przeczyszczanie grzejników.

1. Data: 2002-12-18 09:19:43

Temat: przeczyszczanie grzejników.
Od: "Aldona" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CZy ktos z Was miał podobny problem z grzejnikami? Dokładnie chodzi o to ,że
grzeją od połowy w górę ,nie są zapowietrzone , w obiegu znajduje sie syf
niczym muł i osiadł sobie na grzejnikach i w rurach . Musimy teraz cała
instalację przeczyścić , w tym grzejniki . Wiadomo, zrobi to fachowiec . Ale
chodzi o to czemu tak szybko nastąpila taka reakcja?
Ogrzewanie gazowe mamy 3 lata .
Pozdrawiam
Aldona.

1. Data: 2002-12-18 15:29:30

Temat: Re: przeczyszczanie grzejników.
Od: "Serwiz" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aldona" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
> [...]
Ale
> chodzi o to czemu tak szybko nastąpila taka reakcja?
Jaki muł ??? Za słaby przepły wody w grzejniku powoduje takie objawy.
Odpowiednia regulacja obiegu powinna usunąć niedogodność (regulacja
wydajności pompy, odpowiednie ustawienie zaworów na grzejnikach a dokładniej
to korekta kryzowania). Bardzo ciekawa teoria z mułem w zamkniętym układzie
grzewczym po 3 letniej eksploatacji.

Serwiz

1. Data: 2002-12-18 16:25:53

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Serwiz" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
dokładniej
> to korekta kryzowania). Bardzo ciekawa teoria z mułem w zamkniętym

U mnie tez jest zamkniety przeplyw - roczna eksploatacja. W okresie
grzewczym co 2 miesiace musze rozkrecic sitko filtrujace przy rozdzielaczu
ciepla i wyczyscic bo osadza sie na nim mul i utrudnia przeplyw. Gdyby nie
sitko - mul osadzalby sie w kaloryferach. Tak wiec powyzsza teoria sprawdza
sie w praktyce :-))

Zaslav

1. Data: 2002-12-19 07:27:39

Od: "Aldona" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciepla i wyczyscic bo osadza sie na nim mul i utrudnia przeplyw. Gdyby nie
> sitko - mul osadzalby sie w kaloryferach. Tak wiec powyzsza teoria

Jakie sitko?
A czy ma znaczenie jaka woda jest w obiegu? Tzn. twarda , miękka?
Aldona

1. Data: 2002-12-19 09:12:56

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> sprawdza
>
> Jakie sitko?

Przy rozdzielaczu ciepla mam takie "cos" z zamontowanym filtrem w postaci
metalowego sitka. Na tym sitku osiada muł
> A czy ma znaczenie jaka woda jest w obiegu? Tzn. twarda , miękka?

Pojecia nie mam

Mariusz

1. Data: 2002-12-19 15:54:50

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mul ? Cholera co wy rosliny chodujecie w grzejnikach ?
:))))
Pzdr

1. Data: 2002-12-20 10:15:50

Od: "Janusz" <w...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak twarda to bedzie sie osadzal kamien, spotkalem sie z praktyka , ze do
grzejnikow convectora instalator zalecal wode destylowna ( z tym ze wowczas
objetosc ukladu ma ok 50 litrow wody)
:))janusz

1. Data: 2002-12-20 17:35:30

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> instalację przeczyścić , w tym grzejniki . Wiadomo, zrobi to fachowiec . Ale
> chodzi o to czemu tak szybko nastąpila taka reakcja?

Do niedawna miałem taki problem.Wyczyściliśmy filtry w rurach CO i już
po 15-tu minutach sytuacja zmieniła się radykalnie.

1. Data: 2002-12-20 17:42:18

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> instalację przeczyścić , w tym grzejniki . Wiadomo, zrobi to fachowiec . Ale
> chodzi o to czemu tak szybko nastąpila taka reakcja?

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt

Lucek

1. Data: 2002-12-20 20:12:08

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz" <w...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
> jak twarda to bedzie sie osadzal kamien, spotkalem sie z praktyka , ze do
> grzejnikow convectora instalator zalecal wode destylowna ( z tym ze
wowczas
> objetosc ukladu ma ok 50 litrow wody)

Kamien i osady pokorodowe z rur to ok ale zeby zaraz mul ? Mul jest
pochodzenia organicznego. Gnijace roslinki itp :)))))))

Oczyszczacz powietrza
Zmywarka 45
<<< OSTATNIE MIESZKANIA >>>
trilobite - automatyczny odkurzacz - jakie odczucia, jakie alternatywy?
Zatyczka (kratka) do wywietrznika - jak najszczelniejsza!?