pstrąg

1. Data: 2000-10-09 07:12:37

Temat: pstrąg
Od: "Marcin Maszybrocki" <m...@p...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zrobić z niego przysmak na obiadek? o tej pory obtaczam drania w
byłeczcze (czasem nie..) doprawiam wegetą i cytrynką, obkładam pietruszką i
do piekarnika....

A może ktoś ma lepszy pomysł?

1. Data: 2000-10-09 07:41:11

Temat: Re: pstrąg
Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pstraga zawsze w dwojaki sposob. Nacinam mu brzuszek, zeby zrobic
'kieszonke', sole go i zostawiam na moment w lodowce. Rozwijam folie
aluminiowa, smaruje ja troszke maslem. Klade pstraga i pakuje do 'kieszonki'
1) cebule pokrojona w plastry+wiorki masla
lub
2) bardzo duzo natki pietruszki a na wierzch rybki plastry cytryny - jedna
obok drugiej

Wszystko zawijamy w folie i pieczemy w rozgrzanym piekarniku ok. 15 min.
Smacznego
Ela

1. Data: 2000-10-09 08:04:42

Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja robie podobnie, z ta roznica ze nacieram pstraga pietruszka i rozmarynem
+ maselko w srodku rybki i na folii, sol, pieprz i cytryna...
15 minut w piekarniku w zawinietej folii a potem jeszcze do dziesieciu w
rozwinietej, zeby skorka sie przyrumienila.
Maselko z ktorym go podaje jest mocno czosnkowe

1. Data: 2000-10-09 09:02:17

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam, rzeczywiscie zapomnialam
ja uzywam jeszcze dodatkowo majeranek
Ela

1. Data: 2000-10-09 09:29:07

Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

nacierasz go majerankiem czy tylko delikatnie posypujesz?
Jak duzo go uzywasz?
To dla mnie nowosc, koniecznie musze sprobowac
:-)

1. Data: 2000-10-09 10:39:42

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja robie podobnie, z ta roznica ze nacieram pstraga pietruszka i
rozmarynem

Spróbuj mieszankę bazylia+tymianek - rewelacyjnie spisuje się z rybami
wszelkiego rodzaju

ostry

1. Data: 2000-10-09 11:28:32

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

posypuje go po prostu ale nie wcieram
...no troszke tego majeranku jest ale ryba cala czarna sie nie robi - bez
przesady.
sprobuj - pycha

1. Data: 2000-10-09 17:25:04

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Marcin Maszybrocki <m...@p...katowice.pl> wrote:

> Jak zrobić z niego przysmak na obiadek? o tej pory obtaczam drania w
> by"eczcze (czasem nie..) doprawiam wegetą i cytrynką, obk"adam pietruszką i
> do piekarnika....
>
> A może ktoś ma lepszy pomys"?

Lepszymi pomyslami to tylko mozna pstraga popsuc. ;-) I wybacz -- po co
mu vegeta? *!§!#@!!!!!! Powaznie -- taka szlachetna i delikatna ryba
im prosciej przyrzadzona tym lepsza. W czasie urlopu udalo mi kupic
pstraga prosto z hodowli, a ze warunki byly raczej spartanskie, to tyle,
ze oproszylem go maka i rzucilem na patelnie z maslem. Czego trzeba
wiecej? Aha, cytryny, ew. galazke pietruszki.

Gdybym mial pod reka normalna kuchnie, to zrobilbym takiego swiezego
pstraga po prostu en bleu -- na niebiesko. Pstraga zabic, wypatroszyc,
pokropic octem (wsrod was tylko dla porzadku zaznacze, ze dobrym octem
winnym) i wlozyc do goracego krotkiego smaku (court-bouilon)
zawierajacego sporo octu lub wina. Na malym ogniu gotowac ok. 7-8
minut. (dla ryby ok. 150 gramowej). Wyjac -- sluz na luskach powinien
przybrac blekitne zabarwienie. Ozdobic pietruszka, podac z roztopionym
maslem lub jakims szlachetnym delikatnym sosem.

A ponadto przepisow na pstraga sa setki. Ale wielki znawca kuchni Jean
Giono pisal: "Nigdy z maslem, nigdy z migdalami. To nie gotowanie, to
produkcja tektury. Pominawszy pstraga na niebiesko, ludzie nie wiedza
jak go gotowac".

Wladyslaw

1. Data: 2000-10-26 10:57:11

Od: "Aga" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin Maszybrocki <m...@p...katowice.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:8rrr2f$euo$...@s...icm.edu.pl...
> Jak zrobić z niego przysmak na obiadek? o tej pory obtaczam drania w
> byłeczcze (czasem nie..) doprawiam wegetą i cytrynką, obkładam pietruszką
> do piekarnika....
>
> A może ktoś ma lepszy pomysł?

ja dostalam przepis od bratowej bylam sceptycznie nzstawiona ale wyszlo
palce lizac

nafaszerowac pstraga (mozna go naciac w srodku to bedzie wiecej miejsca):
cebula w pol talarki
papryka w paski
pomidory w osemki
duzo czosnku
i prze rozne ziola wg. uznania posypacz wieszch i w srodku
sol pieprz
zszyc w folie i do piekarnika potem maselko i cytrynka
polecam
aga

1. Data: 2000-10-26 12:21:52

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nafaszerowac pstraga (mozna go naciac w srodku to bedzie wiecej miejsca):

Rozumiem, że ten pstrąg to tęczak a nie zwykły potokowiec ???

ostry

okra
losos
Gdzie kupic w Warszawie kasztany?
nowa witryna-poswiecona kosmetykom-zapraszam !
Gulasz czeski