Re: przygotowanie dziecka do szkoły

From: mamqa <a...@t...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: przygotowanie dziecka do szkoły
Date: Mon, 10 Sep 2007 16:48:19 +0200

medea wrote, On 2007-09-10 12:44:

> Jak tylko kupię Wyborczą i przeczytam, to Ci dokładnie napiszę o jakim
> dziecku mowa :-). Z zapowiedzi jednak sądzę, że chodzi o dziecko, które
> ma iść do podstawówki, czyli do pierwszej klasy, a nie do zerówki.
Z GW:
"Co sześciolatek umieć powinien
Prawie czterysta tysięcy sześciolatków tydzień temu rozpoczęło naukę w
zerówce. Jakie umiejętności muszą zdobyć, zanim pajda do pierwszej klasy
- dowiesz się z naszego testu dojrzałości szkolnej"

Nie pierwszy raz GW strzela sobie gola. W tytule artykułu "Co
sześciolatek umieć powinien" a poniżej "Jakie umiejętności muszą zdobyć,
zanim pajda do pierwszej klasy".
Podsumowując: test typowy na sprawdzenie czy dzieciak opanował to co
powinien w zerówce:
Zadanie 1: dopasowanie słowa (zdania) do obrazka - umiejętność "czytania",
Zadanie 2 - geometria: rozpoznawanie i nazywanie figur,
Zadanie 3 - umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego: ułożenie
historyjki z obrazków,
Zadanie4 - umiejętność analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej:
literowanie, sylabowanie, rozpoznawanie głosek,
Zadanie 5 - sprawdzenie wiadomości ogólnych: imię, nazwisko, adres, ile
masz lat, jaka jest pora roku, jaki miesiąc, dzień tygodnia,
Zadanie 6: sprawdzenie sprawności fizycznej.
Zadanie 7 - synteza wzrokowa: ułożenie pociętego obrazka.

Patrząc na te zadania, średnio gramotny, chodzący do przedszkola
5-latek powinien dać sobie radę :-)
Test chyba przeznaczony dla rodziców dzieci nie uczęszczających do
przedszkola.
agg