przepisy wódczane z zafermentowanych owoców?

1. Data: 2008-08-01 23:11:54

Temat: przepisy wódczane z zafermentowanych owoców?
Od: darek <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

To mój debiut na tej grupie. Debiutuję również w produkcji alkoholi.

Udało mi się dziś zebrać ok. 2,5 litra leśnych jeżyn.
Przymierzam się właśnie do zrobienia swojej pierwszej nalewki.

Mam w związku z tym pytanie.

Znalazłem dwa sposoby produkcji nalewek:
1. owoce zasypuje cukrem, po pewnym czasie gdy powstanie sok przelewa
sie go, a owoce zalewa sie alkoholem, potem oba wywary sie miesza, a
owoce zjada
2. najpierw zalewa sie owoce alkoholem, zlewa wywar, zasypuje sie owoce
cukrem, sok przelewa do alkoholu.

Który sposób jest lepszy
Ja zdecydowałem się na wariant 2. Nie wiem czy to uzasadnione, ale mam
obawy co do tego, że zasypane cukrem jeżyny źle przefermentują i zmienią
się w ocet. Czy może się ktoś podzielić swoimi doświadczeniami?

I jeszcze pyt dot. nalewek z jeżyn. Znalazłem kilka przepisów
sugerujących dodanie do owoców płatków róży. Jakie róże są najlepsze do
takich rzeczy, czy może być to każda róża?

Darek

2. Data: 2008-08-03 08:31:36

Temat: Re: przepisy wódczane z zafermentowanych owoców?
Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik darek napisał:

> [...]
> obawy co do tego, że zasypane cukrem jeżyny źle przefermentują i zmienią
> się w ocet. Czy może się ktoś podzielić swoimi doświadczeniami?

Robię jeszcze inaczej - cukier w nalewce jest MSZ do niczego
niepotrzebny. Chyba, że ktoś zdecydowanie lubi słodkie. Owoce
zalewam alkoholem ok 70% (wódka i spirytus, istotne żeby wódkę
wlać pierwszą). Do owoców dodaję rodzynki, które zapewnią tę
odrobinę słodyczy, jakiej nalewka potrzebuje. Zostawiam w ciemnym
miejscu na co najmniej 6 tygodni. Po zlaniu dolewam najtańszą brandy
(najczęściej Budafok) i zapominam o produkcie na rok :)
Pozostałe owoce zasypuję cukrem i po 3 tygodniach zlewam taki
"likierek", który niektórzy lubią, a jak nie lubią mogą użyć do
herbaty rozgrzewającej.

> I jeszcze pyt dot. nalewek z jeżyn. Znalazłem kilka przepisów
> sugerujących dodanie do owoców płatków róży. Jakie róże są najlepsze do
> takich rzeczy, czy może być to każda róża?

Owoce na nalewkę powinny mieć wyraźny zapach, którego jeżynom brakuje.
Płatki najlepsze będą z dzikiej róży rosa rugosa.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2008-08-05 21:46:46

Od: darek <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozostałe owoce zasypuję cukrem i po 3 tygodniach zlewam taki
> "likierek", który niektórzy lubią, a jak nie lubią mogą użyć do
> herbaty rozgrzewającej.

Rozumiem, że owego "likierku" nie mieszasz z nalewką - która już nabiera
mocy ?
Ile rodzynek dajesz na 1 litr owoców?

> Owoce na nalewkę powinny mieć wyraźny zapach, którego jeżynom brakuje.
Ja mam leśne jeżyny, które są o wiele bardziej aromatyczne niż ogrodowe.
Pokładam w nich w każdym razie sporą nadzieję, tym bardziej, że nieźle
się pokłułem przy zbieraniu ;-)

> Płatki najlepsze będą z dzikiej róży rosa rugosa.
dzięki

[reklama] Wino, Wina, sklep z winem, wina z całegoświata. www.101win.pl
Do użytkowników ekspresów do kawy ...
Przetwory