Re: prośba o identyfikacj

1. Data: 2004-04-18 19:42:25

Temat: Re: prośba o identyfikacj
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Tegoroczny. Dzisiaj sfotografowany w ogrodzie botanicznym

Dziękuję za pomoc.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://ogrody.agrosan.pl/ - strona naszej grupy

2. Data: 2004-04-18 20:19:05

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Żagwin jest tegoroczny a co do zawilca, to wyczytałem, że faktycznie
zdarzają się mutacje różowe i fioletowe. Nadal mnie intryguje różna ilość
płatków, ale to pewnie nie ma się za bardzo nad czym zastanawiać.

3. Data: 2004-04-19 06:56:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> napisał w
wiadomości news:c5unbr$p6q$1@atlantis.news.tpi.pl...
| Żagwin jest tegoroczny a co do zawilca, to wyczytałem, że faktycznie
| zdarzają się mutacje różowe i fioletowe. Nadal mnie intryguje różna ilość
| płatków, ale to pewnie nie ma się za bardzo nad czym zastanawiać.

Ewa Sz. nazwała to "zmiennością morfologiczną w obrębie gatunku".
Zanotowałam na klawiaturze, bo tak mądrze brzmi:-)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-04-19 07:18:11

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> napisał
w wiadomości

> Nadal mnie intryguje różna ilość
> płatków, ale to pewnie nie ma się za bardzo nad czym zastanawiać.

Niektóre powojniki na jednej roślinie mają kwiaty o 4, 5 a nawet
sześciu płatkach. Mój Błękitny Anioł tak się zachowuje. Zawilce i
powojniki to ta sama rodzina, może jaskrowate tak mają i już?

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2004-04-19 12:21:02

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Ewa Sz. nazwała to "zmiennością morfologiczną w obrębie gatunku".
> Zanotowałam na klawiaturze, bo tak mądrze brzmi:-)

A moze po prostu jeden platek sie urwal ? :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2004-04-19 14:25:58

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> wrote in news:c600el$if0
$...@a...news.tpi.pl:

Zwlaszcza, ze dla zawicow podstawowa liczba to 6 :-)
7 to juz mutant :-)

> Niektóre powojniki na jednej roślinie mają kwiaty o 4, 5 a nawet
> sześciu płatkach. Mój Błękitny Anioł tak się zachowuje. Zawilce i
> powojniki to ta sama rodzina, może jaskrowate tak mają i już?

Ano maja, u niektorych gatunkow to dosyc rzadkie (powojniki sa tak
pomieszane, ze tu zasady gatunku to wogole abstrakcja :-)), a taki np.
ziarnoplon ma z definicji liczbe platkow od 8 do 12...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

7. Data: 2004-04-19 14:28:15

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> Ewa Sz. nazwała to "zmiennością morfologiczną w obrębie gatunku".
> Zanotowałam na klawiaturze, bo tak mądrze brzmi:-)

Basiu, nie stresuj mnie :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

8. Data: 2004-04-19 15:22:49

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> wrote in message
> Żagwin jest tegoroczny a co do zawilca, to wyczytałem, że faktycznie
> zdarzają się mutacje różowe i fioletowe. Nadal mnie intryguje różna ilość
> płatków, ale to pewnie nie ma się za bardzo nad czym zastanawiać.

Wczoraj widzialem kwiat forsycji, ktory zamiast czterech platkow mial szesc
i te dwa dodatkowe byly lekko wystrzepione. Nie mam jednak watpliwosci, ze
to byla forsycja ;)
O jakies dokladniejsze okreslenie odmiany, czy gatunku sie nie pokusze, bo
sprawia to nieco trudnosci.

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2004-04-19 15:26:51

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> A moze po prostu jeden platek sie urwal ? :-)

Bardzo rozsadne wytlumaczenie :)
Nie tlumaczy jednak bardziej rozowych platkow.

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2004-04-19 15:38:52

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...

> Ano maja, u niektorych gatunkow to dosyc rzadkie (powojniki sa tak
> pomieszane, ze tu zasady gatunku to wogole abstrakcja :-))

Powojnik Jackmanna jest, o ile pamietam, mieszancem "prostym" (tj. jego
rodzice nie byli mieszancami). Po mimo to u niego tez wystepuje zmienna
liczba platkow.

> [...] a taki np.
> ziarnoplon ma z definicji liczbe platkow od 8 do 12...

A ile platkow ma stokrotka? ;)

Ponadto widzialem pare niecierpkow himalajskich z jednym liscieniem.
Przyjrzawszy sie im blizej okazalo sie, ze ich liscienie sie zrosly.

Pozdrawiam,
Bpjea

Re: Magnolia - jakie wymagania
Re: Magnolia - jakie wymagania