnym przypadku wyłączy urządzenie wskutek wolnej zmiany
napięcia lub długiego impulsu zakłócającego... Ta grzałka poddana analizie
to dwie oporności połączone w szereg z odczepem (upływnością) - w
analizowanym przypadku zalożono odwrotne połączenia drugiego gniazda.