prawo jazdy

1. Data: 2003-09-19 21:02:05

Temat: prawo jazdy
Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W czerwcu podbijałam sobie papier w medycynie pracy, a wlasciwie
zaswiadczenie na studia o braku przeciwskazan bla bla ( na AM), czy taki
papier mi wystarczy jesli pojde do lekarza, zeby mi podbil papierek, ze moge
byc kierowcą, czy do prawa jazdy wykonuje sie jeszcze inne cudaczne badania?
Wiem, ze i tak i tak musze za to zaplacic..

z gory dzieki

pzdr.
M.

2. Data: 2003-09-19 21:21:42

Temat: Re: prawo jazdy
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
badania?
> Wiem, ze i tak i tak musze za to zaplacic..

Oczywiscie, ze wykonuje sie inne badania.

casus

3. Data: 2003-09-19 21:37:25

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> byc kierowcš, czy do prawa jazdy wykonuje sie jeszcze inne cudaczne badania?
> Wiem, ze i tak i tak musze za to zaplacic..

Robiałam sobie takie parę miesięcy temu. I nawet mnie zbadali :) Głównie
wzrok się bada, właśnie pod kątem prowadzenia samochodu. W sumie w ciągu 30
min. około 10 osób przez to przeszło. Szczerze mówiąc nie uważam tego za
plus, w końcu od tego wiele zależy. Ja płaciłam 70 zł, ale ponoć taniej też
można.

Pozdrawiam, Madzia

4. Data: 2003-09-19 21:51:01

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiscie, ze wykonuje sie inne badania.
>
> casus

Panie Doktorze, to jak można to ja się zgłosze w któryś wtorek z mymi oczami
;) w końcu to nie będzie pierwszy raz :)

Pozdrawiam gorąco!
M.

5. Data: 2003-09-19 22:07:39

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
oczami
> ;) w końcu to nie będzie pierwszy raz :)

:-)))))))
o ile sie zalapiesz na numerki:-))))))
zapraszam:-)
pozdr.

casus

6. Data: 2003-09-19 22:09:52

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> :-)))))))
> o ile sie zalapiesz na numerki:-))))))
> zapraszam:-)
> pozdr.
>
> casus

Numerki, numerki...
Jutro dzwonie sie rejstrować! W takim razie do zobaczenia w zimie ;))))))
:)

pzdr.
M.

7. Data: 2003-09-19 22:29:36

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiscie, ze wykonuje sie inne badania.

Znaczy... powinno sie wykonywac, a czy sie wykonuje??
Glupi bylem ze na tzw. "badanie" nie przyszedlem w soczewkach. Bede musial
za 5 lat znow zaplacic za "badanie" i nowe prawo jazdy wyrobic. A czy mam
ten wpis w prawku czy go nie mam, okulary i tak zakladam do jazdy. Tylko
problemy robia...
A tak swoja droga znajomy daltonista ostatnio dostal prawo jazdy
bezterminowo, powiedzial ze widzi czy sie swiatlo swieci na gorze
sygnalizatora czy na dole ;-P Oto sa te badania :-)

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

8. Data: 2003-09-19 22:54:33

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bezterminowo, powiedzial ze widzi czy sie swiatlo swieci na gorze
> sygnalizatora czy na dole ;-P Oto sa te badania :-)

wg obowiazujacych przepisow, aby otrzymac prawo jazdy kat B nie wymaga sie
rozpoznawania barw.

Co do wady wzroku - 1 prawko wydaje sie na rok, drugie na 3 lata, potem,
jesli wada jest stabilna to bezterminowo - oczywiscie czesto wg uznania
lekarza. Pomijam fakt, ze wielu lek. uprawnionych do badan do pr. jazdy nie
kieruje do okulisty ( obowiazuje przepis, ze nie musza, jesli chodzi o kat.
B, ale pod warunkiem, ze maja stwierdzone odpow. widzenie mieszczace sie w
normach ), co niesie za soba duza ilosc kierowcow z wada wzroku nie
jezdzacych z korekcja. A jakie potem tragednie bywaja to czytamy w
codziennych gazetach. Ale to kwestia uszczelnienia przepisow.

casus

9. Data: 2003-09-20 05:13:56

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości:

> Co do wady wzroku - 1 prawko wydaje sie na rok, drugie na 3 lata, potem,
> jesli wada jest stabilna to bezterminowo - oczywiscie czesto wg uznania
> lekarza.

...ciekawe od kiedy obowiązują te przepisy - mnie wpisano w prawie jazdy "w
szkłach korekcyjnych lub soczewkach kontaktowych" i od razu było
bezterminowo! :-)

Agata

10. Data: 2003-09-20 06:38:35

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bkg1ff$59f$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> [...]
> ilosc kierowcow z wada wzroku nie jezdzacych z korekcja. A jakie
> potem tragednie bywaja to czytamy w codziennych gazetach. Ale to

Czyli lek. z uprawnieniami nie moze wymagac okresowej konsultacji, tylko
okulista, do ktorego ten lekarz skierowal?

A jaka jest wymagana BCVA (najlepsza skorygowana ostrosc) w Polsce, jesli
jest taki prog?

Dla porownania: w USA w wiekszosci stanow (a moze wszystkich, nie jestem
pewien) jest to 20/40 (~0,5; 50%; 6/12) w przynajmniej jednym oku.

--
Robert

Bilans 15 latka
NONI - OWOC ZDROWIA