Re: problem malzenski - prosba o pomoc

From: "Pyzol" <p...@s...ca>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: problem malzenski - prosba o pomoc
Date: Sun, 05 May 2002 15:39:21 GMT

"Little Dorrit" <z...@c...pl> wrote in message
news:ab325e$sil$3@news.tpi.pl...
(...)> Jednak ja uczyłam się, że nie każdy nowotwór złośliwy jest carcinomą,
czyli
> rakiem, i dlatego używam terminu nowotwór złośliwy bądź łagodny, bo tak
jest
> poprawnie.

U ciebie, wiec nazewnictwo wynika z profesjonalizmu, to jest ok. Wsrod
nas "prostych ludzi" nie wyznajacych sie na gatunkach nowotworow nazwa
wywolawcza jest "rak" - jako nowotwor zlosliwy. Moze to wiec i racja, ze
poprzez usuniecie tego strasznego slowa, lagodzi sie odbior?

Masz sporo racji, ksiazek ( wspomnien) na ogol nie pisza ludzie opuszczeni
przez rodziny, badz ci, ktorzy raka nie pokonali- stad takie dosc radosne w
sumie konkluzje, po zapoznaniu sie z ta literatura.

Ale, bez watpienia, polityka uswiadamiania publicznego odnosi sukcesy,
uswiadamiania, ze rak ( niech tak juz zostanie, ok::). NIE musi oznaczac
natychmiastowego wylozenia jeszcze zyjacego czlowieka na mary i czekania na
koniec w smiertelnej powadze i pelnego napiecia czekania.

(...) Tyle, że Ty jesteś nowa na grupie i nie znasz specyficznej, delikatnie
> mówiąc, produkcji epistolarnej Saanale. Ma ona skłonnosć do mitologizacji
> rzeczywistości i tworzenia katastroficznych fikcji.

Saanale jest, najwyrazniej bardzo mloda. Dorrit - wszystkie takie wtedy
bylysmy! :):) I BARDZO DOBRZE! Jesli Saanale sobie wymyslila te chorobe
ojca - no to rzeczywiscie, cala ta pisanina jest niepotrzebna. Jesli jednak
nie - w tym przypadku, popadniecie w katastrofizm jest stosunkowo
uzasadnione - nie?

>. A decyzja należy oczywiście do niego i nic tu nie
> zmienimy.

Dorrit, slonko!
Pisalam juz, ze w przypadku raka ( ale i kazdej innej choroby) "choruje"
cala rodzina. W ten sposob i Saanale jest nim dotknieta i majac tutaj grupe
przyjaciol - zwierza sie ze swego problemu. To , naprawde , d u z y
problem. Nieladnie jest ja w takiej sytuacji odpychac.

Dorrit - nawet jesli Saanale sobie z m y s l a - to nie sadzisz, ze to
wystarczajacy powod, aby potraktowac ja serio?

Kaska