Re: przygotowanie pod trawnik z rolki

From: "Panslavista" <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: przygotowanie pod trawnik z rolki
Date: Tue, 17 Mar 2009 14:38:52 +0100

Użytkownik "bokomaru" <b...@z...com> napisał w wiadomości
news:gpo8qe$fou$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> witam,
>
> mam srodlesna chalupke.
> chalupka stoi na wydmie. piasek sięga przynajmniej 6 metrow w glab.
> kilkukrotne proby zaprowadzenia tam przemoca trawy spelzly na niczym;
> nawet w wilgotne lato sucholubne gatunki usychaly mimo cotygodniowego
> podlewania (niestety częściej nie dam rady).
> kolejna probe chce przeprowadzic z trawa z rolki i chcialbym
> zweryfikowac to, co powiedzieli mi sprzedawcy trawy.
>
> przekopuje piasek z 10 cm ziemia (mam opodal piekna, czarna ziemie, na
> ktorej trawa rosnie jak glupia).
> ubijam to (moze byc samochodem?)
> [...]

Robota głupiego. Na takiej działce bierzesz spycha (może być Ostrówek albo
coś podobnego) i zdejmujesz warstwę okolo 0,5 m. Na to, co zostanie
(zniwelowane) nawozisz około 20cm "tłustej" gliny (ale takiej, która
zmoczona jest jak masło), na tę glinę ubitą np. skoczkiem nasypujesz zdjętą
warstwę i dopiero na wierzch humus bez mieszania. Na glinie przed zasypaniem
możesz ułożyć instalację drenażową jak i nawadniajacą (zraszacze
wynurzeniowe). Gdyby glina była "chuda" można ułożyć folię budowlaną.
Dopiero na wierzchu układasz trawniki z rolki. Sadzenie drzew i krzewów
trzeba przewidzieć w projekcie - glina musi tworzyc donice, ale bez
możliwości zlewania się wody z całej powierzchni, bo nasadzenia zgniją.