problemy neurologiczne?

1. Data: 2005-08-04 20:14:11

Temat: problemy neurologiczne?
Od: "martines" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Moja siostra była ostatnio u neurologa i miała wykonać następujące ćwiczenie:
zamknąć oczka, wyciągnąć przed siebie rękę i palcem wskazującym trafić w czubek
nosa.
Ciekawy jestem co ów ćwiczenie miało sprawdzić ponieważ ja w ten czubek nosa
nigdy trafić nie mogę :-/
Mógłby mnie ktoś uprzejmy oświadomić osochozi?:)

PZDR

martines

2. Data: 2005-08-05 07:48:51

Temat: Re: problemy neurologiczne?
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Tzw. próba palec-nos, podobnie jak inna - pięta-kolano, służą do badania
klinicznego koordynacji ruchowej. Jest to jeden z elementów standardowego
badania neurologicznego.

Koordynacja zaburzona jest w wielu stanach patologicznych. Przykładowo,
badaniem można wykryć drżenie zamiarowe, dysmetrię, ataksję. Zaburzenie
takie występują w schorzeniach móżdżku, zwojów podstawy (choroba Parkinsona)
i innych.

To, że Ty "nigdy nie możesz trafić", jeśli tak masz "od zawsze" i nie ma
innych objawów, nie musi być powodem do niepokoju - zdarza się. Zależy
jednak, z jakiego powodu Twoja siostra zgłosiła się do neurologa. Niektóre
nieprawidłowości mogą występować rodzinnie. Zapytaj o to lekarza, który
badał siostrę.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-08-05 08:44:38

Od: "martines" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!
dziękuję za szybka odpowiedź :-)
Moja siostra ma od dłuższego czasu okropne migreny i okresowo boli ją głowa - u
rodzinnego lekarza dostała tysiące skierowań - miała
sprawdzić/wykluczyć/potwierdzić czy wszystko jest OK. Ja takich migren na
szczęście nie mam. Tylko się tak zastanawiałem na co to to się robi :-)
Wydaje mi się, że kiedyś czegoś takiego nie było i dopiero teraz się dziadostwo
przyplątało ale chorób sobie wymyślać nie lubię i nie będę :-)
Dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam

martines

4. Data: 2005-08-06 18:49:16

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "martines" <g...@b...pl> napisał w wiadomości

> Moja siostra ma od dłuższego czasu okropne migreny i okresowo boli ją
> głowa - u
> rodzinnego lekarza dostała tysiące skierowań - miała
> sprawdzić/wykluczyć/potwierdzić czy wszystko jest OK.

i co dalej po tym badaniu? bo ja mialam eeg, ktore wyszlo idealnie i koniec
diagnostyki - proszki w razie bolu.

bóle wątroby po zjedzeniu arbuza?
Kolonoskopia i fortrans
danazol
Mrowienie - połowa dłoni...problem
Specjalne programy dla chorych na raka...