protest przeciwko NFZ

91. Data: 2006-02-27 22:54:33

Temat: Re: protest przeciwko NFZ
Od: "lek. Arek" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczerze - wole jak pacjent wie cos o swojej chorobie. Milo sie z
takim rozmawia a i leczenie przebiega sprawniej. Najgorsi sa Ci
pacjenci, którzy spodziewaja sie spektakularnych efektów po 2
godzinach leczenia. Takie rzeczy zdarzaja sie tylko w bajkach.
Pacjent uswiadomiony to dla lekarza partner. Pacjent nieuswiadomiony
czasami jest zagrozeniem zycia dla siebie ale takze dla lekarza
(vide wydarzenia nie pamietam skad ale zostal tam pobity lekarz
przez pacjenta - nota bene chodzilo o zupelnie cos innego ale liczy
sie efekt koncowy.

--
lek. Arek
(Primum - non nocere !!!)

92. Data: 2006-02-28 06:00:25

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Feb 2006 22:40:51 +0100, Adam wrote:

> Jestem jednak ciekaw Waszego zdania, lekarze - wolicie "uświadomionego"
> pacjenta, czy kogoś, kto dowiedział się, że ma nerki, dopiero wtedy, gdy
> go rozbolały?

Pacjent który wie jest lepszy, bo jest mniej awanturujący się:)

Najtrudniej jest z pacjentem który nie wie i nie da sobie wytłumaczyć, a
wbrew pozorom nie jest to rzadka sytuacja.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

93. Data: 2006-02-28 06:27:43

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem jednak ciekaw Waszego zdania, lekarze - wolicie "uświadomionego"
> pacjenta, czy kogoś, kto dowiedział się, że ma nerki, dopiero wtedy, gdy
> go rozbolały?

Jasne, że lepszy jest uświadomiony - byle nie przez starszą panią ze
sklepowej kolejki. Taka poradnikowo-babcina wiedza to jakaś potworna zaraza.
A tego jest na prawdę dużo. I nie chodzi mi o wiedzę fragmentaryczną, tylko
o złą i wyrwaną z kontekstu. Naturalnie większość daje się wyprowadzić z
błędu, ale zdarzają się jednostki oporne.
Z drugiej strony bez przygotowania medycznego trudno o właściwą
interpretację wiedzy zawartej w artykułach, czy książkach pisanych na
potrzeby lekarzy. Wydaje mi się, że obowiązek uświadomienia pacjenta co do
jego choroby i ew. wskazania dodatkowych źródeł powinien spoczywać na
lekarzu.

94. Data: 2006-02-28 09:07:25

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Śmiem twierdzić, że człowiek bez odpowiedniego przygotowania (AM) nie jest
> w stanie ocenić co jest dla niego dobre, a co nie.
To się w głowie nie mieści jak jesteś zarozumiały.

95. Data: 2006-02-28 13:25:39

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

stokrotka napisał(a):
> To się w głowie nie mieści jak jesteś zarozumiały.

A jak ci sie samochód zepsuje, to mówisz, co ma robić, czy pytasz się o
możliwości rozwiązania problemu i akceptujesz lub ni którąś z propozycji???

--
_ _ _ _
|_| |_| \ / |_ | \ / | |

96. Data: 2006-02-28 13:44:35

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Podobnie, jak jestem całym sercem za tym, żeby typowy polski
> roszczeniowy pacjent zmierzył się ze służbą zdrowia choćby w Anglii czy
> Niemczech.

Ja raczej nie jestem z tych "roszczeniowych"... ale ciesze sie, ze
korzystam ze niemieckiej sluzby zdrowia. Zyczylabym sobie, zeby ta
polska prezentowala choc w polowie podobny poziom.

D.

97. Data: 2006-02-28 19:29:13

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak ci sie samochód zepsuje, to mówisz, co ma robić, czy pytasz się o
> możliwości rozwiązania problemu i akceptujesz lub ni którąś z propozycji???

Nie życzę sobie by ktokolwiek mnie-człowieka porównywał do samochodu.

Samochod nie ma świadomości, więc nie może wiedzieć co dla niego dobre,
ale jeśli chodzi o zepsuty samochód, to najpierw patrzę na kontrolki,
i zwykle jednak samochód powie, co ma zepsute.

98. Data: 2006-02-28 21:52:55

Od: "lek. Arek" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

stokrotka napisał(a):

> Samochod nie ma świadomości, więc nie może wiedzieć co dla niego dobre,
> ale jeśli chodzi o zepsuty samochód, to najpierw patrzę na kontrolki,
> i zwykle jednak samochód powie, co ma zepsute.

Filozofka :) Niezla masz fure - jezdzi i w dodaku gada. Suuuper. A jak
pojda panewki albo walnie wal to tez powie. I jak ma malo paliwa to tez
prosi. I masz jeszcze mlodego technika w domu i sama naprawiasz
wszystko a jak nie dziala to uzywasz wiekszego mlotka :) To zoperuj
sobie wyrostek, albo wymien zastawke, albo zrob sobie wklocie cenralne,
albo ...

--
lek. Arek
(Primum - non nocere !!!)

99. Data: 2006-03-01 09:21:44

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 28 Feb 2006 14:44:35 +0100, Dunia wrote:

> Ja raczej nie jestem z tych "roszczeniowych"... ale ciesze sie, ze
> korzystam ze niemieckiej sluzby zdrowia. Zyczylabym sobie, zeby ta
> polska prezentowala choc w polowie podobny poziom.

To napisz jaki jest czas oczekiwani na wizytę u specjalisty, na rutynowe
badania diagnostyczne i inne takie.

W UK nikogo nie dziwią półroczne terminy wizyty u kardiologa na
przykład, a na planowe badanie MRI głowy czka się średnio pół roku.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

100. Data: 2006-03-07 17:01:11

Od: VAD <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek napisał(a):
> [...]
> W UK nikogo nie dziwią półroczne terminy wizyty u kardiologa na
> przykład, a na planowe badanie MRI głowy czka się średnio pół roku.
Witam
na wizytę u specjalisty czeka się w UK nawet i pół roku. Chyba , że
idzie się na umówioną prywatną (i drogo opłacaną) wizytę.Słusznie
wychodzi się z założenia , że od leczenia przypadków nagłych ,
zagrażających życiu lub natychmiastowemu nagłemu pogorszeniu stanu
zdrowia są szpitale.Decyzję o trybie postępowania podejmuje lekarz
rodzinny. Rzecz przedstawiam oczywiście w dużym uproszczeniu na
podstawie relacji kolegów lekarzy , którzy tam są. Polska jest krajem
gdzie postawy roszczeniowe (chcę do okulisty - bo mi się należy lub
"pani Doktór , pani da skierowanie do chrurga bo mnie się tu oo..
krostka zrobiła) są mocno zakorzenione w mentalności pacjentów.
Mówiąc szczerze , nie do końca jest to wina samych pacjentów , ale to
już jest temat-rzeka.
pozdr.vad

Wybielanie zebów
wyniki sekcji zwlok - pomocy
Ptasia grypa - szanse zejścia w razie zarażenia
Ciśnieniomierz AEG 4907
Żółty tydzień