przyjecie na 10 osob: menu?

1. Data: 2001-10-31 09:31:59

Temat: przyjecie na 10 osob: menu?
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po raz pierwszy na grupie zatem witam!

Mam malutenka prosbe:)

W sobote musze zorganizowac przyjecie urodzinowe. Goscie to rodzina ok
10 osob. Brak mi pomyslu na to co mozna przygotowac. Idealne menu
powinno byc: smaczne, latwe w przygotowaniu i niezbyt drogie
(chcialabym zmiescic sie w 200 zlotych).

Dziekuje i pozdrawiam

Ania

1. Data: 2001-10-31 19:53:59

Temat: Re: przyjecie na 10 osob: menu?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po raz pierwszy na grupie zatem witam!
> Mam malutenka prosbe:)
Wielką!!!

> [...]
> powinno byc: smaczne, latwe w przygotowaniu i niezbyt drogie
> (chcialabym zmiescic sie w 200 zlotych).
Co ONI = goście lubią?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-10-31 21:50:05

Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinno byc: smaczne, latwe w przygotowaniu i niezbyt drogie
> (chcialabym zmiescic sie w 200 zlotych).

Taca z różnymi serami, przybrana winogronami i połówkami orzechów włoskich.
Półmisek z wędlinami, grzybki marynowane, ze dwie sałatki (porowa,
śedziowa), jakieś koreczki śledziowe, pokrojone pomidory, ogórki, jajka
faszerowne...
Łatwe ciepłe danie? Może bogracz, musaka, meksykańskie Chili con carne.

Ela

1. Data: 2001-11-02 10:11:51

Od: "Ostry" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Taca z różnymi serami, przybrana winogronami i połówkami orzechów
włoskich.

To już 100 zł.

> Półmisek z wędlinami, grzybki marynowane, ze dwie sałatki (porowa,
> śedziowa), jakieś koreczki śledziowe, pokrojone pomidory, ogórki, jajka
> faszerowne...

30-40 zł.

> Łatwe ciepłe danie? Może bogracz, musaka, meksykańskie Chili con carne.

Hm.... raczej kasy nie wystarczy...

Na moje to trzeba się zdecydować na rodzaj imprezy - czy siedząco
konsumpcyjna - wtedy klasyczny obiad ( przystawka, zupka, mięsa jakieś i
dodatki- ryż, makaron, ziemniaki, sosy itd )
Jak luźniejsza ( czyli nie "teściowa mnie wizytuje" ) to może być
przekąskowe : czyli sery, wędliny, sałatki, klopsiki ( na ciepło i w occie -
był nie dawno przepis ), skrzydełka z kurczaka pieczone.

--
ostry

1. Data: 2001-11-02 10:27:01

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przekąskowe : czyli sery, wędliny, sałatki, klopsiki ( na ciepło i w occie -
> był nie dawno przepis ), skrzydełka z kurczaka pieczone.

bzdura. Za 200zł ugotujesz chili con carne na kompanię. Mussakę też.
Bogracza przepisu nie pamiętam, ale to też coś chili-podobnego było.

Waldek

1. Data: 2001-11-02 11:01:47

Od: "Ostry" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bzdura. Za 200zł ugotujesz chili con carne na kompanię. Mussakę też.
> Bogracza przepisu nie pamiętam, ale to też coś chili-podobnego było.

Chodziło mi o koszty całej imprezy.

--
ostry

1. Data: 2001-11-02 11:27:40

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Ostry wrote:

> Chodziło mi o koszty całej imprezy.

a co, na całej imprezie musi być 100 różnych dań? OK, odłóż jakieś
50-100zł na napoje. Jak nie liczysz po pół metra na głowę, to starczy.
Za 50-60 zł robisz wiadro czili con carne. Nawet w mojej wersji, czyli
bez mielonego, tylko z gulaszu. Reszta na jakąś zieleninę lub talerz z
serami.
Ja na żarcie urodzinowe (ok, normalnie na 8 osób) wydaję w okolicach
100DM, z czego połowa, to cena wina.

No a policz, ile takie czili będzie kosztowało. (sądzę, że 10 osób się
naje):

2 kg fasoli czerwonej
0.5 kg marchwi
1 kg papryki kolorowej
1 kg gulaszu mieszanego
1 kg pomidorów (lub 2 puchy ;-)
kukurydzę z puszki, groszek zielony, co kto lubi
parę cebul, czosnek i przyprawy

Waldek

1. Data: 2001-11-05 07:40:13

Od: "Ostry" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Za 50-60 zł robisz wiadro czili con carne. Nawet w mojej wersji, czyli
> bez mielonego, tylko z gulaszu. Reszta na jakąś zieleninę lub talerz z

No też o sery mi chodzi. U nas sery są raczej bardzo drogie....

> Ja na żarcie urodzinowe (ok, normalnie na 8 osób) wydaję w okolicach
> 100DM, z czego połowa, to cena wina.

Nie porównuj cen w Polsce z cenami w Heimacie.

> 2 kg fasoli czerwonej
> 0.5 kg marchwi
> 1 kg papryki kolorowej
> 1 kg gulaszu mieszanego

Na moje to chilli con carne w kwestii mięsa składa się wyłącznie z mielonej
wołowiny ???

--
ostry

1. Data: 2001-11-05 08:33:38

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> No też o sery mi chodzi. U nas sery są raczej bardzo drogie....

no nie wiem. Jak ostatnio kupowałem, to kosztowały 15-40zł/kg, czyli
podobnie, jak tu.

> Nie porównuj cen w Polsce z cenami w Heimacie.
wino ok, w Polsce jest dużo droższe, ale reszta raczej tańsza lub w
podobnej cenie. Mieszkam 100km od Słubic i w cenach się jako tako
orientuję, choć ostatnio byłem na zakupach w .pl w zeszłym roku.

> Na moje to chilli con carne w kwestii mięsa składa się wyłącznie z mielonej
> wołowiny ???

jak robisz teksańskie to tak. Meksykańskie raczej nie. Zresztą na
mielonce nie smakuje. Drobno pokrojone (znaczy formatu kostki do gry)
jest dużo lepsze.

Waldek

1. Data: 2001-11-05 09:01:54

Od: "Ostry" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no nie wiem. Jak ostatnio kupowałem, to kosztowały 15-40zł/kg, czyli
> podobnie, jak tu.

15 zł ??? za jaki ser ? edamski ?raczej przedział 40-80 zł. kg. będzie
bardziej właściwy . Poza tym w sytuacjach imprezy raczej kupuje się sery
porcjowane :
cambozolla, Castello, Gorgonzola, Presidenty - na 10 osób 100 zł. bankowo.

> jak robisz teksańskie to tak. Meksykańskie raczej nie. Zresztą na
> mielonce nie smakuje. Drobno pokrojone (znaczy formatu kostki do gry)
> jest dużo lepsze.

Ale chyba i tak wołowina a nie mieszane ?
Poza tym kroić mięso w drobną kostkę ? Chyba lepiej będzie jednak zmielić
( np. wołowe ekstra ?)

--
ostry

Po wczorajszej kolacji chyba awansuję w Cafe
Przyprawy/Krakow
rogaliki orzechowe-przepis
Miod z maslanki
Fajne programy cz.2