przeciw zalewowi chamstwa

81. Data: 2005-02-18 21:56:50

Temat: RE: przeciw zalewowi chamstwa - długie okropnie
Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [mailto:o...@n...pl]On Behalf Of JerzyN

> Dyplomata?
> ;-)
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Jerzy, wyciagasz mnie na zwierzenia i chcesz znać moja opinię, jestem
użytkownikiem pl.rec.ogrody od dawna i niech tak pozostanie. Nie
interesują mnie animozje poszczególnych członków grupy, bedę rozmawiał z
każdym jesli ma coś sensownego do przekazania ze swojej wiedzy dotyczącej
ogrodów. Nauczony jestem doświadczeniem właśnie z tej grupy, kiedyś ujołem
się za pewną osobą na tej grupie i jak sie skończyło to Wszyscy starsi
grupowicze doskonale pamiętają. Od tej pory postanowiłem że nie bedę
ulegał żadnym wpływom i sugestiom dotyczacym jakichkolwiek sporów, niech
każdy rozwiazuje we własnym zakresie.
Pozdrawiam, Bogusław

82. Data: 2005-02-18 22:07:27

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of skryba ogrodowy

> Dziękuję Bogusławie za pozdrowienia. Niecierpliwie oczekuję na
> tegoroczne
> fotki z Twego ogrodu.
>
> Pozdrawiam pogodnie
> skryba

Ja tez oczekuję kiedy w końcu coś zacznę focić, myślę że jeszcze około 2
tygodni trzeba poczekać na przebisniegi i ranniki.
:-) Bogusław

83. Data: 2005-02-18 23:01:18

Temat: Re: przeciw zalewowi chamstwa
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cv52ib$2o3$1@atlantis.news.tpi.pl Jagoda
<b...@g...pl> napisał(a):

> Proponuję zatem , jak tylko zejdą śniegi i słonko wyżej poświeci,
> zwołać spotkanie na Woli Jagodowej. I nie jakieś tam "frakcyjne",
> tylko jak to drzewiej bywało - spotkanie ogrodników hobbystów (:-).
> Wola jest do Waszej dyspozycji.

Hejka. Chciałbym Ci, Jagodo serdecznie podziekować za zaproszenie. :-)
Mam nadzieję, że będzie co najmniej tak sympatycznie, jak w zeszłym roku.
Ponieważ wcześniej z propozycją wiosennego spotkania frakcji wschodniej
wystąpiła Zielka, to myślę, że trzeba uzgodnić terminy obu spotkań, żeby nie
kolidowały ze sobą.
Pozdrawiam akcesyjnie Ja...cki

84. Data: 2005-02-18 23:20:08

Temat: Zajace (bylo: przeciw zalewowi chamstwa)
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

j...@a...com wrote:

> Zajace poobgryzaly mi kilka malych drzewek czy jest szansa ze
> uszkodzona kora sie jakosc zablizni czy tez lepiej jest wyrwac je i
> posadzic wczesna wiosna na ich miejsce nowe?

Ja bym liczyl na to, ze sie zablizni. A na przysszla zime dobrze
co mniejsze drzewka ogrodzic "chicken fence"; ja tez mam ten problem
i tak robie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

85. Data: 2005-02-18 23:31:51

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski wrote:

> [...]
> każdym jesli ma coś sensownego do przekazania ze swojej wiedzy dotyczącej

Tak, to jest chyba lepsza metoda. Bojkotowac nie osoby, ale wypowiedzi.
Jesli ktos zaczepia, pisze nieprzyjemnie lub wprost chamsko - nie odpowiadac
na zaczepke. Jesli ta sama osoba pisze o ogrodach (czy o grupie, czy o czyms
neutralnym), w zasadzie nie ma powodu nie odpowiadac. To powinno dzialac
znacznie lepiej.

Pozdrowienia,
Michal

86. Data: 2005-02-18 23:37:48

Temat: Re: Zajace (bylo: przeciw zalewowi chamstwa)
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Ja bym liczyl na to, ze sie zablizni.
:))))
jezeli ubytki kory sa znaczne
ale pod obgryzieniem i nad miejscem zaszczepienia
zostaly jakies zdrowe oczka
to ja przycialbym te sadzonki na obgryzieniu
i wyprowadzil nowy przewodnik
:)

z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

87. Data: 2005-02-19 09:48:49

Temat: Odp: przeciw zalewowi nudy
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz:

Marta:

> Niejako do tablicy mnie wezwałeś... Cóż, mówiłam o tym jakiś czas temu,
> mówiła Ewa, Basia, Kasia, może nie tak ładnie i mocno jak Ty, ale wiele
> osób stale piszących na tę grupę uznało, że problemu nie ma. Ba, nawet
ktoś
> użył słowa "histeria".

