problem z wata szklana

1. Data: 2008-12-28 14:16:40

Temat: problem z wata szklana
Od: V <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Troche poguglalem ale nadal mam sporo watpliwosci.

Zebralem troche waty szklanej rozwunietej na strychu domu i poupychalem
w nieszczelnosci za szafkami w kuchni. Nie uzywalem maski niestety.
Dopiero jak poczulem drapanie w gardle wpadlem na to ze moze to byc
szkodliwe. Praca z wata trwala jakies 20 minut. Cialem na kawalki
nozyczkami.

Wyczytalem juz ze nie wiadomo do konca jak ze szkodliwoscia ale mam
pytanie - czy taka wata moze sobie lezec bez przykrycia za tymi
szafkami? czy trzeba ja jeszcze czyms okryc? A moze najlepiej zabrac to
stamtad, doklanie odkurzyc i zastosowac welne mineralna?
Tyle ze mysle sobie ze wyciagajac to co poupychalem znow rozpyle tego
pelno w powietrzu. Wata teraz znajduje sie za zabudowa kuchenna, nie ma
do niej bezposredniego dostepu. Czym moze poskutkowac pozostawienie jej
tam? Czy w ogole stosuje sie wate w pomieszczeniach uzytkowych? A jesli
wyciagac, to jak to zrobic zeby zminimalizowac pylenie? Jesli odkurze,
to czy potem odkurzacz nie bedzie tym pylił na reszte domu?

zdjecie pogladowe:
http://img136.imageshack.us/my.php?image=p1070043zs4
.jpg

Dzieki i pozdrawiam,

V.

2. Data: 2008-12-28 18:35:57

Temat: Re: problem z wata szklana
Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> szukaj wiadomości tego autora

V pisze:
> [...]
> wyciagac, to jak to zrobic zeby zminimalizowac pylenie? Jesli odkurze,
> to czy potem odkurzacz nie bedzie tym pylił na reszte domu?

A po co ci to za szafkami?

Co do szkodliwosci, to raczej pylicy sie nie nabawisz, ale nastepnym
razem zaloz maske i kombinezon chociaz.

BbT

3. Data: 2008-12-28 18:50:40

Od: V <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

BbT pisze:

> A po co ci to za szafkami?
>
> Co do szkodliwosci, to raczej pylicy sie nie nabawisz, ale nastepnym
> razem zaloz maske i kombinezon chociaz.

Za ta wata ktora widac dostlownie wieje od sciany - musza byc jakies
nieszczelnosci gdzies. Dlatego upchalem tam ta wate.
Teraz juz chodzi mi tylko o to jak to zabezpieczyc zeby nie pylilo lub
jak to bezpiecznie usunac zeby nie napylic.

V.

4. Data: 2008-12-29 14:37:36

Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> szukaj wiadomości tego autora

V pisze:

> [...]
> Teraz juz chodzi mi tylko o to jak to zabezpieczyc zeby nie pylilo lub
> jak to bezpiecznie usunac zeby nie napylic.

Wiesz, wata nie jest zadnym zabezpieczeniem przed wiatrem.
Ja bym na poczatek poszukal przyczyny nieszczelnosci. Jezeli to mozliwe,
to uszczelnienie zrob od zewnatrz.

Wate mozesz wyrzucic od razu. Ubierz sie tylko odpowiednio i poodkurzaj
na koniez odkurzaczem z dobrymi filtrami.

BbT

5. Data: 2008-12-29 15:34:12

Od: "V" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wate mozesz wyrzucic od razu. Ubierz sie tylko odpowiednio i poodkurzaj
> na koniez odkurzaczem z dobrymi filtrami.

Niestety nie bardzo wiem gdzie jest nieszczelnosc. Dom nie jest moj wiec nie
bardzo moge rozebrac zabudowe w kuchni zeby to dokladnie sprawdzic. Chcialem cos
tam powpychac zeby chociaz czesciowo spowolnic utrate ciepla.

Ktos podsunal mi pomysl zeby uzyc czegosc w sprayu (lakier) zeby zwiazac pylki
waty przed wyciaganiem tego. Zastanawiam sie jednak czy taki spray nie rozdmucha
tego co tam lezy najpierw.
A odkurzacz mam zwykly niestety. Moze przykryje wylot mokra scierka chociaz...

To jest wlasnie osobny temat - zastanawialem sie nad nmowym, dobrym odkurzaczem.
Warto wyladac 800-1000 zl na Miele z filtrem HEPA? Model S 5281.

Pozdrawiam,
V.

płyta gazowa
LCD czy plazma np 42cale