prośba o przepis na chłodnik

1. Data: 2001-05-18 09:21:08

Temat: prośba o przepis na chłodnik
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

szanowni Grupowicze- proszę o przepis na chłodnik. Nigdy jeszcze nie robiłam
pozdrawiam
kachna

1. Data: 2001-05-18 10:11:31

Temat: Re: prośba o przepis na chłodnik
Od: "Eponina" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasiek" <k...@w...ps.pl> napisał

> szanowni Grupowicze- proszę o przepis na chłodnik. Nigdy
jeszcze nie robiłam

Kilka dni temu wykonałam sobie chłodniczek Małgorzaty Musierowicz
:-) Przepis pochodzi z jej książki "Całuski pani Darling"
przeznaczonej dla dzieci, więc przepisy są proste, łatwe a
chłodniczek pyszniasty.
I tak:
pomidory (około pół kilo) sparzyć, obrać ze skóry, zmiksować (ja
użyłam ręcznego Multi Miksera),
wymieszać je z litrem maślanki,
dwa duże ogórki pokroić w kostke, wrzucić do maślanki z
pomidorami,
dorzucic posiekany szczypiorek i koperek (po pęczku, nie
żałować),
posolić, schłodzić z godzinkę, wcinać ze świeżym razowcem :-)
Ja dołożyłam jeszcze pół pęczka rzodkiewek pokrojonych w
plasterki.
Bardzo to jest kolorowe, pyszne, orzeźwiające i zdrowe :-)

smacznego

Monika

1. Data: 2001-05-18 10:17:14

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kasiek <k...@w...ps.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9e2ln7$2sg$...@z...man.szczecin.pl...
> szanowni Grupowicze- proszę o przepis na chłodnik. Nigdy jeszcze nie
robiłam
Mniam, mniam...
Schłodzone mocno: szklanka śmietany i soku z ogórków kiszonych, pół l
mleka kwaśnego, ogórek świeży [ok. 15/20 dkg], tyle samo botwiny najlepiej
z małymi buraczkami, 2-3 jajka, trochę szczawiu.
Obgotuj szczaw i botwinę, pokrój to i ogórek i ugotowane jajka, wrzuć do
wymienionych płynów, dopraw solą i dodaj szczypior i koperek, wymieszaj
jak za ciepłe to jeszcze ochłodzić i smacznego.
pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2001-05-19 22:52:15

Od: "Quefear" <Q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9e2sku$6kv$...@s...icm.edu.pl...
> [...]
> wymienionych płynów, dopraw solą i dodaj szczypior i koperek, wymieszaj
> jak za ciepłe to jeszcze ochłodzić i smacznego.

Witam wszystkich jestem tu po raz pierwszy, ale jeśli pozwolicie.
troszkę zmodyfikuję ten przepis (inny wariant):
bez śmietany, szczawiu i soku z ogórków, za to zrzodkiewką i wkrojoną
podsmażoną piersią z kurczaka lub cielęciną
Na lato jak znalazł zamiast całego obiadu

Pozdrawiam

Quef

1. Data: 2001-05-21 11:25:08

Od: "ulla" <U...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

kasiek napisał(a) w wiadomości: <9e2ln7$2sg$1@zeus.man.szczecin.pl>...
>szanowni Grupowicze- proszę o przepis na chłodnik. Nigdy jeszcze nie
robiłam
>pozdrawiam
>kachna

Mój chłodnik jest jeszcze inny :
2 litry kefiru lub maślanki / mocno schłodzone/
botwinka
ogórki świeże 2 sztuki po ok. 20 cm każdy
pęczek rzodkiewek
pęczek koperku
pęczek szczypiorku
4 jaja na twardo
filiżanka koncentratu buraczanego.
Botwinkę drobno pokrojoną gotuje w ok. 1 l. wody
przez jakieś 10-15 min razem z koncentratem. Potem schładzam.
Następnie wlewam kefir. Przyprawiam do smaku solą, kwaskiem, cukrem.
Ogórki i rzodkiewkę ścieram na tarce w drobne paseczki.
koperek i szczypior siekam, takoż jajka.
Potem mieszam to wszystko razem i zostaje on pożarty w 10 minut przez całą
moja żarłoczna rodzinkę.
smacznego.
ula.

reminescencje poszparagowe :)
Goracy stol
poszukiwany cider(jablecznik)
PuszKKKa 2.0 - oczekuje na propozycje (długie)
Re: Oferta wspolpracy dla tworcow prywatnych stron tematycznych