przyczyna zakalca?

1. Data: 2001-12-06 12:53:16

Temat: przyczyna zakalca?
Od: "Monika" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Czy przyczyna powstania zakalca może być to, że wyjęłam ciasto z gorącego
piekarnika zamiast zostawić w uchylonym? Ciasto pięknie urosło, ja wyjęłam i
poszłam a jak wróciłam to było oklapnięte a cały środek to jeden wstrętny
zakalec. A miało być pyszne bananowe wg przepisu z tej grupy. Nie wiem co
mnie podkusiło z tym wyjmowaniem, nigdy wcześniej taak nie zrobiłam:(
Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2001-12-06 12:58:31

Temat: Re: przyczyna zakalca?
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <m...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
> zakalec. A miało być pyszne bananowe wg przepisu z tej grupy. Nie wiem co
> mnie podkusiło z tym wyjmowaniem, nigdy wcześniej taak nie zrobiłam:(

A sprawdziłaś patyczkiem, czy suche w środku? Ono się strasznie długo piecze
jak już jest rumiane to trzeba piec i piec... Może po prostu nie
dopiekłaś...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-12-06 13:04:18

Od: "Monika" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9unq13$p04$1@news.onet.pl...
> [...]
piecze
> jak już jest rumiane to trzeba piec i piec... Może po prostu nie

Nie Joasiu, test patyczkowy wypadł pozytywnie. Piekłam jeszcze 15 minut po
tym jak patyczek był suchy. Nie piekłam co prawda 90 minut jak w przepisie,
tylko jakieś 70, ale mój piekarnik nastawiony "na ciasto" wszystkie ciasta
piecze szybciej.
Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2001-12-06 13:08:36

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przepisie,
> tylko jakieś 70, ale mój piekarnik nastawiony "na ciasto" wszystkie ciasta

A na pewno wzięłaś sodę a nie proszek do pieczenia?
Jakiej konsystencji, było to coś, co wkładałaś do formy?
Jakich form co ciasta użyłaś?
Jakiej wielkości były te banany? (bo nawet dla mnie, co to się nie stosuje
nigdy do żadnego przepisu - jest to istotna nieścisłość)

1. Data: 2001-12-06 13:23:09

Od: "Joanna Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska"
> A na pewno wzięłaś sodę a nie proszek do pieczenia?
W przepisie było i jedno i drugie.

> Jakiej konsystencji, było to coś, co wkładałaś do formy?
Bardzo gęste.

> Jakich form co ciasta użyłaś?
Keksówka.

> Jakiej wielkości były te banany? (bo nawet dla mnie, co to się nie stosuje
> nigdy do żadnego przepisu - jest to istotna nieścisłość)
Średnio- duże.

A mi się wydaje że to raczej nie ma znaczenia. Owe ciasto robiłam
cztery razy: dwa pierwsze to były pyyszne zakalce.
Dwa kolejne wyszły piękne, puszyste i w ogóle:-)
Robiłam zawsze tak samo, z dwiema różnicami i teraz będę musiała
powoli kombinować o co chodzi:
zakalec piekłam w temperaturze trochę większej niż podawana i dodawałam
do niego oleju uniwersalnego. Dwa ostatnie robiłam w prodiżu w podanej
temperaturze i zamiast oleju dałam taką samą ilość oliwy z oliwek.
Swoja drogą to ciasto jest takie śmieszne: wkladam białą masę,
a wyciągam ciasto o kolorze kakaowym :-) Wam też wychodzi
takie ciemne, razowe?
Asia Słocka

1. Data: 2001-12-06 13:34:01

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika <m...@a...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> [...]
> tylko jakieś 70, ale mój piekarnik nastawiony "na ciasto" wszystkie ciasta

No to ja czuje sie juz bardzo dziwnie, skoro pieklam moje ciasto bananowe
tylko ok. 45 min., ale w nowym prodizu i wyszlo super.
Naprawde tak bylo - zadnego zakalca, piekny zapach i wspanialy smak.

Moze przyczyna zakalca bylo za szybkie ochlodzenie ciasta?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-06 13:35:35

Od: "Joanna Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla"
> [...]
> Naprawde tak bylo - zadnego zakalca, piekny zapach i wspanialy smak.
> Moze przyczyna zakalca bylo za szybkie ochlodzenie ciasta?

Ja wyciągam od razu na talerz i przykrywam serwetą.
Ale jest faktem, że w moim prodiżu to ciasto wymaga
tych 90 minut, wcześniej w środku jest płynne.
Asia Słocka

1. Data: 2001-12-06 13:38:52

Od: "Nea" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zakalec. A miało być pyszne bananowe wg przepisu z tej grupy. Nie wiem co
> mnie podkusiło z tym wyjmowaniem, nigdy wcześniej taak nie zrobiłam:(

nie martw sie Moniko zakalce zwykle sa bardzo dobre, przynajmniej mi bardzo
smakuja;)))))

pozdrooffka
NeeA

1. Data: 2001-12-06 13:41:45

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Slocka" <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>Swoja drogą to ciasto jest takie śmieszne: wkladam białą masę,
>a wyciągam ciasto o kolorze kakaowym :-) Wam też wychodzi

tak samo ciemne. Raz wyszedł mi bananowiec nie-zakalec.
Pozostałe razy był inne. Ale już polubili takie bananowce u mnie bo
stwierdzili, że taka ich cecha. (Wiem, że nie). Następnym razem
skorzystam z podpowiedzi Joasi. Wyladuje bestia w prodiżu i
zmienię oliwę. I będę je piekła bardzo, bardzo długo.Zawsze mi
rośnie pzrepiękni i pęka na czubie a potem siup w dół. Czego ja już
nie próbowałam.....

AgataW.

1. Data: 2001-12-06 13:43:58

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

..a tak sobie pomyślałm, że to ciasto to taki nasz grupowy
hymn. Każdy je zrobił i lekko na jego punkcie szaleje. Kiedyś,
ktoś, gdzieś na świecie rozpozna bywalca grupy właśnie po tym
cieście...Ale będzie numer...

AgataW.

a może ktoś ma ochotę na sos do wątróbki...
Przeglądam szufladę i sałatka z soczewicy i granatów
Wrazliwi nie czytac !!! raczej OT choc "kulinarne"
Pomysł Pani Gesslerowej
Pierniczki Evvy