No to i ja trochę dorzucę...
Bywam tu od 98, niemal od początku - choć ostatnio baaardzo rzadko.
Zawsze byłem zwolennikiem dyskusji, nawet jeśli max ostrych, dlatego nie
uważam, aby problemem były grubsze słowa, czy inne wypsnięcia typu błędy
ort. Tadka ceniłem za szczerość i cenił będę, bo szczerość i emocje to
podstawa dyskusji. (choć sam/osobiście się pilnuję, aby nic
obraźliwego/błędnego mi się nie wypsnęło). A wyznaczanie "pokuty", czy
represje za jakiekolwiek wypsnięcia jest dla mnie nie do przyjęcia.

Problemem wg mnie jest to, że grupa dyskusyjna przeszła ewolucję w czaterię
pospolitą.
Pisze się/czyta się wiele i o niczym - (nie mówiąc już o trollowatych
BombMailerach typu boletusy, czy inne skryby), i ta właśnie nudna pustka
powoduje chyba odejście starych klimaciarzy, no bo jaki klimat można tworzyć
w półsłówkach i uśmieszkach? Ile zabawnych ripost może przypadać na jeden
temat?

I dziwi mnie, że tolerowana jest pustka vulgaris, a nie tolerowane są
przypadki wypsnięć (o których wyżej).

Chyba jedynym sposobem na zmianę sytuacji jest powołanie czatu ogrodowego,
gdzie teoretycznie każdy mógłby w czasie realnym załatwić sprawy
interesujące mniej niż 3 osoby, czyli prywatne...
(typu prywatne animozje, czy też "ciekawy" komentarz ad hoc, albo pokazanie
komuś, że zna się ortografię).

To jedyne wyjście wg mnie, aby grupa pl.rec.ogrody nie umarła z nudów.

Pozdrawiam
p...@r...pl

88. Data: 2005-02-19 09:52:56

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wystąpiła Zielka, to myślę, że trzeba uzgodnić terminy obu spotkań, żeby nie

Jestem wolna i dostosuję się do każdego terminu pasującego innym ogrodnikom.
Chciałabym aby domek w ogrodzie nie był zajęty w tym okresie, konieczne byłyby
wcześniejsze ustalenia [1 tydzień wystarczy] :)))
Pozdrawiam, Krystyna

89. Data: 2005-02-19 10:48:47

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@t...net.pl>
> Jerzy, wyciagasz mnie na zwierzenia i chcesz znać moja opinię, [...]

Tak, bo uważam cię za pewien autorytet i już sama twoja [i starszyzny]
obecność zmienia klimat na tej grupie.
Nieobecność powoduje iż "zły pieniądz wypiera dobry".
Popieram [od dziś] bojkot złośliwych i niewybrednych wypowiedzi.
--
Pozdrawiam, Jerzy

90. Data: 2005-02-19 11:03:30

Temat: Re: Odp: przeciw zalewowi nudy
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

I zapewne dlatego napisałeś co poniżej:

> Zawsze byłem zwolennikiem dyskusji, nawet jeśli max ostrych, dlatego nie
> uważam, aby problemem były grubsze słowa, czy inne wypsnięcia typu błędy
> ort.

Wszystko ok Piotrze, ale niech dyskusja nawet ostra dotyczy meritum, a nie
poboczy czy analiz w stylu domorosłego psychologa i obrażania po to tylko
by obrażać, bo akurat danej osoby się nie lubi.

Ja nie będę pod postami niektórych osób pisywać, bo mam prawie pewność, że
odpowiedź będzie obraźliwa i będzie dotyczyła nie tematu, a jednego zdania
czy słowa, które gdzieś mi się tam wymksnęło na końcu.

Natomiast rozumiem, że niektóre dygresje osobiste są nieuniknione zwłaszcza
w sytuacji gdy się kogoś zna i lubi. Mam poszukać w archiwum:D??
Niby kij ma zawsze dwa końce... Dlatego już od dłuzszego czasu dyskusji z
niektórymi ososobami unikam.

Co do dwóch rzeczy masz rację: wytykanie błedów i literówek jest
małostkowe, a nuda na grupie zniechęca do jej subskrybcji.

Pozdrawiam

Marta

Z checia kupie nasiona Stapeli...
Re:Co już posiali?cie?