proste pytanie hydrauliczne

1. Data: 2005-12-05 15:48:11

Temat: proste pytanie hydrauliczne
Od: "horac" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chcę podłączyć zlew w kuchni.
W ścianie są dwie zaślepione rurki z wodą i odpływ.
Kupiłem zaworki, taśme teflonową, zlew baterie i syfon z rurkami.
Moje pytanie dotyczy wykręcenia zaślepek i wkręcenia w ich miejsce zaworków.
Czy prócz konieczności zakręcenia gł. zaworu wody są jeszcze jakieś ważne
rzeczy, o których trzeba wiedzieć?
Jak izoluje się te zaworki teflonem? ile sie go daje?
A może lepiej wezwać fachowca?

Dziękuję
Pozdrawiam

Przemek

2. Data: 2005-12-05 21:49:44

Temat: Re: proste pytanie hydrauliczne
Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "horac" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Chcę podłączyć zlew w kuchni.
Nooo... Ambitne zadanie :))
> W ścianie są dwie zaślepione rurki z wodą i odpływ.
Tak ma być.
> Kupiłem zaworki, taśme teflonową, zlew baterie i syfon z rurkami.
Zaworki niepotrzebne, ile razy będziesz odkręcał baterię?
> [...]
> zaworków.
> Czy prócz konieczności zakręcenia gł. zaworu wody są jeszcze jakieś
Otworzyć pozostałe krany w domu, żeby zeszła woda. Przygotować miskę i
szmaty bo na pewno coś poleci :). Odkręcać z czuciem bo rurka może się
odkręcać w innym miejscu albo odpadnie kawałek ściany :) (autentyczne). Po
wykręceniu oczyścić gwint.
> Jak izoluje się te zaworki teflonem? ile sie go daje?
Nawijasz w kierunku przeciwnym, tak aby przy wkręcaniu zaworu NIE było
"pod włos". Ile? To na wyczucie, przy dokręcaniu musi stawić opór gdzieś
przy 4/5 długości gwintu (6-10? zwojów). Jak dasz za dużo i mocno
dociągniesz potrafi rozerwać kolanko. Osobiście to przeprosiłem się z
konopiami :). Jak będiesz otwierał wodę to ktoś musi patrzeć i krzyczeć
jak będą przecieki (za pierwszym razem będą:)).
> A może lepiej wezwać fachowca?
Zawsze możesz wezwać potem, będzie miał ubaw :). Robota nie jest trudna.

> Dziękuję
> Pozdrawiam
>
> Przemek

Pozdrawiam
Wojtek
ps. nie jestem hydraulikiem, ale zrobiłem kilka takich robót i nie było
problemów.

3. Data: 2005-12-06 06:49:31

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

wowa napisał(a):

> Osobiście to przeprosiłem się z konopiami :).

Witaj w klubie :)

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

4. Data: 2005-12-06 12:23:04

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

I ja, nie ma to jak dobre konopie i prawdziwy pokost :-))
Dla tych, co pierwszy raz: przy uszczelnianiu na konopie zwykle mozesz 'cofnąć'
wkrecanie o jakąś cześć obrotu, przy
teflonie niemal zawsze po cofnięciu będzie ciekło...
JaC

5. Data: 2005-12-06 15:20:40

Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaworki niepotrzebne, ile razy będziesz odkręcał baterię?

Jezeli bateria jest (ma byc) na gietkich wezykach - to przed wezykami
baaardzo polecam zaworki zamontowac. W przeciwnym wypadku to najczesciej
zbedne.

Pozdrrr... Reksio

6. Data: 2005-12-08 07:14:05

Od: "zch28" <z...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja to miałem pecha bo woda pomimo zakręcenia zaworów w piwnicy (niby w miarę
nowe kulowe zawory) woda dalej cały czas troche leciała :-( Blok 10 piętrowy.
Jak ja teraz będę remontować łązienkę :-(

zch

7. Data: 2005-12-08 18:22:16

Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zch28" <z...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nowe kulowe zawory) woda dalej cały czas troche leciała :-( Blok 10
> piętrowy.
> Jak ja teraz będę remontować łązienkę :-(

Zakręciłeś cały blok? :) Nie ma zaworu na mieszkanie?
Odkręcić baterie, szybko zaślepić korkami i po kłopocie.
Wojtek

8. Data: 2005-12-09 12:54:24

Od: "horac" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za rady.

Biorę się do dzieła!
Może zrobię sobie przy tym fotkę i umieszczą mnie na plakacie zachęcającym
Francuzki do zwiedzenia Polski:-)

Pozdrawiam

Przemek

" 666" <j...@i...pl> wrote in message
> [...]
'cofnąć' wkrecanie o jakąś cześć obrotu, przy
> teflonie niemal zawsze po cofnięciu będzie ciekło...

okap ELECTROLUX EFT 635 ix
Jaka antena TV pod warszawą ?
Poddasze
naprawa rolety zewnetrznej, gdzie (Poznan)
Kilka pytań - zagadka do elektryków