problem z rachunkiem za prad

1. Data: 2006-02-15 19:21:45

Temat: problem z rachunkiem za prad
Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Dzisiaj dostalam rachunek za okres 5 grudnia - 5 lutego. To ze rachunek co
miesiac jest wysoki jest normalne [bardzo duzo odbiornikow].
W okresie pierwszym czyli 5.12 - 5.01 zuzycie jest 181 kWh.
Natomiast od 5.01 do 5.02 zuzycie to az 479 kWh!
Jest to o tyle dziwne, ze pierwszy okres to czas swiateczny, gdzie zuzycie
powinno byc wieksze [terma w kuchni jest elektryczna], doszedl na czas swiat
laptop i zamieszkaly z nami 2 osoby. Ale ogolnie to nowego urzadzenia nie
kupilismy i nie podlaczalismy. Wylaczylismy wszystko w domu, zeby sprawdzic
czy ktos nie podpial sie do nas ale licznyk stanal w miejscu. Wartosci
zostaly tez dobrze spisane z licznika. Gdzie szukac przyczyny takiego duzego
ostepstwa od sredniej?

Zazula

2. Data: 2006-02-15 19:57:20

Temat: Re: problem z rachunkiem za prad
Od: "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli myslisz ze laptop to cos prądożernego,
to radze przyjrzec sie tabliczkom znamionowym
wszelkiego ustrojstwa do kuchni i przemyslec czy ktores nie jest non stop
włączane (jak chocby czajnik bezprzewodowy)

3. Data: 2006-02-15 20:51:26

Od: "Jerzy" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zazula" <z...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> W okresie pierwszym czyli 5.12 - 5.01 zuzycie jest 181 kWh.
> Natomiast od 5.01 do 5.02 zuzycie to az 479 kWh!
A czy czasem od 01.01.2006 r nie było u Was zmiany taryfy?
Jeśli tak to Twój ZE dokonał sztucznego podziału energii na z okresu
dwumiesięcznego
na dwa okresy miesięczne.
Oczywiście z korzyścią dla siebie.:-((

Jerzy Stanisław

4. Data: 2006-02-15 21:08:20

Od: "miszka_" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście z korzyścią dla siebie.:-((
>
> Jerzy Stanisław

To niestety jest możliwe.
Takie numery wyczyniać potrafi również gazownia.
--
PZDR, miszka_
_________________________________

5. Data: 2006-02-15 21:11:45

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wujek Dobra Rada z Kraju Rad wrote:
> jesli myslisz ze laptop to cos prądożernego,
> to radze przyjrzec sie tabliczkom znamionowym
> wszelkiego ustrojstwa do kuchni i przemyslec czy ktores nie jest non
> stop włączane (jak chocby czajnik bezprzewodowy)

Nie uwazam, ale wymienilam wszelkie dodatki w tym okresie. Wszelkie
odbiorniki byly uzywane tak samo jak wczesniej gdzie kWh bylo mniej. Mi nie
chodzi o ogolna wysokosc rachunku tylko taki nagly wzrost wartosci kWh w
porownaniu do sredniej z innych rachunkow.

Zazula

6. Data: 2006-02-15 21:44:52

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chodzi o ogolna wysokosc rachunku tylko taki nagly wzrost wartosci kWh w
> porownaniu do sredniej z innych rachunkow.

Może miałaś jakąś niedopłatę w poprzednich miesiącach. Może w tym zrobili ci
za dużą prognozę.

Tomek

7. Data: 2006-02-15 23:30:10

Od: "rokko" <e...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miejscu. Wartosci zostaly tez dobrze spisane z licznika. Gdzie szukac
> przyczyny takiego duzego ostepstwa od sredniej?

a ile było odczytów w tym czasie ? pewnie dwa: ok. 5 grudnia i ok. 5 lutego.
No i ZE podzielił sobie cale zużycie tak, żeby sporo zarobić na Tobie - o
ile była zmiana kosztu energii elektrycznej (wyższa stawka)
jeśli tak, to powinieneś reklamować - że niby czemu tak nierówno podzielili
a swoją drogą to odkąd mam na wszystkich mediach liczniki to dla własnej
ciekawości spisuję stany co tydzień... można się przekonać np. czy jakieś
szczególne starania aby ograniczyć zużycie czegokolwiek mają sens
POLECAM !

Piotrek

8. Data: 2006-02-16 06:43:59

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

miszka_ napisał(a):

> To niestety jest możliwe.
> Takie numery wyczyniać potrafi również gazownia.

Potwierdzam - ostatnio dostałem rachunek za gaz od połowy grudnia do
połowy lutego, naturalnie po drodze od 01.01 była zmiana ceny gazu ale
31.12 liczniki nie były czytane, więc policzyli za grudzień "od
linijki". A że w styczniu zużycie było znacznie większe niż w grudniu,
więc trochę grosza w kieszeni zostanie :) Aczkolwiek rodzi się pytanie -
kto za to zapłaci ?

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

9. Data: 2006-02-16 08:59:50

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko wrote:
> [...]
> to dla własnej ciekawości spisuję stany co tydzień... można się
> przekonać np. czy jakieś szczególne starania aby ograniczyć zużycie

Dziekuje wszystkim za odpowiedz. Podwyzka byla i bedziemy reklamowac. No i
na lodowce wisi tabelka to zapisu odczytow z licznika.

Ps. Jestem plci zenskiej :)

Zazula

10. Data: 2006-02-16 10:48:59

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zazula" <z...@W...pl> napisał w wiadomości

Co miesiac sama sobie spisuje licznik i dzwonie do zakl. energetycznego
podajac stan obecny (trzeba podac nazwisko, nr ewidencyjny i stan biezacy
licznika-bez tych po przecinku). Zapisuje sobie w swoich notatkach i
sprawdzam z rachunkiem, ktory przysylaja mi listem do domu. Zawsze sie
zgadza zuzycie, tylko tak jakos te rachunki rosna...coraz wieksze!

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

Prasowanie :D
pościel wełniana- do uzytkowników
Kotecek...