Re: przypadek rodzinny

1. Data: 2005-07-25 18:18:36

Temat: Re: przypadek rodzinny
Od: "Ogryzek" <V...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@b...pl> napisał w wiadomości
news:1122068535.683235.54130@g49g2000cwa.googlegroup
s.com...
Siemka
Mam nietypową sprawę a właściwie jest to krótkie pytanie.
Czy osoba która nie widziała własnego rodzeństwa,nienarodzonego to
jedynak czy brat ? Można też zapytać inaczej , za kogo się uważa
brata czy jedynaka.

A mógłbyś bardziej po polsku sformułować pytanie?

--
Pozdrawiam serdecznie,
Ogryzek

(Jeśli chcesz do mnie napisać, usuń z adresu "VeryBig")

2. Data: 2005-07-25 22:42:16

Od: "spider" <s...@e...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ogryzek" <V...@i...pl> napisał w wiadomości

> A mógłbyś bardziej po polsku sformułować pytanie?

Chodzi o to czy jak Twoja mama jest w ciąży a byłeś jedynakiem to czy nadal
nim jesteś czy nie.

Odpowiedź zależy od tego, czy płód traktujesz jako człowieka.

--
spider.
s...@e...gda.pl

3. Data: 2005-07-26 11:23:12

Od: Olek Olowski <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

spider wrote:

> Chodzi o to czy jak Twoja mama jest w ciąży a byłeś jedynakiem to czy nadal
> nim jesteś czy nie.
>
> Odpowiedź zależy od tego, czy płód traktujesz jako człowieka.

jesli chodzi o przerwanie ciazy, to juz nie mozesz nazywac sie
jedynakiem, dla mnie plod to czlowiek (no przeciez nie zwierze)

4. Data: 2005-07-26 12:00:09

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olek Olowski:
> jesli chodzi o przerwanie ciazy, to juz nie mozesz nazywac sie
> jedynakiem, dla mnie plod to czlowiek (no przeciez nie zwierze)

Skoro jestes taki 'rozgarniety i w ogole', to pewnie wiesz, czy
w okresie ciazy kobiety mowi sie do dziecka: "masz braciszka
/siostrzyczke" czy raczej "bedziesz miec braciszka/siostrzyczke"?

--
Czarek

5. Data: 2005-07-26 12:00:54

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Albo: "mamy dziecko", czy "bedziemy miec dziecko"?

--
Czarek

6. Data: 2005-07-26 17:03:37

Od: "spider" <s...@e...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet" <c...@n...pl>

> Albo: "mamy dziecko", czy "bedziemy miec dziecko"?
>
> --
> Czarek

No właśnie. Mówimy 'będzie', płód nie jest traktowany jako dziecko tylko
jako coś innego (ufok ;-) ). Tyle się walczy o życie nienarodzonego płodu, a
od małego uczymy się, że dziecko się pojawia dopiero jak się urodzi.
Poza tym ile jest przypadków poronień i co wtedy?

--
spider.
s...@e...gda.pl

Ja nie potrafie kochac?