przemeldowanie a US

1. Data: 2003-02-01 20:47:20

Temat: przemeldowanie a US
Od: Wozik <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

czy zmieniając miejsce zamieszkania - przemeldowując się - mam
obowiązek zgłaszania tego w US?

I drugie: czy meldując się w nowym miejscu muszę wymeldować się w
poprzednim zgłaszając się do urzędu w poprzednim miejscu osobiście?

--
w...@s...pl
tHe sTaGe diVInG cLUb

1. Data: 2003-02-02 00:15:16

Temat: Re: przemeldowanie a US
Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 1 Feb 2003 20:47:20 +0000 (UTC) I had a dream that Wozik <w...@s...pl>
wrote:
>czy zmieniając miejsce zamieszkania - przemeldowując się - mam
>obowiązek zgłaszania tego w US?

Masz obowiązek, ale jednocześnie UM wysyła pismo do US, tylko że akurat
w moim przypadku to pismo nie doszło i US nic nie wiedział o moim
przemeldowaniu i miałem przez to parę problemów.

>I drugie: czy meldując się w nowym miejscu muszę wymeldować się w
>poprzednim zgłaszając się do urzędu w poprzednim miejscu osobiście?

Nie wiem, czy osobiście, ale musisz się wymeldować.

--
Grzegorz Janoszka
www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

1. Data: 2003-02-02 09:32:51

Od: "Robert K.\(Beer\)" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wozik" <w...@s...pl> napisał:

> czy zmieniając miejsce zamieszkania - przemeldowując się - mam
> obowiązek zgłaszania tego w US?

Tak. Nie pamiętam ile czasu na to masz, ale obowiązek jest.
Są formularze NIP-3 do zgłaszania takich zmian.

> I drugie: czy meldując się w nowym miejscu muszę wymeldować się w
> poprzednim zgłaszając się do urzędu w poprzednim miejscu osobiście?

Chyba się nie zameldujesz, nie mając świstka potwierdzającego wymeldowanie.
Czyli: możesz nie być zameldowany NIGDZIE ale nie możesz być zameldowany
w dwóch miejscach.
I trzeba być osobiście przy wymeldowaniu bo się podpisuje jakiś dokument.

1. Data: 2003-02-02 16:23:16

Od: "Agnieszka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Musisz sie wymeldowac aby sie zameldować. Inaczej cie nie zameldują.
US nalezy powiadomić w ciągu 3 dni od dnia zameldowania. Przepis ten nie
jest rygorystycznie przestrzegany ale jest. No i oczywiscie musisz zgłośic
to w załadzie pracy , w banu i wielu innych miejscach gdzie maja podany
stary adres.
AP

1. Data: 2003-02-02 19:51:56

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak. Nie pamiętam ile czasu na to masz, ale obowiązek jest.
> Są formularze NIP-3 do zgłaszania takich zmian.

Jeśli nie prowadzi się działalności gospodarczej to NIP-3 składa się
wraz z najbliższym rozliczeniem rocznym. Reguluje to ustawa o ewidencji
i identyfikacji podatników.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-02-03 06:12:36

Od: "Robert K.\(Beer\)" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech Ściesiński" napisał:

> Jeśli nie prowadzi się działalności gospodarczej to NIP-3 składa się
> wraz z najbliższym rozliczeniem rocznym. Reguluje to ustawa o ewidencji
> i identyfikacji podatników.

Witam
Na 100% ?
Ja nie prowadzę działalności a składałem w zeszłym roku dwa razy NIP-3 :-)

1. Data: 2003-02-03 06:48:52

Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Na 100% ?
> Ja nie prowadzę działalności a składałem w zeszłym roku dwa razy NIP-3 :-)

Nie ma zakazu.

Karol

1. Data: 2003-02-03 07:37:56

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Reguluje to ustawa o ewidencji
> i identyfikacji podatników.

A w tej ustawie przeczytamy

Art. 9. 1. Podatnicy mają obowiązek aktualizowania danych objętych
zgłoszeniem identyfikacyjnym przez dokonanie zgłoszenia aktualizacyjnego
we właściwym urzędzie skarbowym określonym w art. 4:

1) wymienieni w art. 6 ust. 1 - nie później niż w terminie 14 dni od
dnia, w którym nastąpiła zmiana danych, [podatnicy VAT i akcyzy]

2) wymienieni w art. 6 ust. 2-7 - nie później niż w terminie 30 dni od
dnia, w którym nastąpiła zmiana danych, z zastrzeżeniem ust. 1a,

3) wymienieni w art. 6 ust. 8 - wraz ze złożeniem pierwszej w roku
podatkowym deklaracji podatkowej lub w terminie dokonania pierwszej w
roku podatkowym wpłaty podatku.

Natomiast w Art. 6.1 czytamy

Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którzy samodzielnie
obliczają zaliczki na ten podatek lub samodzielnie opłacają go w formach
zryczałtowanych, dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego nie później niż w
terminie złożenia pierwszej, od dnia wejścia w życie ustawy, deklaracji
dotyczącej tej zaliczki albo dokonania wpłaty zryczałtowanego podatku.

Ustawa została opublikowana w Dz.U.1995.142.702

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

Parkiet - gdzie w Krakowie
Mastercook Elegance
Gdzie znajdę prosty i tani dystrybutor wody?
przekształcenie działki rolnej w budowlaną
wskażnik temperatury