prosze wytlumaczcie mi jak spalany jest tluszcz...

1. Data: 2010-09-30 07:15:33

Temat: prosze wytlumaczcie mi jak spalany jest tluszcz...
Od: "Netman" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Załóżmy teoretycznie, że człowiek wogóle się nie poci.
Przed wejściem na rowerek stacjonarny zawodnik waży się. Waga wskazuje 90
kg. Zawodnik trenuje 2 godziny w umiarkowanym tempie. Schodzi z roweru i
waży się.

Czy w takim przypadku zawodnik będzie ważył tyle samo po 2-godzinnym
treningu?
Jak jest spalany tłuszcz przy umiarkowanej jeździe to jest on przekształcany
na energię, tylko ja nie mogę zrozumieć co to jest energia z punktu widzenia
człowieka. Przecież tłuszcz ma swoją wagę, więc jak jest zamieniany na
energię to energia musi też mieć swoją wagę, taką samą jak tłuszcz, tak?
Jeśli np. mamy 1 kg mięsa, którego przepuszczamy przez maszynkę do mielenia
to mięso, które wychodzi z maszynki jest objętościowo takie samo tylko jest
"pofalowane", ale suma sumarum to to samo. Jeśli tłuszcz jest przekształcany
na energię to energia musi mieć tę samą objętość co tłuszcz, tak? Nic w
przyrodzie, przecież nie ginie samo.

Proszę wyjaśnijcie mi to, bo jakoś nie daje mi to spokoju
Pozdrawiam
Netm

2. Data: 2010-09-30 17:58:03

Od: "Manio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W bardzo duzym skrocie z tluszczu powstaje m.in. energia cieplna i dwutlenek
wegla który wydychasz oraz toksyny które wydalasz.

Jak spalisz deske, ktora wazy kilogram to popiolu nie zostaje kilogram.

3. Data: 2010-10-03 20:00:42

Od: "netman" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Manio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
>W bardzo duzym skrocie z tluszczu powstaje m.in. energia cieplna i
>dwutlenek wegla który wydychasz oraz toksyny które wydalasz.
>

> Jak spalisz deske, ktora wazy kilogram to popiolu nie zostaje kilogram.

Ok. Dzięki za wytłumaczenie. Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy jeśli przepływam na basenie dwie długości basenu bez przerw i widząc
na pulsometrze, ze tetno skoczylo mi do 152 bpm robie sobie przerwe
(zaraz po przeplynieciu tych dwoch dlugosci basenu), spalam nadal tluszcz
mimo
tego, ze mam odpoczynek i sie nie ruszam?
Rozumiem, ze powinienem spalac, bo tętno jest na tyle wysokie, ze
pewnie spalam - prosze potwierdzcie mi czy mam racje.

Pozdr
Netm.

4. Data: 2010-10-04 09:36:20

Od: "Manio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "netman" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Rozumiem, ze powinienem spalac, bo tętno jest na tyle wysokie, ze
> pewnie spalam - prosze potwierdzcie mi czy mam racje.

Przez całą dobę w organizmie zachodzą procesy przemiany materii nawet jak
oglądasz telewizję czy śpisz. Jeśli nie dostarczysz w pożywieniu ilości
energii jaką organizm potrzebuje to organizm sięga do zapasów zgromadzonych
w tkance tłuszczowej itp.

Poprzez trening zwiększasz zapotrzebowanie organizmu na energię. Przy
odpowiedniej intensywności treningu zachodzą procesy w których spalanie
tłuszczu jest najbardziej efektywne. Jest to po ok 30min treningu jak
wyczerpią się zapasy glikogenu. Jeśli robisz przerwę to te procesy nie
zatrzymują się nagle w momencie gdy dopływasz do brzegu basenu. Po pewnym
czasie jak tętno spadnie do poziomu spoczynku procesy spalania tłuszczu
znacznie zwalniają. Jeśli trening jest zbyt intensywny to organizm może nie
nadążać z pozyskaniem energii z tłuszczu i może zacząć spalać mięśnie.

jaka czekolada dla odchudzajacych?
czy kaloria rowna jest kalorii?
kalorie - kukurydza, ale...
Golden - szczenięta rodowodowe