przygotowanie dziecka do szkoły

81. Data: 2007-09-09 21:40:39

Temat: Re: przygotowanie dziecka do szkoły
Od: "zona alberta" <m...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka twierdzi, że:

> Sześciolatek po zerówce czy przed?

Po zerówce to nie jest czasem siedmiolatek (pomijając tych co zaczynają rok
wcześniej)?

--
Jeder tut's auf seine Weise
Ewa (30.4), Julka (4), Zuza (3.1)

82. Data: 2007-09-10 10:36:16

Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zona alberta" <m...@h...net> napisał w wiadomości
Szpilka twierdzi, że:

> Sześciolatek po zerówce czy przed?

Po zerówce to nie jest czasem siedmiolatek (pomijając tych co zaczynają rok
wcześniej)?
---------------------

Jeśli 6 lat skończy w grudniu to po zerówce będzie 6,5 latek ;-)

Medea napisała o teście dojrzałości szkolnej. No niby zerówka teraz
obowiązkowa ale nie wiem czy do zerówki robi się jakieś testy. Po zerówce
przed szkołą to tak, ale wczesniej?

Sylwia

83. Data: 2007-09-10 10:44:07

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka pisze:

> Medea napisała o teście dojrzałości szkolnej. No niby zerówka teraz
> obowiązkowa ale nie wiem czy do zerówki robi się jakieś testy. Po
> zerówce przed szkołą to tak, ale wczesniej?

Jak tylko kupię Wyborczą i przeczytam, to Ci dokładnie napiszę o jakim
dziecku mowa :-). Z zapowiedzi jednak sądzę, że chodzi o dziecko, które
ma iść do podstawówki, czyli do pierwszej klasy, a nie do zerówki.

Pozdrawiam
Ewa

84. Data: 2007-09-10 13:01:04

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 9 Sep 2007 21:40:39 +0000 (UTC), zona alberta napisał(a):

> Po zerówce to nie jest czasem siedmiolatek (pomijając tych co zaczynają rok
wcześniej)?

Szczególnie jak się urodzi w grudniu :)
--
Elżbieta
http://picasaweb.google.pl/waruga.e

85. Data: 2007-09-10 13:02:41

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Sep 2007 12:44:07 +0200, medea napisał(a):

> Jak tylko kupię Wyborczą i przeczytam, to Ci dokładnie napiszę o jakim
> dziecku mowa :-). Z zapowiedzi jednak sądzę, że chodzi o dziecko, które
> ma iść do podstawówki, czyli do pierwszej klasy, a nie do zerówki.

Pewnie tak, bo to tym dzieciom się robi testy dojrzałości szkolnej.
A ja dziś robiłam wstępny test diagnozujący.

86. Data: 2007-09-10 14:48:19

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote, On 2007-09-10 12:44:

> Jak tylko kupię Wyborczą i przeczytam, to Ci dokładnie napiszę o jakim
> dziecku mowa :-). Z zapowiedzi jednak sądzę, że chodzi o dziecko, które
> ma iść do podstawówki, czyli do pierwszej klasy, a nie do zerówki.
Z GW:
"Co sześciolatek umieć powinien
Prawie czterysta tysięcy sześciolatków tydzień temu rozpoczęło naukę w
zerówce. Jakie umiejętności muszą zdobyć, zanim pajda do pierwszej klasy
- dowiesz się z naszego testu dojrzałości szkolnej"

Nie pierwszy raz GW strzela sobie gola. W tytule artykułu "Co
sześciolatek umieć powinien" a poniżej "Jakie umiejętności muszą zdobyć,
zanim pajda do pierwszej klasy".
Podsumowując: test typowy na sprawdzenie czy dzieciak opanował to co
powinien w zerówce:
Zadanie 1: dopasowanie słowa (zdania) do obrazka - umiejętność "czytania",
Zadanie 2 - geometria: rozpoznawanie i nazywanie figur,
Zadanie 3 - umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego: ułożenie
historyjki z obrazków,
Zadanie4 - umiejętność analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej:
literowanie, sylabowanie, rozpoznawanie głosek,
Zadanie 5 - sprawdzenie wiadomości ogólnych: imię, nazwisko, adres, ile
masz lat, jaka jest pora roku, jaki miesiąc, dzień tygodnia,
Zadanie 6: sprawdzenie sprawności fizycznej.
Zadanie 7 - synteza wzrokowa: ułożenie pociętego obrazka.

Patrząc na te zadania, średnio gramotny, chodzący do przedszkola
5-latek powinien dać sobie radę :-)
Test chyba przeznaczony dla rodziców dzieci nie uczęszczających do
przedszkola.
agg

87. Data: 2007-09-10 14:58:33

Od: "zona alberta" <m...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta twierdzi, że:

> Szczególnie jak się urodzi w grudniu :)

No tak. Fakt. Nie pomyślałam.
W UK idą według roku szkolnego, czyli obowiązkiem szkolnym objęte są dzieci urodzone
przed 1 września danego roku.

88. Data: 2007-09-10 20:43:17

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Sep 2007 14:58:33 +0000 (UTC), zona alberta napisał(a):

> W UK idą według roku szkolnego, czyli obowiązkiem szkolnym objęte są dzieci
urodzone przed 1 września danego roku.

I to mi się podoba. Moje grudniowe miałoby rok w zapasie.

89. Data: 2007-09-11 06:24:30

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta pisze:

urodzone przed 1 września danego roku.

> I to mi się podoba. Moje grudniowe miałoby rok w zapasie.

A mi nie ;) Ja jako grudniowe poszłaby do szkoły rok później.
Koszszszmarrrrr...

Marzena
--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home

90. Data: 2007-09-11 06:51:52

Od: dircik <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Wrz, 11:04, mamqa <a...@t...pl> wrote:

> czy dysponuje ktoś materiałami do przygotowania dziecka do "dostania"
> się do szkoły podstawowej?

Każda szkoła ma pewnie własne zasady.
W szkole,w której jest kilkudziesięciu kandydatów na jedno miejsce
spotkałam się z "egzaminowaniem" osobowości, nie samych predyspozycji
i umiejętności intelektualnych.
Wybierano dzieci bardzo otwarte, śmiałe, asertywne.
Osobowość - to było najważniejsze kryterium. Szkoda tylko (dla tych
dzieci introwertycznych, czy nieśmiałych, które bezsensownie
startowały i ich rodziców), że taka informacja nie była publikowana
PRZED lecz dopiero PO zakończeniu rekrutacji.
Może warto popytać rodziców zeszłorocznych pierwszaków, ewentualnie
zasięgnąć języka u tych, którzy startowali i im się nie udało.

Pozdrawiam,
Dorota

etyka?:-)
Pierwszy dzień w szkole
idziemy na wyrwanie zeba:(
Klasa pierwsza - ilość godzin
22 godziny zajęć tygodniowo dla zerówek.