pralki

1. Data: 2002-09-17 17:39:12

Temat: pralki
Od: "Bartek" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy dylemat :)

czy lepsze są pralki ładowane od góry czy tradycyjne ?
chcemy kupić pralkę i wahamy się co wybrać. Moiże ktoś z Państwa zmierzył
się już z tym problemem i udzieli nam rady?

Ania i Bartek

2. Data: 2002-09-17 18:30:34

Temat: Re: pralki
Od: Kreska <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bartek" <b...@i...pl> dnia 17 wrz 2002 napisał/a:

> czy lepsze są pralki ładowane od góry czy tradycyjne ?
> chcemy kupić pralkę i wahamy się co wybrać. Moiże ktoś z Państwa
> zmierzył się już z tym problemem i udzieli nam rady?

Dużego doświadczenia nie mam, bo zjeździłam dwie pralki do tej pory. A
właściwie to jedną (polski Polar), bo druga, choć już kulawo, to
jeszcze na chodzie (13 lat).
Właśnie tę drugą wybraliśmy dlatego, że ma ładowanie od góry. Ponoć
takie osadzenie bębna jest lepsze, bo łożyska sie nie psują tak szybko.
W pralkach tradycyjnych bęben jest osadzony z jednej strony i siłą
rzeczy (tych właśnie włożonych do pralki:)) łożysko jest obciązone
bardziej i np. pralka traci szczelność, łomocze, bo są luzy czy cuś;)

Tak właśnie sie działo z moją pralką ładowaną tradycyjnie:)
Teraz mam Whirpoola 13 rok i jeszcze nie naprawialiśmy łożyska:)

A piorę naprawdę dużo;)

pozdrawiam ---- Kreska
--
Niczym jest piękno bez dobroci.

3. Data: 2002-09-17 23:48:09

Od: "Lukasss" <luck99@interia{spam_jest_zly}.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kreska" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Tak właśnie sie działo z moją pralką ładowaną tradycyjnie:)
> Teraz mam Whirpoola 13 rok i jeszcze nie naprawialiśmy łożyska:)

Wszystko zależy chyba od producenta.. Mam już kilka lat pralkę tradycyjnie ładowaną
(Bosh).
I mimo, że bardzo dużo się prało (małe dziecko), nigdy z nią nie było najmniejszych
problemów. Przede wszsytkim jest bardzo dobrze wyważona i w czasie wirowania prawie
nie
drga. Natomiast mój ojciec kupił ładowaną od góry (Ardo) i od samego początku miał z
nią
problemy (co najmniej 3 naprawy w ramach gwarancji). Bo i były przecieki, kłopoty z
programatorem, a przede wszystkim przy wirowaniu skacze jak zwariowana.
Dletego wydaje mi się, że należy się bardziej zastanowić nad producentem niż nad
sposobem
ładowania. Jak będzie dobrego producenta to i pochodzi długo.

4. Data: 2002-09-18 08:59:50

Od: "Sorfi" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hm..w nawiazaniu do poprzedniego postu na temat pralek ardo to nie sa chyba
one najlepszej jakosci.............moja mama kupila sobie wlansie taka
tradycyjna dwa lata temu no i teraz ma z nia ogromne klopoty co chwile lata
do serwisu itp...ardo zdecydowanie odradzam za to polecam Husqvarne

5. Data: 2002-09-18 10:12:39

Temat: Re: pralki [OT]
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

>za to polecam Husqvarne

Szczególnie spalinowe przy wycince dużych połaci lasu ;-)))))

Pozdrawiam
Qwax

6. Data: 2002-09-18 10:23:23

Od: Kreska <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lukasss" <luck99@interia{spam_jest_zly}.pl> dnia 18 wrz 2002
napisał/a:

> Wszystko zależy chyba od producenta..

To, że trwałość pralki zależy od producenta wydało mi sie tak
oczywiste, że nie wspominałam o tym:)
I całkiem prawdopodobne jest, że tradycyjna dobrej marki będzie sie
lepiej sprawować od ładowanej z góry ale słabszego producenta (czytaj
tańszej)
Niestety, często o wyborze decyduje zawartość portfela;)

> Dletego wydaje mi się, że należy się bardziej
> zastanowić nad producentem niż nad sposobem ładowania.

To prawda, tylko najczęściej jednak są to urządzenia sporo droższe

pozdrawiam ---- Kreska
--
Rzadko ci, od których żąda się wiele, biorą to za dowód szacunku.

7. Data: 2002-09-18 11:23:04

Od: "zeed" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam się, że należy spojrzeć nie na sposób ładowania, tylko na
producenta. Lepiej dołożyć i kupić porządną pralkę dobrego producenta
(Whirlpool, Bosh, Miele - te ostatnie są kosmicznie drogie, ale używane
można kupić po rozsądnej cenie. To jedyna firma, która robi naprawdę
niezniszczalne pralki)

8. Data: 2002-09-18 11:29:32

Od: "sveana" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...Q> skrev i meddelandet news:19432-1032340358@213.17.138.62...

> Szczególnie spalinowe przy wycince dużych połaci lasu ;-)))))

Ha ha ha, jak ty malo wiesz o produktach tej fabryki, ktora nota bene
znajduje sie 30 km od miejscowosci, w ktorej mieszkam.....
http://www.hemprodukter.husqvarna.se/node101.asp

A kuku!

Ania

9. Data: 2002-09-18 12:02:05

Od: Alex Jańczak <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

sveana <s...@p...onet.pl> w artykule news:am9o0l$l11$1@news.onet.pl napisał...
^^^^^^^
> Ha ha ha, jak ty malo wiesz o produktach tej fabryki

A słyszałaś może co znaczy taki emotikon: ;-))))) ?

Olka ;->
--
**/|_/|**********************************
*( oo_ Olka(głupia[TM]) }:->[=3 *

10. Data: 2002-09-18 12:33:28

Od: "sveana" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Alex Jańczak" <o...@p...pl> skrev i meddelandet
tak skomentowala

> ^^^^^^^
>
> A słyszałaś może co znaczy taki emotikon: ;-))))) ?
>
> Olka ;->

A jak sadzisz? Akurat ten emotikon dosc jednoznacznie wyrazal zlosliwa
satysfakcje z faktu, iz produkty fabryki to tylko i wylacznie pily
spalinowe, czyli do pralek im daleko.....
Aha, i buzki nie bede krzywic, tak jak Ty to zrobilas.... :-)))))

Ania

zdrada w druga strone
chcemy mieć ....
psycholog rodzinny w Warszawie
mam pampersy
On ma romans, a ona nic o tym nie wie. Co robic?